Rahsia tenaga dalam dan Islam

CG Sponsors




fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,632
Reaction score
358
Points
141
mcm2 ilmu tenaga dlm ade..
Reiki, Prana, Kundalini, BSS, Yoga, Tai Chi dll..
korang rasa betul ke wujud ilmu tenaga dlm ni atau ade makhluk yg hinggap??
 
Sponsored Post

harrybanes

Fun Poster
Joined
Nov 4, 2007
Messages
399
Reaction score
21
Points
15
mcm2 ilmu tenaga dlm ade..
Reiki, Prana, Kundalini, BSS, Yoga, Tai Chi dll..
korang rasa betul ke wujud ilmu tenaga dlm ni atau ade makhluk yg hinggap??
wujud, tenaga batin tu aper bukan ker tenaga dalam :D
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
656
Points
161
mcm2 ilmu tenaga dlm ade..
Reiki, Prana, Kundalini, BSS, Yoga, Tai Chi dll..
korang rasa betul ke wujud ilmu tenaga dlm ni atau ade makhluk yg hinggap??
Good fms.......teruskan......berbincang. :D
 

shadow

Active Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
2,200
Reaction score
2
Points
25
ada memang ada.
tapi banyak yg ke arah berdamping ngan jin.
kalu nk yg pure inner enegry xla sekuat mana.
tengok ko rajin train,bakat semulajadi,diri zahir batin dll
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,632
Reaction score
358
Points
141
wujud, tenaga batin tu aper bukan ker tenaga dalam :D
ade org kata tenaga batin ngan tenaga dlm x sama..
kene bezakan antara dua..tenaga batin lebih kepada tenaga bukan zahir..tenaga dalam plak tenaga yg zahir..yg bole nampak..
klu pandai guna tenaga dlm, sakit akan jadi cepat sembuh dan badan akan jadi lebih sihat..
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,632
Reaction score
358
Points
141
ada memang ada.
tapi banyak yg ke arah berdamping ngan jin.
kalu nk yg pure inner enegry xla sekuat mana.
tengok ko rajin train,bakat semulajadi,diri zahir batin dll
aku setuju..
tenaga dalam manusia sebenarnye lemah..lebih kepada ketahanan kita kpd sakit..mcm mane kita dpt manipulasikan kesakitan itu sehingga sembuh atau berjaya dialihkan kpd yg lain..
 

old_code

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Oct 12, 2006
Messages
3,814
Reaction score
69
Points
30
bukan semua tuh terletak pada Minda....Penguasaan minda bule menjadikan manusia tuh mcm....

p/s: just my 2kupang sens
 

betik_busuk

Fun Poster
Joined
Oct 14, 2008
Messages
592
Reaction score
12
Points
15
tenaga dalam ni kena ada latihan.. dulu masa tingkatan tiga.. ada sorang budak.. dia kata kat aku.. kita semua ada 'chi' .. 'kalau kau nak belaja.. cuba keluarkan chi dari tapak tangan dahulu'... 'rapatkan tangan.. jarakkan .. bayangkan tenaga dari badan menuju ke pusat tapak tangan... sampai terasa ''bebola'' tenaga..'.. 'tak sampai 10 minit aku pun dah boleh keluarkan 'bebola tenaga' itu... itu hanya 'basic'.. lepastu aku pindah sekolah... sampai sekarang lost contact... :( itu ajelah ilmu yang aku belajar dari dia...
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,632
Reaction score
358
Points
141
tenaga dalam ni kena ada latihan.. dulu masa tingkatan tiga.. ada sorang budak.. dia kata kat aku.. kita semua ada 'chi' .. 'kalau kau nak belaja.. cuba keluarkan chi dari tapak tangan dahulu'... 'rapatkan tangan.. jarakkan .. bayangkan tenaga dari badan menuju ke pusat tapak tangan... sampai terasa ''bebola'' tenaga..'.. 'tak sampai 10 minit aku pun dah boleh keluarkan 'bebola tenaga' itu... itu hanya 'basic'.. lepastu aku pindah sekolah... sampai sekarang lost contact... :( itu ajelah ilmu yang aku belajar dari dia...
btol ilmu dier ni..
kira ko dah ade tenaga dlm laa kan?? hehe..
ko bole channelkan kat org??
 

iorichee

Active+ Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
4,681
Reaction score
11
Points
25
tenaga dalam tue bukan ker
kita kuarkan aura(chi)
sebab masa blaja bersilat dulu
senior2 seguru ada ada aura pelbagai warna
cam aku nie x nampak lagi sebab baru blaja
warna ungu tue tahap dah tinggi jugak la
kata senior aku la...
aura2 nie bole serap impact
dan ada daya sembuh
 
Sponsored Post
Top
Log in Register