Remaja lemas selepas selamatkan 3 kanak-kanak

CG Sponsors




TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,560
Reaction score
12,177
Points
2,376
Remaja lemas selepas selamatkan 3 kanak-kanak

 
Maut ketika mahu bantu 3 rakan lemas

LEMAS-2.jpeg


KOTA BHARU: Hasrat seorang remaja cuba menyelamatkan tiga rakannya yang hampir lemas di Sungai Perupok, Kampung Tikat, Banggol di sini berakhir tragedi apabila dia ditemukan maut dalam kejadian itu, petang ini.

Mangsa, Wan Mohd. Azamuddin Wan Aznan, 16, ditemukan maut kira-kira pukul 6.40 petang selepas cuba menyelamatkan tiga rakannya yang lemas ketika mereka mahu mengambil sebiji bola jatuh ke dalam sungai.

Tiga rakan mangsa yang terselamat ialah Mohd. Amirul Adam Mohd. Zaid, 14, Mohd. Adam Mohd.Kamil, 12 dan Mohd. Ariff Idham Mohd. Kamil, 11.

Menceritakan detik kejadian itu, Mohd.Amirul Adam ketika ditemui pemberita berkata, dia dan dua lagi rakannya diselamatkan orang awam yang kebetulan melalui kawasan sungai itu.

Katanya, pada awalnya, dia melihat Mohd. Adam dan Mohd. Ariff Idham dalam keadaan terkapai-kapai seperti meminta pertolongan di dalam sungai itu ketika sedang mengambil bola.

“Melihat kepada keadaan itu, saya terus terjun ke dalam sungai. Bagaimanapun, saya tidak dapat berenang dan hampir tenggelam akibat dipijak oleh salah seorang daripada mereka yang sedang meronta-ronta,” katanya.

Menurutnya, selepas itu, dia melihat mangsa yang turun ke sungai untuk menyelamatkan mereka, namun sebaliknya Wan Mohd. Azamuddin pula yang lemas selepas itu.

Katanya, dia dan dua rakannya itu bernasib baik apabila seorang lelaki telah terjun ke dalam sungai dan menyelamatkan mereka.

“Saya sedih kerana rakan baik yang cuba menyelamatkan kami lemas dalam kejadian ini.

“Pada mulanya, saya dapat melihat tangan Wan Mohd. Azamuddin melambai-lambai meminta pertolongan, namun lambaiannya lenyap sewaktu dia tenggelam,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Zukeri Shafei berkata, mayat mangsa ditemui dalam keadaan tersungkur kira-kira tiga meter di dasar sungai kira-kira pukul 6.40 petang oleh Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) selepas menjalankan operasi hampir sejam.

Katanya, bomba menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 5.23 petang dan keluar ke tempat kejadian bersama 19 anggota untuk operasi mencari dan menyelamat

“Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Ketua Polis Kota Bharu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian tersebut. – UTUSAN ONLINE


Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,110
Reaction score
2,598
Points
206
innalillah.png


Innalillah..Al-Fatihah
 

akukuli

Active Member
Joined
Oct 17, 2013
Messages
2,384
Reaction score
98
Points
35
Konpem teruk kne tiaw bebudak tu...

Menyesal x sudah
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,110
Reaction score
2,598
Points
206
Maut ketika mahu bantu 3 rakan lemas

LEMAS-2.jpeg


KOTA BHARU: Hasrat seorang remaja cuba menyelamatkan tiga rakannya yang hampir lemas di Sungai Perupok, Kampung Tikat, Banggol di sini berakhir tragedi apabila dia ditemukan maut dalam kejadian itu, petang ini.

Mangsa, Wan Mohd. Azamuddin Wan Aznan, 16, ditemukan maut kira-kira pukul 6.40 petang selepas cuba menyelamatkan tiga rakannya yang lemas ketika mereka mahu mengambil sebiji bola jatuh ke dalam sungai.

Tiga rakan mangsa yang terselamat ialah Mohd. Amirul Adam Mohd. Zaid, 14, Mohd. Adam Mohd.Kamil, 12 dan Mohd. Ariff Idham Mohd. Kamil, 11.

Menceritakan detik kejadian itu, Mohd.Amirul Adam ketika ditemui pemberita berkata, dia dan dua lagi rakannya diselamatkan orang awam yang kebetulan melalui kawasan sungai itu.

Katanya, pada awalnya, dia melihat Mohd. Adam dan Mohd. Ariff Idham dalam keadaan terkapai-kapai seperti meminta pertolongan di dalam sungai itu ketika sedang mengambil bola.

“Melihat kepada keadaan itu, saya terus terjun ke dalam sungai. Bagaimanapun, saya tidak dapat berenang dan hampir tenggelam akibat dipijak oleh salah seorang daripada mereka yang sedang meronta-ronta,” katanya.

Menurutnya, selepas itu, dia melihat mangsa yang turun ke sungai untuk menyelamatkan mereka, namun sebaliknya Wan Mohd. Azamuddin pula yang lemas selepas itu.

Katanya, dia dan dua rakannya itu bernasib baik apabila seorang lelaki telah terjun ke dalam sungai dan menyelamatkan mereka.

“Saya sedih kerana rakan baik yang cuba menyelamatkan kami lemas dalam kejadian ini.

“Pada mulanya, saya dapat melihat tangan Wan Mohd. Azamuddin melambai-lambai meminta pertolongan, namun lambaiannya lenyap sewaktu dia tenggelam,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Zukeri Shafei berkata, mayat mangsa ditemui dalam keadaan tersungkur kira-kira tiga meter di dasar sungai kira-kira pukul 6.40 petang oleh Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) selepas menjalankan operasi hampir sejam.

Katanya, bomba menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 5.23 petang dan keluar ke tempat kejadian bersama 19 anggota untuk operasi mencari dan menyelamat

“Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Ketua Polis Kota Bharu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian tersebut. – UTUSAN ONLINE

 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,560
Reaction score
12,177
Points
2,376
Maut ketika mahu bantu 3 rakan lemas

View attachment 332313

KOTA BHARU: Hasrat seorang remaja cuba menyelamatkan tiga rakannya yang hampir lemas di Sungai Perupok, Kampung Tikat, Banggol di sini berakhir tragedi apabila dia ditemukan maut dalam kejadian itu, petang ini.

Mangsa, Wan Mohd. Azamuddin Wan Aznan, 16, ditemukan maut kira-kira pukul 6.40 petang selepas cuba menyelamatkan tiga rakannya yang lemas ketika mereka mahu mengambil sebiji bola jatuh ke dalam sungai.

Tiga rakan mangsa yang terselamat ialah Mohd. Amirul Adam Mohd. Zaid, 14, Mohd. Adam Mohd.Kamil, 12 dan Mohd. Ariff Idham Mohd. Kamil, 11.

Menceritakan detik kejadian itu, Mohd.Amirul Adam ketika ditemui pemberita berkata, dia dan dua lagi rakannya diselamatkan orang awam yang kebetulan melalui kawasan sungai itu.

Katanya, pada awalnya, dia melihat Mohd. Adam dan Mohd. Ariff Idham dalam keadaan terkapai-kapai seperti meminta pertolongan di dalam sungai itu ketika sedang mengambil bola.

“Melihat kepada keadaan itu, saya terus terjun ke dalam sungai. Bagaimanapun, saya tidak dapat berenang dan hampir tenggelam akibat dipijak oleh salah seorang daripada mereka yang sedang meronta-ronta,” katanya.

Menurutnya, selepas itu, dia melihat mangsa yang turun ke sungai untuk menyelamatkan mereka, namun sebaliknya Wan Mohd. Azamuddin pula yang lemas selepas itu.

Katanya, dia dan dua rakannya itu bernasib baik apabila seorang lelaki telah terjun ke dalam sungai dan menyelamatkan mereka.

“Saya sedih kerana rakan baik yang cuba menyelamatkan kami lemas dalam kejadian ini.

“Pada mulanya, saya dapat melihat tangan Wan Mohd. Azamuddin melambai-lambai meminta pertolongan, namun lambaiannya lenyap sewaktu dia tenggelam,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Zukeri Shafei berkata, mayat mangsa ditemui dalam keadaan tersungkur kira-kira tiga meter di dasar sungai kira-kira pukul 6.40 petang oleh Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) selepas menjalankan operasi hampir sejam.

Katanya, bomba menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 5.23 petang dan keluar ke tempat kejadian bersama 19 anggota untuk operasi mencari dan menyelamat

“Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Ketua Polis Kota Bharu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian tersebut. – UTUSAN ONLINE

Bila dah ajal
Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman
Amin
 

stillFX

Super Active Member
Joined
Nov 11, 2016
Messages
7,144
Reaction score
846
Points
121
serius... ambe pernah selamatkan anak sedara ambe. tapi air kat paras dada. dia punya meronta tu... seram.. .boleh sebabkan kita lemas skali. Masa main kat sungai dulu... kami 4 orang... naik sampan... skali sampan terbalik... tiga tiga kawna panjat naik atas ambe. yang tu air dalam... mujur sampan boleh betul balik.. kalo tak.. uiiii.. seram nak mikirnya.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,560
Reaction score
12,177
Points
2,376
serius... ambe pernah selamatkan anak sedara ambe. tapi air kat paras dada. dia punya meronta tu... seram.. .boleh sebabkan kita lemas skali. Masa main kat sungai dulu... kami 4 orang... naik sampan... skali sampan terbalik... tiga tiga kawna panjat naik atas ambe. yang tu air dalam... mujur sampan boleh betul balik.. kalo tak.. uiiii.. seram nak mikirnya.
Nok kabo buwi
Nok selamatkan orang lemas ni dop mudoh sebab orang lemas ni panik
Bila panik dop tenang
Tu buat je cara menda pun untuk selamatkan diri
 

asamboy

Active Member
Joined
Jan 25, 2013
Messages
1,665
Reaction score
176
Points
43
penah attend seminar nk jd first aid..instructor tue ckp kalo magsa lemas nie ko dtg kot blkg dier jgn bdepan, kalo mgsa meronta2 ko kasi lempang 1 kali kasi senyap..nk selamat cri tali baling kt mangsa..tp aku pun xreti berenang cmne nk tlg org
 

GeeKaDoY

Fun Poster
Joined
Feb 12, 2008
Messages
644
Reaction score
89
Points
30
Bukan senang... kita nak ampungkan badan kita sendiri pun boleh krem kaki tangan, inikan nak apungkan sekali orang, lagi yang tengah panik tengah meronta... orang panik lemas memang dia akan capai apa saja depan dia untuk dia naik ke atas...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register