BTC USD 34,224.8 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pulau Pinang : Tidak boleh guna tiket kelas pertama, hotel mewah

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Pulau Pinang : Tidak boleh guna tiket kelas pertama, hotel mewah


Harakahdaily
Thu | Nov 13, 08 | 11:28:46 am MYT



BUKIT MERTAJAM, 13 Nov (Hrkh) - Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Pakatan Rakyat mengambil langkah yang drastik dalam mesyuarat exco semalam, apabila bertindak menarik balik segala kemudahan yang dinikmati pegawai-pegawai tinggi sebagai salah satu langkah berjimat cermat.

Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Mohd Fairus Khairuddin berkata, semua pegawai tertinggi kerajaan, termasuk Ketua Menteri, Lim Guan Eng, hanya akan menggunakan penerbangan kelas ekonomi atau tambang murah dalam melakukan segala urusan kerajaan.

Katanya, tiada penerbangan kelas pertama atau kelas perniagaan dibenarkan, tiada penginapan di hotel empat atau lima bintang dan segala majlis tidak akan dianjurkan di hotel mewah.

Dengan penarikan balik segala kemudahan ini katanya, Ketua Menteri, anggota exco dan pegawai tinggi negeri hanya akan menggunakan penerbangan ekonomi dan menginap di bajet hotel apabila menjalankan tugas di luar Pulau Pinang.

Sebelum arahan dikeluarkan secara rasmi dalam mesyuarat mingguan exco semalam, Lim Guan Eng telah pun mengamalkan kesederhanaan sewaktu beliau mula memimpin kerajaan negeri.

Langkah yang diambil beliau ini, diperluaskan kepada semua anggota exco dan pegawai tinggi kerajaan negeri, sebagai salah satu usaha mengelakkan pembaziran wang rakyat.

Guan Eng baru-baru ini dilaporkan sebagai berkata, beliau tidak pernah rasa terganggu atau tidak selesa sewaktu menjalankan tugas di luar kawasan walaupun menaiki penerbangan kelas ekonomi dan menginap di hotel sederhana.

Katanya, beliau merasakan lebih selesa mengamalkan sikap berjimat cermat kerana tidak mahu dipertanggungjawabkan sebagai pemimpin yang membazirkan wang rakyat.

Mengulas lanjut isu berkenaan Fairus menjelaskan, "Jika perlu, mereka boleh menaiki Air Asia. Arahan ini membabitkan semua pegawai tertinggi kerajaan."

Mengenai majlis anjuran kerajaan negeri, Timbalan Ketua Menteri menjelaskan, ia boleh diadakan di Dewan Serbuna atau Kompleks Sukan yang bersesuaian.

"Arahan telah dikeluarkan, tidak dibenarkan sebarang penganjuran program kerajaan negeri di hotel.

"Tidak perlu beri hadiah (kepada pemimpin kerajaan), yang penting majlis yang dianjurkan mencapai objektif. Oleh itu kita harap semua ketua jabatan kerajaan akur dengan arahan ini," tegasnya. - mr_



p/s : kafir pun reti berjimat...kalau kita yang Islam ni tak buat, memang memalukan...terutamanya orang-orang UMNO ni...henti-hentikanlah membazir duit rakyat..
 
Sponsored Post

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
ape pendapat zombi2 umno dlm hal ni ??? komen sikit :D
 

azarulez

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
8,358
Reaction score
1,154
Points
151
komen diorg..duit rakyat adalah duit aku..duit aku, aku punya la..suka ati aku la..:eek::eek::eek:
 

azarulez

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
8,358
Reaction score
1,154
Points
151
pembangkang dah sahut seruan kerajaan..so, kerajaan sendiri pulak, macam mana? pak mido n katak hijau jawab la..
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,520
Reaction score
19
Points
65
umno dah dimanjakan dgn kemewahan...

dah liat dah nak berubah kepada berjimat cermat ni...

lagi2 najibuntuttuya dan isterinye..
 

asniza78

Active Member
Joined
Jan 7, 2006
Messages
1,294
Reaction score
48
Points
30
komen diorg..duit rakyat adalah duit aku..duit aku, aku punya la..suka ati aku la..:eek::eek::eek:

betul tu aku sokong 150%.kalau amno boleh buat macam ni alamat nak jatuh ler amno kat malaysia ni
 

KaktusGurun

Active Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
1,103
Reaction score
4
Points
25
p/s : kafir pun reti berjimat...kalau kita yang Islam ni tak buat, memang memalukan...terutamanya orang-orang UMNO ni...henti-hentikanlah membazir duit rakyat..


betul ke nak berjimat?? ke tak pandai nak cari duit untuk membangunkan negeri..setakat kutip cukai lepas tu nak berjimat , nenek kebayan pun boleh buat..tak nampak pun pembangunan baru masuk..duit dah tak de lah tu..saja nak cover dengan berjimat..
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
duit state x reti manage, nk tambah income x reti
ayat coverline , jimat...

kehkehekh
tutuk mangkaq sj dok nganga kena kincin dgn lakonan kapir..
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
duit state x reti manage, nk tambah income x reti
ayat coverline , jimat...

kehkehekh
tutuk mangkaq sj dok nganga kena kincin dgn lakonan kapir..

sapa yang perintah state dulu tuan mido?..

parti dari komponen mana?..

lupa lah....:">:">:">
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register