PR jangan buat dakwaan tidak berasas: Ahmad

CG Sponsors




fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) digesa tidak membuat dakwaan tidak berasas terhadap Kerajaan Persekutuan yang kononnya tidak menyalurkan sebarang peruntukan kepada mereka.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, PR perlu realistik dan faham bahawa pentadbiran Malaysia kini di bawah tanggungjawab Barisan Nasional (BN)

“Seharusnya mereka perlu ingat, mereka adalah pembangkang, jadi mengapa kerajaan di bawah pentadbiran BN perlu bantu mereka?

“Tidakkah mereka ingat, setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN yang dikuasai kerajaan pembangkang juga tidak mendapat peruntukan daripada kerajaan negeri? Tetapi, mereka (ADUN BN) tidak bising pun, sebaliknya mereka cari dana sendiri jika mahu buat aktiviti di kawasan masing-masing,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Kelmarin, Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff mendakwa, terdapat Ahli Parlimen PR terpaksa mencari dana sendiri seperti mengadakan konsert terbuka untuk aktiviti kawasan masing-masing kerana tidak mendapat peruntukan dari Kerajaan Pusat.

Ahmad, yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, walaupun Kerajaan Persekutuan tidak menyalurkan peruntukan kepada pembangkang, kerajaan tetap tidak melupakan rakyat.

“Kita tetap bantu rakyat dalam pelbagai aspek, seperti membaiki jalan, membina sekolah dan hospital, walaupun kawasan itu dikuasai pembangkang. Itu sudah menjadi kewajipan kita,” katanya.

ni la jawapan dari maknusia yg takde otak..hehehehe kenapa xde otak?sebabnya senang jek..xkirala pembangkang atau x,kerajaan harus bagi sama rata pada semua negeri..sebabnya,duit tu adalah duit rakyat dari seluruh malaysia..ape?igt duit bn je ke?chait!!:(scam
 
Sponsored Post

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) digesa tidak membuat dakwaan tidak berasas terhadap Kerajaan Persekutuan yang kononnya tidak menyalurkan sebarang peruntukan kepada mereka.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, PR perlu realistik dan faham bahawa pentadbiran Malaysia kini di bawah tanggungjawab Barisan Nasional (BN)

“Seharusnya mereka perlu ingat, mereka adalah pembangkang, jadi mengapa kerajaan di bawah pentadbiran BN perlu bantu mereka?

“Tidakkah mereka ingat, setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN yang dikuasai kerajaan pembangkang juga tidak mendapat peruntukan daripada kerajaan negeri? Tetapi, mereka (ADUN BN) tidak bising pun, sebaliknya mereka cari dana sendiri jika mahu buat aktiviti di kawasan masing-masing,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Kelmarin, Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff mendakwa, terdapat Ahli Parlimen PR terpaksa mencari dana sendiri seperti mengadakan konsert terbuka untuk aktiviti kawasan masing-masing kerana tidak mendapat peruntukan dari Kerajaan Pusat.

Ahmad, yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, walaupun Kerajaan Persekutuan tidak menyalurkan peruntukan kepada pembangkang, kerajaan tetap tidak melupakan rakyat.

“Kita tetap bantu rakyat dalam pelbagai aspek, seperti membaiki jalan, membina sekolah dan hospital, walaupun kawasan itu dikuasai pembangkang. Itu sudah menjadi kewajipan kita,” katanya.

ni la jawapan dari maknusia yg takde otak..hehehehe kenapa xde otak?sebabnya senang jek..xkirala pembangkang atau x,kerajaan harus bagi sama rata pada semua negeri..sebabnya,duit tu adalah duit rakyat dari seluruh malaysia..ape?igt duit bn je ke?chait!!:(scam
lepas nih rakyat selangor yang kerja di bawah kerajaan selangor jangan bayar incometax pada LHDN..sebab LHDN di bawah kerajaan persekutuan..aku rasa Ahmad Maslan nih jawab memang takder asas...ohh..baru igt..sebelum dia naik..dia dulu cuma PAR jer..hasil bodek sana sini baru naik jadi ketua pemuda..dan skang nah..Timb.Menteri :(scam
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
lepas nih rakyat selangor yang kerja di bawah kerajaan selangor jangan bayar incometax pada LHDN..sebab LHDN di bawah kerajaan persekutuan..aku rasa Ahmad Maslan nih jawab memang takder asas...ohh..baru igt..sebelum dia naik..dia dulu cuma PAR jer..hasil bodek sana sini baru naik jadi ketua pemuda..dan skang nah..Timb.Menteri :(scam
erm..pastu nanti rakyat selangor kena serang lhdn plak..kera jaan bn ni pandai wo..bab2 auta ni dia nombor satu..aku ni bkn nak kata pr tu bgs..tp bia la buat kerja n berckp tu berakal ckit..org pun x marah :(scam
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
dah sume bayar cukai..so nak tanak kene la bg peruntukan..cukai x de plak mgire PR ke umno ke
 
Sponsored Post
Top
Log in Register