Remaja perempuan pencuri nangis ditahan

CG Sponsors




ARIFFX

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 27, 2008
Messages
12,037
Reaction score
159
Points
123
AMPANG: Seorang remaja berusia 16 tahun adalah antara dua suspek yang dicekup polis selepas dipercayai terbabit dalam beberapa kejadian samun di sekitar Ampang sejak dua tahun lalu.

Remaja berkenaan menangis ketakutan ketika dia dan rakannya dicekup di rumahnya di Pusat Komersial Ampang, di sini, awal pagi Rabu lalu.


Remaja yang sudah tidak lagi bersekolah itu difahamkan sudah 10 kali melakukan kegiatan samun di kedai runcit dan kedai serbaneka 24 jam di sekitar daerah ini.

Ketua Polis Ampang, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan berkata, mereka dicekup ketika sedang berehat di rumah berkenaan bersama seorang lagi rakannya yang juga ketua kumpulan itu.


Katanya, kumpulan suspek lebih dikenali dengan panggilan Geng Harun bersempena dengan nama ketua kumpulan itu yang berusia 24 tahun.


“Ketika pemeriksaan dilakukan ke atas kedua-dua suspek , polis turut menemui dua bilah parang dan beberapa keping kad sim telefon dipercayai disamun daripada mangsa.

“Pihak polis juga masih menjalankan saringan air kencing ke atas mereka bagi memastikan sama ada mereka positif mengambil dadah atau sebaliknya,” katanya.


Beliau berkata, kumpulan itu dikesan hanya menjalankan kegiatan pada awal pagi ke atas kedua-dua premis berkenaan kerana ketika itu kurang pelanggan.

Kedua-dua mereka disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun bersenjata.


Sementara itu dalam kejadian berasingan, seorang remaja bersama tiga rakannya ditahan ketika berada dalam keadaan mencurigakan di tepi jalan Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berdekatan Hotel Flaminggo, di sini, kira-kira jam 5 pagi semalam.


Ketika dicekup semua mereka berada di dalam sebuah kereta jenis Honda Civic hitam yang sedang berhenti di bahu jalan.


Abd Jalil berkata, semua mereka berusia antara 16 dan 24 tahun dan tidak mempunyai sebarang pekerjaan. Katanya, ketika pemeriksaan dilakukan dalam kereta berkenaan, polis menemui tiga bilah parang dan dua bilah pisau lipat di bawah tempat duduk depan dan belakang yang dipercayai digunakan suspek bagi menyamun mangsa.
 
Sponsored Post

kubukuat

Fun Poster
Joined
Oct 16, 2010
Messages
150
Reaction score
0
Points
10
menyamun sampai muleh pakai honda ekk...hukhuk
 

miecs

Super Active Member
Joined
Nov 12, 2009
Messages
5,486
Reaction score
355
Points
86
org lain mengadap buku, korang akan mengadap dinding lokap...huahuaha.
 

matt71

Fun Poster
Joined
Apr 19, 2010
Messages
307
Reaction score
0
Points
10
betul gilo budak sekarang ni. akan datang macamana agaknya.
 

JiwaTenang

Active Member
Joined
Sep 9, 2008
Messages
2,019
Reaction score
23
Points
30
"Remaja yang sudah tidak lagi bersekolah itu difahamkan sudah 10 kali melakukan kegiatan samun di kedai runcit dan kedai serbaneka 24 jam di sekitar daerah ini......."

10 kali dah buat keje baru nk insaf ker...adoiiiii....kasi sebat jer
 

rijal2009

Marked as Scammer, (until issue resolved)
Joined
Jul 8, 2009
Messages
9,169
Reaction score
286
Points
81
huhuuh jahatnye..
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
kasi sebat 50 kali.......aku agak2 cukup la tu......

sebat macam pak jel sebat org salah pasal dadah.....

gerenti tak buat lagi......
 
Sponsored Post
Top
Log in Register