Rahsia sebalik kemalangan

CG Sponsors




balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136


LENDU - Nasib dua beranak yang tinggal dalam van sejak tiga bulan lalu akibat kesempitan hidup berakhir apabila kenderaan yang menjadi 'rumahnya' selama ini hangus terbakar selepas terlibat kemalangan di Jalan Kampung Air Hitam Lendu, di sini, petang kelmarin.

Zubaidi Alias, 34 dan anak bongsunya, Siti Zulaikha, 5, menghadapi kehidupan sukar apabila isteri dan anak sulungnya menghilangkan diri disebabkan kesempitan hidup, sebelum dihalau keluar dari rumah sewa akibat gagal melunaskan tunggakan sewa.

Bagi meneruskan hidup, Zubaidi tinggal dalam van jenis Nissan Vannette yang dipinjamkan dari saudaranya, dalam masa sama digunakan untuk mencari sesuap nasi dengan kerja-kerja ringan, seperti mengambil upah mengangkut bekalan kelapa.

Sekiranya tidak menumpang di rumah saudara mara, kedua beranak itu menjadikan van berkenaan sebagai tempat tidur waktu malam yang diparkir di mana-mana lokasi sesuai, dengan menumpang tandas awam di stesen minyak untuk mandi dan buang air.

Namun, dalam kejadian kira-kira 6.10 petang kelmarin, anak beranak itu terbabit kemalangan ketika dalam perjalanan mengambil baki barangan di rumah sewa di Durian Tunggal yang ditinggalkan sebelum ini, untuk ditumpangkan ke rumah bapa angkatnya di Kampung

Panchor.

Kejadian berlaku disebabkan mangsa terlalu letih.

Van Zubaidi terbabas rempuh sebatang tiang jalan, terhumban dalam gaung lalu terbakar selepas berlaku kebocoran padan tangki minyak.

Kemalangan menyebabkan kaki Zubaidi tersepit di celah pedal minyak.

Menurut sumber, anak mangsa pula terperosok bawah papan pemuka tempat duduk penumpang.


“Melihat anaknya meraung ketakutan, mangsa bertindak mencapai anaknya itu sambil merentap kaki kirinya yang tersepit.

“Ketika itu, mangsa terhidu bau hangit serta kepulan asap hitam dan api kecil keluar dari enjin kenderaan. Mangsa bertindak melompat keluar dari pintu pemandu," katanya.

Menurutnya, beberapa saat selepas itu, mangsa dan anaknya berjaya keluar dan api mula menyambar bahagian hadapan van berkenaan sebelum berlaku letupan kuat di bahagian enjin,” katanya.

Sementara itu, Zubaidi berkata, sebaik saja dapat melepaskan diri, dia menahan sakit berusaha memanjat tebing gaung yang curam sambil mendukung anaknya itu, sebelum dibantu orang awam yang berhenti di tepi jalan.

“Saya sedih lihat van ini terbakar. Selama ini menjadi tempat saya bergantung mencari rezeki. Kini, semua musnah," katanya.

Menurutnya, dia tidak pasti ke mana hala tuju dia bersama anak kecil selepas van yang menjadi rumahnya selama ini musnah.

“Bila dah sihat nanti, baru saya fikirkan macamana nak mulakan hidup baru supaya masa depan anak saya tak terjejas," katanya sebak sambil mengesat air mata.

Dalam pada itu, Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Alor Gajah, Eslizan Nurhan Amin berkata, dua jentera membabitkan 10 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Alor Gajah dan Masjid Tanah dikejarkan ke tempat kejadian dan mengambil masa kurang 10

minit untuk memadamkan kebakaran.

Mangsa yang cedera dilaporkan stabil dan kini menumpang sementara di rumah saudaranya di Masjid Tanah.



sumber:http://www.sinarharian.com.my/rahsia-sebalik-kemalangan-1.148163
 
Last edited:
Sponsored Post

hurairah01

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Jun 12, 2008
Messages
8,979
Reaction score
21
Points
65
Ya Allah. Syukur tak jadi apa apa kat pakcik ni. Alhamdulillah. subhanallah.
 

fatvet

Active Member
Joined
Sep 16, 2011
Messages
1,621
Reaction score
21
Points
25
mana agak nye bakal bakal calon PR... masa ni nk tunjuk keperihatinan untuk rakyat..
 

aliQue

Super Active Member
Joined
Sep 26, 2006
Messages
5,139
Reaction score
31
Points
70
Sedih betul la cerita2 mcm ni
 

akira8456

Super Active Member
Joined
Sep 12, 2009
Messages
6,291
Reaction score
11
Points
65
kesian tambah2 kalo ada anak nie
 

alhelmi8

Fun Poster
Joined
Oct 20, 2011
Messages
337
Reaction score
2
Points
15
semoga ALLAH memberi jalan keluar kepada kesusahan hidupnya
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,694
Reaction score
21,087
Points
1,671
teringat kisah dlm mastika dulu..cmni jugak..hidup dlm van satu family..anak ramai pulak tu..berjimak pun dlm van je
 

balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
kalau kita rasa diri kita susah rupa-rupanya ada orang yang lebih susah seperti lelaki ini....semoga ada pihak2 yang tertentu yang dapat membantu lelaki ini dan anaknya utk melalui kehidupan yg lebih selesa.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register