BTC USD 57,019.2 Gold USD 1,786.49
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Rashid mahu saman pembangkang

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PUTRAJAYA – Bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman yang menamatkan perkhidmatannya semalam menimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beberapa anggota parti pembangkang yang menyerang peribadi beliau.

Menurutnya, beliau mempunyai maklumat dan bukti untuk diserahkan kepada peguamnya.

“Saya tidak mahu menyaman ahli-ahli politik berkenaan sebelum ini kerana tidak mahu mengheret SPR sama.

“Memandangkan saya sudah bersara dan kini bebas, saya sedang menimbang menyaman mereka yang banyak berbohong dan memburukkan nama saya,” katanya kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis pecah tanah tapak bangunan ibu pejabat SPR yang baru di Presint 2 di sini semalam.

Bangunan berbentuk peti undi itu dijangka siap dalam tempoh dua tahun setengah dengan kos pembinaan antara RM70 juta dan RM80 juta.

Pada masa yang sama, beliau meminta kerajaan mengkaji kemungkinan memberi kuasa autonomi kepada badan itu untuk mengawal sepenuhnya perjalanan pilihan raya.

“Orang asyik menuduh SPR tiada gigi, SPR nak ambil tindakan tetapi undang-undang sedia ada tidak membolehkannya untuk mengambil tindakan.

“Undang-undang ada tetapi SPR tidak boleh bertindak sedemikian rupa yang boleh memuaskan hati semua pihak,” jelasnya.

Bekas Setiausaha SPR itu yang amat sinonim dengan perjalanan pilihan raya negara ini dan pernah mengendalikan tujuh pilihan raya umum berkata, SPR harus menjadi badan yang dibenarkan mengawal media semasa tempoh pilihan raya khususnya dalam menetapkan apa yang boleh dan yang tidak boleh disiarkan dalam tempoh itu

Nekad seorang balaci
 
Sponsored Post

Kehidupan

CG Top Poster Club
Messages
25,111
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
saman jer....

huk3...
 

GT

CG Top Poster Club
Messages
38,557
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Macam2 jer dunia ni... kenapa nak tunggu pencen jugak? Kalau tak salah, nak takut apa pun nak seret SPR????
 

CrusheD_LameR

Moderator
Messages
1,308
Joined
Dec 25, 2007
Messages
1,308
Reaction score
72
Points
30
wah...

ni mesti nak carik modal wat bisnes ni...nak cara cepat je!
wat loan kan senang..nak saman2 lak..! huh...takkan tak de masa nak p bank kot?kan goverment kan ade cuti 30 hari tapi skang ni tinggal sket iaitu 25 hari cuti je...

tapi kalau dia duk selangor, tak kesahnye dia nak saman pembangkang...
hahah sape pembangkang skang kat selangor?

huhu...

kalau dah ayat ni "beliau meminta kerajaan mengkaji kemungkinan memberi kuasa autonomi kepada badan itu untuk mengawal sepenuhnya perjalanan pilihan raya" yang dinyatakan...konpem SPR tetap kat bawah kerajaan pemerintah gak...
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
wah...

ni mesti nak carik modal wat bisnes ni...nak cara cepat je!
wat loan kan senang..nak saman2 lak..! huh...takkan tak de masa nak p bank kot?kan goverment kan ade cuti 30 hari tapi skang ni tinggal sket iaitu 25 hari cuti je...

tapi kalau dia duk selangor, tak kesahnye dia nak saman pembangkang...
hahah sape pembangkang skang kat selangor?

huhu...

kalau dah ayat ni "beliau meminta kerajaan mengkaji kemungkinan memberi kuasa autonomi kepada badan itu untuk mengawal sepenuhnya perjalanan pilihan raya" yang dinyatakan...konpem SPR tetap kat bawah kerajaan pemerintah gak...

Dah sah ler kerajaan yang kawal SPR...betul ler apa yang pembangkang kata...bengap punya olang...
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Baik pilih baju raya...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register