Rakaman Suasana Haji Pada Tahun 1953 Ini Bawa Anda 60 Tahun Kebelakang

CG Sponsors




cre8tive

Legendary Member
Joined
Oct 14, 2008
Messages
17,160
Reaction score
612
Points
161
dulu pegi utk ibadah semata2. skarang sblm pegi dah tulis kat buku nak beli apa nak soping bwk balik mesia.ekekeke
 
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,188
Reaction score
1,533
Points
596
betul tu...... keselesaan x sama mengikut zaman......
Kalau ada yang pergi zaman dulu mesti banyak nostalgia

Kadang teringat dulu zaman tak ada tablet kenangan manis:eek::eek:

Allahuakhbar moga satu hari nanti aku akan tiba di Mekah
 

m0mo~

CG Top Poster Club
Platinum Member
ForexMart Fans
Joined
Oct 4, 2012
Messages
35,307
Reaction score
387
Points
136
aruwah abah aku pergi mekah tahun 1974 klu tak silap aku laaa. aku pergi hantar naik kapal laut kat sembawang singapore. berbulan jugak baru balik dari mekah. ramai yg meninggal dalam perjalanan pergi dan balik dari mekah dikebumikan di laut.
macam mana cara kebeumikan jenazah dilaut?first time dengar
 

Ran

Active+ Member
Joined
Oct 23, 2007
Messages
4,977
Reaction score
62
Points
30
Hisap shisha lagii..hehe
 

Kaizen5555

Legendary Member
Joined
Feb 5, 2014
Messages
13,136
Reaction score
160
Points
123
macam mana cara kebeumikan jenazah dilaut?first time dengar
x silap tenggelamkn je dalam laut..mmg biase dgr dlu klu meninggal atas kapal pegi atau blik haji..mmg kebumi kt laut je
 

m0mo~

CG Top Poster Club
Platinum Member
ForexMart Fans
Joined
Oct 4, 2012
Messages
35,307
Reaction score
387
Points
136
x silap tenggelamkn je dalam laut..mmg biase dgr dlu klu meninggal atas kapal pegi atau blik haji..mmg kebumi kt laut je
tenggelamkan maksudnya ikat dengan batu pastu campak ke laut?
 

hellspermaster

Active+ Member
Joined
Aug 23, 2013
Messages
2,944
Reaction score
76
Points
45
Arwah abah pernah jadi steward kapal haji..kalo tak silap telinga mendengar (masa kecil dulu dia citer), perjalanan dgn kapal laut ambil masa 21 hari.
itu paling cepat kot. Sebab dulu nak pegi haji bukannya mcm backpackers skarang. Dulu kapal yg digunakan ntuk pegi haji tu bukannya direct pegi sana. Macam tokwan aku dulu, balik dari mekah, kapal dia singgah kat india, 2 ke 3 bulan ntah...lepas tu baru balik malaysia. tu yg jadi berbulan2 naik kapal. Nak pegi pon sama. Kadang2, tumpang kapal laut ni da macam bas henti2 dah. Tu yg amik masa lama tu.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register