BTC USD 38,072.8 Gold USD 1,776.54
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Poster lelaki terbakar diarak ke rumah Anwar

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
92cc82f4262b0124acfc14e315cf3d5c.jpg


5880bc35b27b15b10496e3b0e4f9a42c.gif


Sekumpulan penyokong Hindraf menyerbu rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim di ibu negara sambil membawa poster seorang lelaki yang membakar diri kerana tidak puas hati dengan perobohan stor sebuah kuil di Puchong.

Dipimpin penyelaras pertubuhan itu W Sambulingam, kumpulan 20 orang itu berhimpun di depan pagar rumah bangglo Anwar sambil membakar lilin sebagai simbol memperingati 'pengorbanan' lelaki India tersebut.

Mula berkumpul seawal jam 8.30 malam, mereka mempamerkan kain rentang dan gambar mangsa itu sambil melaungkan slogan "Mana janji pkr?" "Mana janji Anwar?" dan "Pakatan janji kosong".

Kumpulan itu dilihat cuba mengaitkan masalah berkaitan isu kuil dengan janji-janji pilihan raya Pakatan Rakyat - antaranya berhubung pemberian hak tanah untuk rumah ibadat kepada penganut Hindu - yang didakwa tidak ditunaikan.

Berucap dalam perhimpunan ringkas kira-kira setengah jam itu, Sambulingam yang pemimpin Parti Hak Asasi Manusia Malaysia (HRP) mendesak Anwar, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Presiden PAS Abdul Hadi Awang menjamin hak kaum itu di negeri-negeri Pakatan.

Menurut Sambulingam, mereka mengadakan perhimpunan di rumah ketua pembangkang itu kerana suara mereka melalui demonstrasi di depan pejabat PKR di Petaling jaya Mac lalu didakwa tidak diendahkan.

Bukan sahaja hak tanah untuk rumah ibadat, tuntutan lain mereka meliputi hak untuk tanah kubur Hindu, sekolah jenis kebangsaan (Tamil) dan setinggan India.

Sebelum itu, bibit-bibit ketegangan timbul apabila tiada wakil Anwar keluar untuk menerima memorandum daripada Hindraf.

Kecewa dengan perkara itu, kumpulan itu hanya menyelitkannya di pagar rumah Anwar.

Bagaimanapun, perang mulut tercetus sebentar apabila seorang yang tidak dikenali mencapai memorandum itu dan meronyokkannya.

Bagaimanapun, kira-kira 20 anggota polis daripada ibu pejabat daerah (IPD) Sentul dapat mengawal keadaan itu. Tiada tangkapan dan kekerasan berlaku.

sumber
 
Sponsored Post

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
Mari kita terus mengasak Anwar supaya letak jawatan

:)paid:)paid
 

sonche

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 22, 2006
Messages
8,432
Reaction score
50
Points
70
kalau kuil hindu ni, memang payah nak alihkan. landasan ketapi pun bengkang bengkok sebab xleh pindah kuil hindu.
 

Joe1911

Active Member
Joined
Mar 5, 2009
Messages
1,644
Reaction score
8
Points
25
Agama hindu kat malaysia nih bukan ramai mana pon,tak salah robohkan mana yg patut.....
 

wokyoh fx

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2010
Messages
7,161
Reaction score
49
Points
70
Agama hindu kat malaysia nih bukan ramai mana pon,tak salah robohkan mana yg patut.....

aku setuju tu .. hindu ni kalau boleh satu orang ada satur kuil daa .. ini macam susah jugak ..

aku tengok kat puchong bdr puteri boleh kata sekeliling ada kuil .. bukan kecik besar nak mampus .. tanah sapa laa diorang taram .. dalam 30 buah kuil ada laa kat sini ..

bak kata Ibrahim Ali .. kalau boleh kerling kat malaysia ni nak 1 hindu 1 kuil ..

walaupun majoriti penduduk malaysia ni islam tapi kat selangor ni kuil lagi byk daripada masjid .. giler ke ape diorang ni .. ~X:)(scam:mad:

satu lagi hati2 kalau ada pokok besar .. baik korang tebang jer pokok tu .. kalau tak tebang nanti esok korang akan nampak esok hindu g sembah pastu buat simen sikit2 pastu besarkan sikit pastu jadilah kuil .. bila kerajaan nak robohkan ckp kerajaan suka robohkan kuil ..:(scam~X:)(scam~X(
 
Last edited:

sonche

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 22, 2006
Messages
8,432
Reaction score
50
Points
70
aku setuju tu .. hindu ni kalau boleh satu orang ada satur kuil daa .. ini macam susah jugak ..

aku tengok kat puchong bdr puteri boleh kata sekeliling ada kuil .. bukan kecik besar nak mampus .. tanah sapa laa diorang taram .. dalam 30 buah kuil ada laa kat sini ..

bak kata Ibrahim Ali .. kalau boleh kerling kat malaysia ni nak 1 hindu 1 kuil ..

walaupun majoriti penduduk malaysia ni islam tapi kat selangor ni kuil lagi byk daripada masjid .. giler ke ape diorang ni .. ~X:)(scam:mad:

satu lagi hati2 kalau ada pokok besar .. baik korang tebang jer pokok tu .. kalau tak tebang nanti esok korang akan nampak esok hindu g sembah pastu buat simen sikit2 pastu besarkan sikit pastu jadilah kuil .. bila kerajaan nak robohkan ckp kerajaan suka robohkan kuil ..:(scam~X:)(scam~X(

yang ni aku setuju. ada kawan2 pesan, kalau tiba2 ada mcm hindu buat tokong kat pokok dalam kawasan tanah kita, better tebang. sebab hindu ni percaya tokong diorang ni beranak. start kecik then akan upgrade sikit2.bila dah declare kuil, memang susah dah nak halau.

Tapi aku respect habis kat kota bharu. dulu ada kuil hindu kat belakang bangunan Ambank tu. bleh plak hindu sana toleransi robohkan kuil, maybe pandai negotiate minta pindah
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
aku setuju tu .. hindu ni kalau boleh satu orang ada satur kuil daa .. ini macam susah jugak ..

aku tengok kat puchong bdr puteri boleh kata sekeliling ada kuil .. bukan kecik besar nak mampus .. tanah sapa laa diorang taram .. dalam 30 buah kuil ada laa kat sini ..

bak kata Ibrahim Ali .. kalau boleh kerling kat malaysia ni nak 1 hindu 1 kuil ..

walaupun majoriti penduduk malaysia ni islam tapi kat selangor ni kuil lagi byk daripada masjid .. giler ke ape diorang ni .. ~X:)(scam:mad:

satu lagi hati2 kalau ada pokok besar .. baik korang tebang jer pokok tu .. kalau tak tebang nanti esok korang akan nampak esok hindu g sembah pastu buat simen sikit2 pastu besarkan sikit pastu jadilah kuil .. bila kerajaan nak robohkan ckp kerajaan suka robohkan kuil ..:(scam~X:)(scam~X(

:)):)) yg bab kuil kat puchong tu ambo setuju. masa2 mula2 pindah ke puchong mgm rasa pelik gak tengok kuil banyak sgt tp skrg dah biasa. rasanya kuil2 tu main pacak je.
 

wokyoh fx

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2010
Messages
7,161
Reaction score
49
Points
70
yang ni aku setuju. ada kawan2 pesan, kalau tiba2 ada mcm hindu buat tokong kat pokok dalam kawasan tanah kita, better tebang. sebab hindu ni percaya tokong diorang ni beranak. start kecik then akan upgrade sikit2.bila dah declare kuil, memang susah dah nak halau.

Tapi aku respect habis kat kota bharu. dulu ada kuil hindu kat belakang bangunan Ambank tu. bleh plak hindu sana toleransi robohkan kuil, maybe pandai negotiate minta pindah


hindu kat KB tok ketek(bising) boss .. hihi kalau bising kat kelate bukan hantar kat kg diorang .. hantar balik tamilnadu terus ke sungai nganga .. hihihi:):D
 

PinguSpy

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,141
Reaction score
114
Points
73
kuil dkt Malaysia ni bersepah2... bole plak dia nk bakar diri adeh...
lain lah tu satu2nya kuil dkt negeri SELANGOR ke...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register