BTC USD 39,174.6 Gold USD 1,812.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Renungi kata2 ini

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,111
Reaction score
690
Points
166
Mutiara Kata: "Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi
jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"


Mutiara Kata: "Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor
seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang


Mutiara Kata: "Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya, tapi
dengan lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yang
dideritainya"


Mutiara Kata: "Orang miskin memakan makanan yang lebih enak daripada orang kaya
kerana makanan mereka adalah berkat kepada kemiskinan mereka"


Mutiara Kata: "Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang
nyata."


Mutiara Kata: "Tiga perkara yang mengiringi mayat kekubur iaitu:- Harta,
kekayaan dan amalan. Dua akan ditinggalkan iaitu harta dan kekayaan manakala
satu tinggal menemani mayat iaitu amalan"


Mutiara Kata: "Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok
kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan datang kembali"


Mutiara Kata : "Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk
menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa.
Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan


Mutiara Kata: "Anak lelaki tetap menjadi anak lelaki sehinggalah beliau
beristeri. Anak perempuan kekal menjadi anak perempuan seumur hidupnya"


Mutiara Kata: "Ciri orang yang beradab ialah dia sangat rajin dan suka belajar,
dia tidak malu belajar daripada orang yang berkedudukan lebih rendah darinya"


Mutiara Kata: "Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita
menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan
memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan,
berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai
puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada
MENDIAM DIRI "


Mutiara Kata: "Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk
mencapai keunggulan hidup.Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak
dibajai dengan keberanian"


Mutiara Kata: "Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu
telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi
mainan orang"


Mutiara Kata: "Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika
kamu memerlukan sokongan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat
lain yang lebih menyeronokkan"


Mutiara Kata: "Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu
susah kita akan lebih menghargai kesihatan"
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Mutiara Kata: "Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi
jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"


Mutiara Kata: "Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor
seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang


Mutiara Kata: "Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya, tapi
dengan lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yang
dideritainya"


Mutiara Kata: "Orang miskin memakan makanan yang lebih enak daripada orang kaya
kerana makanan mereka adalah berkat kepada kemiskinan mereka"


Mutiara Kata: "Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang
nyata."


Mutiara Kata: "Tiga perkara yang mengiringi mayat kekubur iaitu:- Harta,
kekayaan dan amalan. Dua akan ditinggalkan iaitu harta dan kekayaan manakala
satu tinggal menemani mayat iaitu amalan"


Mutiara Kata: "Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok
kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan datang kembali"


Mutiara Kata : "Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk
menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa.
Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan


Mutiara Kata: "Anak lelaki tetap menjadi anak lelaki sehinggalah beliau
beristeri. Anak perempuan kekal menjadi anak perempuan seumur hidupnya"


Mutiara Kata: "Ciri orang yang beradab ialah dia sangat rajin dan suka belajar,
dia tidak malu belajar daripada orang yang berkedudukan lebih rendah darinya"


Mutiara Kata: "Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita
menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan
memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan,
berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai
puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada
MENDIAM DIRI "


Mutiara Kata: "Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk
mencapai keunggulan hidup.Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak
dibajai dengan keberanian"


Mutiara Kata: "Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu
telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi
mainan orang"


Mutiara Kata: "Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika
kamu memerlukan sokongan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat
lain yang lebih menyeronokkan"


Mutiara Kata: "Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu
susah kita akan lebih menghargai kesihatan"

kalau direnung ayat2 nie memang semua power2 tapi hakikatnya tak semudah dengan apa yang dilafazkan. Contoh kawan aku dulu selalu dengar tapi pakar motivasi dr fadhillah kamsah (betul ke aku sebut nie) tentang macam mana nak jadi usahawan berjaya tetapi hakikatnya anak dia sendiri tak berjaya buat uptrend!

Ada satu DJ yang aku kenal. Kalau cakap dalam radio fuh memang nampak hidup dia sempurna tetapi hahikatnya...malas ler aku nak cerita sendiri fikir lah...

biasalah kan lidah tak bertulang...

anyway semua ini boleh djadikan panduan untuk kehidupan kita

:)paid
 

EiRa

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 27, 2007
Messages
15,057
Reaction score
0
Points
110
good info..
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
motivatekan lar diri masing2. :)cgrock



*sebut mutiara kata neyh teringat kt komik mutiara naga
 

syah99

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2006
Messages
6,069
Reaction score
63
Points
70
kalau direnung ayat2 nie memang semua power2 tapi hakikatnya tak semudah dengan apa yang dilafazkan. Contoh kawan aku dulu selalu dengar tapi pakar motivasi dr fadhillah kamsah (betul ke aku sebut nie) tentang macam mana nak jadi usahawan berjaya tetapi hakikatnya anak dia sendiri tak berjaya buat uptrend!

Ada satu DJ yang aku kenal. Kalau cakap dalam radio fuh memang nampak hidup dia sempurna tetapi hahikatnya...malas ler aku nak cerita sendiri fikir lah...

biasalah kan lidah tak bertulang...

anyway semua ini boleh djadikan panduan untuk kehidupan kita

:)paid

biasa la tu bro,
yang penting usaha. bagi didikan secukupnya kepada anak2.
sedangkan anak & Isteri Nabi Nuh pun ingkar.
 

shukcaya

Legendary Member
Joined
Mar 28, 2008
Messages
14,436
Reaction score
23
Points
115
Mutiara Kata: "Anak lelaki tetap menjadi anak lelaki sehinggalah beliau
beristeri. Anak perempuan kekal menjadi anak perempuan seumur hidupnya
"

:-?:-?:-?:-?
aku xphm le ni ape mksdnye..:-?:-?
trangkn ckit..:">:">:">
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
Mutiara Kata: "Anak lelaki tetap menjadi anak lelaki sehinggalah beliau
beristeri. Anak perempuan kekal menjadi anak perempuan seumur hidupnya
"

:-?:-?:-?:-?
aku xphm le ni ape mksdnye..:-?:-?
trangkn ckit..:">:">:">

kawin la, abis cite....:">:">:">
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
good info...
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Mutiara Kata: "Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor
seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang

yang ini betul...renung dan hayati...
 

paklang

Active Member
Joined
Sep 11, 2006
Messages
1,059
Reaction score
7
Points
25
huk alos....wak pandue jo lah..kadang2 kate2 itu tak seindah yang didengar pom...wak pandue idup bules la,tapi hakikatnyo tok gitu es...
yang penting usha kito sendiri..ingatla..TUHAN ITU ADIL....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register