BTC USD 47,603.0 Gold USD 1,780.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pulau Pinang sasar miskin tegar sifar Mac depan

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PULAU PINANG: Pulau Pinang yakin dapat mencapai sasaran miskin tegar sifar pada 8 Mac tahun depan.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kebajikan dan Masyarakat Penyayang Phee Boon Poh berkata satu mekanisme sudah dirangka bagi memastikan miskin tegar di negeri ini dapat dihapuskan pada tarikh yang ditetapkan itu.

“Mekanisma itu sudah ada, kita akan kemukakan pada mesyuarat exco kerajaan negeri tidak lama lagi untuk diluluskan,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata antara mekanisma yang akan dilaksanakan ialah mengadakan konsep bapa angkat antara penderma dan penerima sumbangan.


“Akan ada pihak syarikat, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau individu yang akan menjadi bapa angkat kepada keluarga miskin itu dan mereka akan memberi komitmen membantu golongan yang memerlukan itu,” katanya. - Bernama


Nie satu lagi. Jangan ler dok angan-angan hanya sebab ada NGO dan penderma maka depa akan tanggung sepanjang hidup puak miskin tegar ini.

Sedangkan kat US pun masih ada yang merempat. Dah ler jangan ler dok buat janji-janji ******* macam nie buat malu kaum saja
 
Sponsored Post

tEnuKLang

Super Active Member
Messages
5,656
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
hurm..cube ler blaja dari kesilapan umno tuh..
ukur baju di badan sendiri laa...
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Messages
25,111
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
hurm...

tak tercapai ler sasaran nih......
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Messages
25,111
Paid Membership
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
hurm...

tak tercapai ler sasaran nih......
 

mido

Active+ Member
Messages
4,861
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
miskin sifar tu!!!!

takpe, aku nk jumpa pbonpoh ni bawak list org2 melayu miskin
yg ada kat daerah aku.. nk tgk bleh ke x??
cakap senang, mcm makan cucur udang cicah sos jer...

x pon dia nk buat cina miskin sifar???
 

tEnuKLang

Super Active Member
Messages
5,656
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
uiy rilek aa..mentang2 ko pembangkang kat PP, bkan maen lagi ketaq kpala... :))
 

mido

Active+ Member
Messages
4,861
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
uiy rilek aa..mentang2 ko pembangkang kat PP, bkan maen lagi ketaq kpala... :))

bkn ketaq kapala mat..
nih bleh buat modal wooo..
ada 4 bulan ja...:D
cha nih mmg musibaton...
 

tEnuKLang

Super Active Member
Messages
5,656
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65

bkn ketaq kapala mat..
nih bleh buat modal wooo..
ada 4 bulan ja...:D
cha nih mmg musibaton...

pekataan ape aa hg tulis nih...
hehe..bguih hang na...ye aa, umno kan bersih, tak pernah rasuah, tak pernah tipu rakyat, tak pernah runtuhkan rumah rakyat, tak pernah itu tak pernah ini...sbb tuh PR taklih wat silap lansung, teruih hgpa nak perbetui...umno dah takde dosa dah kan nak perbetui..hehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register