BTC USD 56,952.3 Gold USD 1,787.17
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Rebut jenazah suami

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PEKAN: Akibat menjadi rebutan dua wanita dipercayai isteri pertama di Indonesia dan bekas isteri kedua, seorang wanita tempatan, jenazah seorang kontraktor warga Indonesia yang mempunyai taraf penduduk tetap, yang maut selepas terbabit nahas jalan raya di Kilometer 22, Jalan Pekan-Rompin, Nenasi, di sini semalam, terpaksa ‘ditahan’ seketika di Bilik Mayat Hospital Pekan (HP).

Ketua Polis Daerah, Superintendan Yahya Othman, berkata mangsa yang berasal dari Jawa Tengah dikenali sebagai Muslam Sukarno, 38, dipercayai meninggal dunia apabila kereta Proton Wira dipandunya terbabas dan terjunam ke dalam paya sedalam kira-kira tiga meter di laluan berkenaan.

Menurutnya, ketika kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, mangsa yang memandu bersendirian dari arah Rompin menuju Pekan dikatakan gagal mengawal kenderaannya dipercayai akibat dipandu laju sebelum terbabas dan terhumban ke dalam paya berkenaan.

Katanya, kejadian itu disedari orang awam yang kebetulan melalui tempat kejadian sebelum menghubungi anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Pekan yang tiba kira-kira lima minit kemudian.

“Bagaimanapun, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai akibat lemas kerana paya itu digenangi air berikutan hujan lebat beberapa hari lalu,” katanya semalam.

Beliau berkata, mayat mangsa dibawa ke HP untuk bedah siasat dan sepatutnya dituntut ahli keluarganya sebaik bedah siasat selesai dijalankan, namun terpaksa disimpan di bilik mayat hospital berkenaan berikutan ada dua pihak berebut untuk menuntut jenazah berkenaan.

Menurutnya, keadaan itu berlaku apabila ada seorang lelaki mengaku wakil kepada isteri pertama mangsa yang menetap di Indonesia mahu menuntut mayat lelaki itu untuk disemadikan di negara asalnya.

“Selain itu, terdapat seorang lagi wanita yang mendakwa bekas isteri kedua mangsa dan mempunyai seorang cahaya mata ketika mereka berkahwin turut datang untuk menuntut jenazah bekas suaminya itu,” katanya.

Menurutnya, pertelingkahan kedua-dua pihak berkenaan menimbulkan sedikit kekecohan di bilik mayat HP apabila mereka bertegang urat mempertahankan pendirian masing-masing.

“Wakil isteri pertama mendakwa menerima arahan untuk membawa pulang jenazah mangsa ke Indonesia untuk dikebumikan selain lebih berhak terhadap jenazah itu.

“Bagaimanapun, bekas isteri kedua mangsa berusia 25 tahun membantah keputusan itu dan mendakwa urusan membawa pulang jenazah mengambil masa agak lama selain membabitkan kos tinggi,” katanya.

Berikutan itu, polis mengarahkan kedua-dua pihak berkenaan berbincang bagi mendapat kata putus mengenai cara untuk mengkebumikan jenazah berkenaan.

Sementara itu, pihak HP terpaksa menahan sementara mayat Muslam daripada dituntut mana-mana pihak hingga mereka membuat keputusan muktamad bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

Selesaikan di malaysia saja sudah tak payah ler nak lengah2 lagi.
 
Sponsored Post

bellaluna

Legendary Member
Messages
11,891
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
dier engat mayat org org neyh cam ikan kot. [-([-(
 

farhan89

Fun Poster
Messages
247
Joined
Nov 14, 2008
Messages
247
Reaction score
1
Points
15
msuk pn dlm tnah jugk..

tu pn nk brtekak..

huh
 

syabel

Fun Poster
Messages
304
Joined
Jun 21, 2008
Messages
304
Reaction score
1
Points
10
aku pun tak paham la..bagi aku ler..kalau kubur depan rumah pun kalau tak doa kan dia tak guna gak..betul tak
 

tudung87

Legendary Member
Messages
12,870
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
beter kat bini dia kat indon la...
xkan kat malaysia kot..
lagipn, kat malaysia bekas isteri daa...
sedara mara dia sume kat indon daaa...
 

shah123

Fun Poster
Messages
151
Joined
Oct 31, 2008
Messages
151
Reaction score
0
Points
10
ada jugak kes mcm ni.. nak masuk kubur pun susah.. seksa mayat..
 

blue.frosty

Active Member
Messages
2,045
Joined
Jun 5, 2008
Messages
2,045
Reaction score
1
Points
25
isk terseksa mayat tu.....kuburkan je kat tpt yg dekat......
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register