BTC USD 63,495.8 Gold USD 1,770.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PR mana ? asik dok politaik jee

penguin_comel

Banned
Joined
Jun 12, 2008
Messages
584
Reaction score
17
Points
15
banjir-kedahxx.jpg


banjir-kedahxx.jpg


Datuk Johari Baharom (kanan atas traktor ) adalah antara yang ligat jaga kawasannya di Kubang Pasu ketika banjir terburuk melanda Kedah sekarang.Ketua UMNO Bahagian Kubang Pasu dan Timbalan Menteri Pertanian dan Asas Tani itu dilihat berkerja keras meninjau dan menghulurkan bantuan segera ke kampong dan tempat dalam kawasan parlimennya yang menghadapi bencana itu.

Usaha yang sama dijalankan oleh Ketua UMNO Bahagian Alor Star dan Timbalan Pengerusi UMNO Kedah Datuk Ahmad Bashah.

Selain mereka jentera UMNO di berbagai kawasan termasuk Kelab Putera UMNO turut menghulurkan bantuan untuk meringankan bebanan mangsa banjir.

Waktu bencana alam begini sebenarnya bukanlah masa untuk berpolitik.Namun di sana sini sekitar kawasan dilanda banjir di utara negeri itu kedengaran suara orangramai yang tidak puashati terhadap gerak kerja kerajaan negeri PAS yang lembab menghulurkan bantuan.

Malah mereka dilihat banyak lepas tangan kepada agensi kerajaan pusat dalam mengurus kebanyakan usaha itu.

Ada dikalangan mangsa banjir yang ditemui secara terbuka berkata mereka tidak nampak usaha intensif kerajaan negeri setakat ini.

Kata mereka setakat ini kebanyakan bantuan yang mereka terima adalah dari agensi kerajaan pusat dan pimpinan UMNO tempatan.

PAS telah mengerahkan Unit Amal untuk membantu usaha ini.

Jentera parti itu pula dikatakan mula nampak bergerak setelah selesai pilihanraya kecil di Galas sedangkan masalah banjir dialami beberapa hari sebelum itu.

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak menyalahkan projek landasan berkembar Keretapi Tanah Melayu (KTMB) sebagai penyebab banjir besar di Kedah kali ini.

KTMB dalam satu kenyataan telah menafikan dakwaan itu.Menurutnya , kejadian bencana alam itu tidak langsung disumbangkan oleh Projek Landasan Berkembar Elektrik Ipoh-Padang Besar yang sedang dijalankan kerana bencana alam serupa turut melanda negara jiran iaitu Thailand serta Kelantan dan Terengganu.

KTMB berkata, banjir besar yang melanda Kedah dan Perlis adalah berpunca daripada cuaca buruk luar biasa dan pembukaan empangan yang mana paras airnya berada di tahap bahaya untuk menaikkan paras air sedia ada.

Dari aspek sistem saliran, pemaju projek iaitu syarikat MMC-Gamuda Joint Venture melaksanakannya dan struktur yang dibina adalah mematuhi piawaian yang ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan dan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS)..

Syarikat pengangkutan itu turut menanggung kerugian mencecah jutaan ringgit apabila bencana banjir turut menyebabkan berlakunya kerosakan pada struktur dan landasan baru yang sedang dibina.Projek yang bermula pada hujung 2008 itu, kini mencapai kemajuan 54 peratus secara keseluruhannya, namun disebabkan kejadian banjir luar biasa itu, kerja-kerja projek juga telah tertangguh

:eek::eek:
 
Sponsored Post

Sp4Rta

Fun Poster
Joined
Oct 14, 2006
Messages
823
Reaction score
5
Points
25
sampah betul kamu neh.. benda camneh pun nk buat isu.. Datuk Johari Baharom sudah.. ko bila plak nk pi sana?
 

penguin_comel

Banned
Joined
Jun 12, 2008
Messages
584
Reaction score
17
Points
15
kerajaan kedah baru nak buat mesyuarat wakakakakaka ...cakap je pandai , turun padang laaa oiiii
 

PipFX

Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
2,206
Reaction score
120
Points
33
kerajaan kedah baru nak buat mesyuarat wakakakakaka ...cakap je pandai , turun padang laaa oiiii

kepala h.otak hang!!!..hang prangai mcm puki no..mangsa2 sibuk dgn mslh banjir..hang sibuk duk memanaskan keadaan dgn mempolitikan isu bencana macam ni..klu hang nak tau sgt,hang boleh search..hang ingt x dak ka?..bergantung kt hang ja nak buka kan ati utk mencari..ak x tau la hang ni jenis anjing kurap spesis mana..kepala otak taruk lutut..keje hang mengeluarkan isu yg x ptot utk dibahaskan..mcm cilaka hang ni..prangai sampah..ati busuk..apa jenis manusia hang ni..:(scam:(scam:(scam
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
kalau bro buka thread aku tak caya .. :eek:
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,321
Reaction score
555
Points
176
skang kat kawasan2 sekitar alor setar yg byk bagi bantuan adalah kerajaan negeri dan anggota pas, bn sikit sangat cuma kawasan2 tertentu je :D
 

PipFX

Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
2,206
Reaction score
120
Points
33
skang kat kawasan2 sekitar alor setar yg byk bagi bantuan adalah kerajaan negeri dan anggota pas, bn sikit sangat cuma kawasan2 tertentu je :D

tt ni jenis bod.oh..guna kepala lutut..die hanya tau mencari isu..walhal die x sedar yg banjir tu negeri bawah PAS..xkan la pihak kerajaan negeri duk diam..sj nak wat fitnah..dasar anjing politik yg busuk ati..:D:D:D
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
hahaha..TT saje cari nahas dgn cuba nak tabur fitnah ket kerajaan Kedah. cuba selak thread len..xpun cuba tgk kat web2 len..jap td aku tgk gambar MB harung banjir tinjau keadaan rakyat. Selangor bg 100K..dll..
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
hahaha..TT saje cari nahas dgn cuba nak tabur fitnah ket kerajaan Kedah. cuba selak thread len..xpun cuba tgk kat web2 len..jap td aku tgk gambar MB harung banjir tinjau keadaan rakyat. Selangor bg 100K..dll..

dia saja provok tu .. buka thread gelak kat org ... jenis ape ntah :))
 

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,571
Reaction score
36
Points
40
la kat sini pun dok menyalak juga anjing kurap ni. nasib baik ja kurap kalu anjing gila dah kena tembak.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register