BTC USD 51,060.6 Gold USD 1,780.52
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Protes Lawan diteruskan 21 Ogos untuk tekan kerajaan baharu

cariemas100

Active Member
Messages
1,229
Joined
Oct 24, 2020
Messages
1,229
Reaction score
398
Points
41
Himpunan #Lawan Sabtu Ini Di Batalkan Susulan Pengunduran Muhyiddin

19.08.2021 - Kuala Lumpur, Penganjur perhimpunan #Lawan membatalkan penganjuran demonstrasi bagi kali kedua yang dijadual Sabtu ini susulan peletakan jawatan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri Isnin lalu. Sekretariat Solidariti Rakyat (SSR) dalam kenyataannya menyifatkan peletakan jawatan Muhyiddin sebagai "kemenangan rakyat Malaysia".

"Turunnya Muhyiddin adalah satu kemenangan rakyat Malaysia yang mempertanggungjawabkan beliau ke atas gugurnya lebih 13,000 nyawa yang telah pergi akibat kegagalan kerajaan pimpinan beliau dalam mengekang Covid-19. Berpandukan situasi semasa dan peletakan jawatan oleh Muhyiddin, maka kami membuat keputusan untuk tidak meneruskan untuk turun ke jalan pada 21 Ogos ini," kata SSR.

Namun, kumpulan itu berkata perjuangan #Lawan tidak akan terhenti bagi memastikan proses demokrasi serta semak dan imbang kepada kerajaan diteruskan.

"Perdana menteri yang akan dilantik perlu mempunyai fokus, idea, kemahuan dan keberanian untuk memastikan rakyat Malaysia dibela setelah sekian lama ditindas oleh kerajaan yang asyik berpolitik tetapi tidak mengendahkan kemahuan rakyat," tambahnya.

Mereka juga menuntut supaya keabsahan bakal perdana menteri yang baru dibuktikan melalui undi percaya di parlimen dan bukan sekadar menggunakan surat akuan.

"Kami tidak akan teragak-agak untuk melaksanakan lebih banyak aksi jikalau kerajaan baru yang akan dibentuk gagal untuk melaksanakan tangungjawab memastikan negara ini aman daripada pandemik dan kemelut politik dangkal," kata mereka.

Pada 31 Julai lalu, ratusan peserta perhimpunan yang kebanyakannya berpakaian hitam berhimpun di sekitar Dataran Merdeka bagi menuntut Muhyiddin meletakkan jawatan. Mereka menyifatkan Muhyiddin dan kerajaan gagal menangani Covid-19 berikutan peningkatan kes jangkitan harian dan angka kematian akibat wabak itu.

Berita asal https://www.malaysiakini.com/news/587836


himpunan dah gagal, tapi tetap cari credit konon sebab diorg mudin letak jawatan.
kakakakakaka..
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,938
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,938
Reaction score
22,066
Points
1,671
Yg ni my compound, your money 🤣
 

ViperX

Super Active Member
Messages
5,197
Joined
Oct 10, 2016
Messages
5,197
Reaction score
715
Points
121
skrg PM baru dah naik. kita tgk, klau kerajaan baru ni masih gagal, agak2 diorg buat demo tak..hehehe
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,623
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,623
Reaction score
15,454
Points
1,906

JUMPAKATMAHKAMAH.com

· 12m ·

Penganjur perhimpunan #lawan berjaya kutip RM92,800 dalam masa sehari dari 668 orang penderma.
Semalam pihak penganjur dikenakan kompaun sebanyak RM62,000 dan telah merayu bantuan orang awam bagi mendapatkan dana untuk membayar kompaun tersebut.
Penganjur juga berikrar akan meneruskan tuntutan #lawan dalam masa akan datang.

1629817156663.png
1629817148933.png
 

ViperX

Super Active Member
Messages
5,197
Joined
Oct 10, 2016
Messages
5,197
Reaction score
715
Points
121
mna tak berani...bt salah lpas tu minta derma...
 

findemas

Active+ Member
Messages
3,901
Paid Membership
Joined
Sep 10, 2007
Messages
3,901
Reaction score
292
Points
51
Patut hukuman orang buat demo haram ni hukuman dia penjara mandatori 2 tahun minimum baru dia orang ada akai. Setakat denda ada je yang support mereka-mereka ni. Sejak zaman Anwar lagi demo ni. Dah bosan aku.
 

Fayafa

Active Member
Messages
2,272
Joined
May 21, 2017
Messages
2,272
Reaction score
814
Points
81

JUMPAKATMAHKAMAH.com

· 12m ·

Penganjur perhimpunan #lawan berjaya kutip RM92,800 dalam masa sehari dari 668 orang penderma.
Semalam pihak penganjur dikenakan kompaun sebanyak RM62,000 dan telah merayu bantuan orang awam bagi mendapatkan dana untuk membayar kompaun tersebut.
Penganjur juga berikrar akan meneruskan tuntutan #lawan dalam masa akan datang.

1629817156663.png
1629817148933.png
ok gud..org lain buat salah&kompaun tp org lain tlg byq..buleh buat byk kali lg sbb dh ada pihak buleh "feed" duit byq kompaun..sekali sekala 2 kali 2 kala, 3 kali bekala kala
 

findemas

Active+ Member
Messages
3,901
Paid Membership
Joined
Sep 10, 2007
Messages
3,901
Reaction score
292
Points
51
ok gud..org lain buat salah&kompaun tp org lain tlg byq..buleh buat byk kali lg sbb dh ada pihak buleh "feed" duit byq kompaun..sekali sekala 2 kali 2 kala, 3 kali bekala kala
Ya lain kali buat lagi besar. Selagi tak huru-hara negara ni teruskan aje. Nanti dah huru-hara salahkan kerajaan gagal. Dia ingat hanya penentang kerajaan je ramai. Penyokong kerajaan pun ramai jugak. Kalau masing-masing buat demo, huru-hara negara ni. Base jenis bengong.
 

akecema

CG Top Poster Club
Messages
23,899
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,899
Reaction score
3,020
Points
206
Ya lain kali buat lagi besar. Selagi tak huru-hara negara ni teruskan aje. Nanti dah huru-hara salahkan kerajaan gagal. Dia ingat hanya penentang kerajaan je ramai. Penyokong kerajaan pun ramai jugak. Kalau masing-masing buat demo, huru-hara negara ni. Base jenis bengong.

Tu la
Mentang2 shapie apdal ckp rela mati demi kuasa,
Mmg saja dihuru harakan negara ni
Kalau nak mati pun, terjun je la bangunan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register