Pro-Aspirasi rampas semula Universiti Malaya

CG Sponsors




BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Pro-Aspirasi rampas semula Universiti Malaya


Kumpulan pro-Mahasiswa (pro-M) hilang penguasaan di Universiti Malaya (UM) apabila tewas di tangan musuh tradisinya pro-Aspirasi (pro-A) dalam pilihan raya kampus universiti berkenaan hari ini.

Bagaimanapun, kekalahan tipis kumpulan itu akibat kemerosotan penguasaan kerusinya daripada 19 pada tahun lalu kepada 17 pada tahun ini.

Manakala pro-A - dikenali juga sebagai Penggerak Mahasiswa - hanya menambah 1 kerusi sahaja daripada 20 kepada 21 pada tahun ini.

Calon bebas pula mendapat tambahan kerusi daripada 2 kepada 3 pada tahun ini.

UM mempertandingan 41 kerusi - 32 fakulti dan 9 umum - dalam pilihan raya kampusnya kali ini.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Naib Canselor Prof Datuk Ghauth Jasmon di Dewan Tunku Canselor kira-kira jam 7 petang tadi.

Jawatankuasa pemilihan kampus membenarkan peluang kepada calon yang bertanding untuk membuat rayuan.

Hari ini, tiga kampus utama - Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Sains Malaysia (USM) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) - turut mengadakan pilihan raya kampusnya

Keputusannya dijangka diperolehi lewat malam ini.

Kelmarin, pro-M turut tewas dalam pilihan raya kampus di Universiti Putra Malaysia (UPM).
 
Sponsored Post

janz_264

Active Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,857
Reaction score
8
Points
25
apa citer 3 universiti yang lain ek??apsal pro-m bnyak kalah...
 

BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Diorang tak habis kira lagi kot, tapi aku pelik apsal kali ni cepat kira undi, selalunya pukul 3-4 pagi baru habis undi...


* p/s: mungkin sebab e-undi yang jadikan pro-Aspirasi menang.
 

apocot

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Jan 18, 2010
Messages
122
Reaction score
1
Points
15
bile ukm ni...
 

zool4

Fun Poster
Joined
Jan 18, 2008
Messages
425
Reaction score
1
Points
15
pro m menang dah kat 3 u len..umt n 2 lg aku xingt..
 

geniusneuro

Banned
Joined
Nov 1, 2008
Messages
19,775
Reaction score
7
Points
115
ukm ape cte erk??

arini pilihan raya...

rasenye aspirasi menang lagi la tu kot...

ape pon, neem tidak mengundi arini :D
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
wah, sengit tul....

kelebihan 1 kerusi je....
 

amazinggold88

CG Top Poster Club
Joined
Nov 1, 2008
Messages
44,759
Reaction score
208
Points
123
nnt aku update ye kptsan ukm
msh x kre lgi..ade kolej yng x puas at,srh kre smla
 
Sponsored Post
Top
Log in Register