Ramai yang sayang

CG Sponsors




TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,704
Reaction score
21,089
Points
1,671
Bukit Mertajam: Seramai 28 bayi dan kanak-kanak berusia dua bulan hingga lapan tahun yang berjaya diselamatkan polis dalam Ops Pintas Sayang I dan II diperintahkan diserahkan semula kepada ibu bapa angkat oleh Mahkamah Majistret, di sini, pagi tadi.

Majistret Arif Mohamad Shariff mengeluarkan perintah hak penjagaan kepada keluarga angkat terbabit.

Kesemua bayi dan kanak-kanak berkenaan yang diselamatkan polis dalam beberapa serbuan menerusi operasi khas terbabit pada Disember dan Februari lalu sebelum ini ditempatkan di rumah perlindungan kelolaan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Johor.

Mereka itu tiba kira-kira jam 9.30 pagi di pekarangan mahkamah dari Johor dengan menaiki sebuah bas yang disewa khas diringi anggota polis dan pegawai JKM sebelum dibawa masuk ke dalam mahkamah kira-kira jam 10.30 pagi.

Ketibaan mereka itu juga disambut kira-kira 100 ahli keluarga angkat masing-masing yang menunggu di pekarangan mahkamah sejak jam 8 pagi.



ANGGOTA Polis dan Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) membawa antara 28 bayi dan kanak-kanak untuk mendapat perintah mahkamah tuntutan hak penjagaan di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, pagi tadi. FOTO Danial Saad



http://www.hmetro.com.my/articles/Ramaiyangsayang//Article
 
Sponsored Post

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
mujurlh bayi2 tu smpt diselamatkn..
 

Dewa19Kangen

Banned
Joined
Oct 2, 2010
Messages
8,902
Reaction score
3
Points
65
depa nie melayu islam niat baik nak bela anak angkat tp sanggup beli seludup dgn palsu dokumen tu memang teruk kejam apatah lg,siap tipu bin tu semua,mcm xtau hukum..
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,704
Reaction score
21,089
Points
1,671
mcm xde choice je..wpun dulu salah beli baby, tapi court perintah utk dorang tu jaga semula
 

pokjali

Fun Poster
Joined
Oct 24, 2008
Messages
220
Reaction score
0
Points
20
harap² akan berakhir dengan kebahagiaan buat semua pihak.....kesian tgk baby² tuh.
 

Yul-Minho

Legendary Member
Joined
Jul 23, 2012
Messages
15,938
Reaction score
1,170
Points
201
dah ibubapa kandung sndri xmaw bela, baik bg kat ibbapa angkat..
mungkin nasib mreka kelak lebih terbela...
 

epozer

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 2, 2010
Messages
14,791
Reaction score
532
Points
171
walaupun anak beli aku tgk semua macam sayang je kat budak2 tu...biar la diorg jaga..nak harap mak sendiri....huh..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register