BTC USD 57,675.3 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Presiden MCA kaitkan Obama dengan isu PKNS

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Presiden MCA kaitkan Obama dengan isu PKNS

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1107&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

KUALA LUMPUR 6 Nov.
- Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat hari ini berkata, sudah sampai masanya bagi rakyat Malaysia membebaskan diri mereka daripada belenggu isu perkauman.

Dengan mengambil Barack Obama, yang dipilih sebagai Presiden kulit hitam pertama Amerika Syarikat, sebagai contoh, Ong berkata: "Sedihnya di Malaysia, kita masih berbalah dalam soal remeh berhubung pelantikan seorang wanita Cina sebagai Pemangku Pengurus Besar, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

"Sudah sampai masanya bagi kita membebaskan diri melakukan sesuatu perkara secara ortodoks. Di Amerika Syarikat, ia mengambil masa lebih 200 tahun bagi seorang lelaki kulit hitam untuk dipilih sebagai presiden di sebuah negara yang dikuasai orang kulit putih.

"Ironiknya, rakyat di Malaysia, yang bersorak untuk Obama tidak berfikir bahawa seorang wanita Cina itu layak menerajui PKNS, kata Ong yang juga Menteri Pengangkutan, dalam satu kenyataan di sini.

Ong berkata, reaksi daripada sesetengah ahli politik daripada kedua-dua belah pihak kerajaan dan pembangkang berhubung pelantikan itu menunjukkan bahawa mereka masih lagi berada di dalam kepompong perkauman mereka sendiri.

- Bernama



p/s : apa kata totok-totok UMNO mengenai perkara ini?
:-?
 
Sponsored Post

kawe78

Active Member
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
awas signal awal....!!!
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
jgn salah kan cha...org melayu yg x berusaha bersungguh sungguh...ade melayu yg bagus kene sepak...melayu yg boddoh pulak diangkat...so salah sape?? cth terbaik melayu boddoh diangkat jadi pemimpin mcm pak lah...jahanam mesia mcm ni.
 

fredo

Super Active Member
Joined
Nov 17, 2007
Messages
5,411
Reaction score
102
Points
83
tu dia bg klu tu...
.....next ceo kt rumah mn plak lepas ni.
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
hmmm..ye je la cine ni...masa dia dok bertanding jawatan presiden mca ari tu...bukan main lagi nak menangkan kaum dia...sampai bila nak suruh orang melayu celikkan mata tapi depa tu yg tak celik2?
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
cilos punya OTK nih...
semua nak jadi hero kaum skang nih..
 

syah99

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2006
Messages
6,069
Reaction score
63
Points
70
Tak sangka begitu byk kerosakan yg dah UMNO buat melalui PKNS.
Tak sangka dulunya tanah Kota Damansara tu milik PKNS tp hampir kesemuanya kontrak dibolot kontraktor Non Bumi.
Kontraktor bumi hanya diberi projek rumah low cost yg bermasalah & tak menguntungkan.

Mdm. Low ni sendiri tak layak nak terajui PKNS.
dia sendiri sebahagian daripada sistem korup selama 30 tahun.

ganti dgn org baru,
cari org Melayu yg lebih layak.
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
Tak sangka begitu byk kerosakan yg dah UMNO buat melalui PKNS.
Tak sangka dulunya tanah Kota Damansara tu milik PKNS tp hampir kesemuanya kontrak dibolot kontraktor Non Bumi.
Kontraktor bumi hanya diberi projek rumah low cost yg bermasalah & tak menguntungkan.

Mdm. Low ni sendiri tak layak nak terajui PKNS.
dia sendiri sebahagian daripada sistem korup selama 30 tahun.

ganti dgn org baru,
cari org Melayu yg lebih layak.

Setuju!!! Free rasuah punye org
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
ada ke orang melayu layak? ikut kata mb selangor; baik bagi kaum lain je....
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,218
Reaction score
833
Points
176
banyak isu PKNS ni (ada sebab Tan Sri Khalid lantik derang) tapi tak yah lah beitahu.. nanti Mido marah tok...:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register