To Sell Portable aircond ELBA 1.0hp [SOLD]

CG Sponsors




buya

Active Member
Joined
Feb 1, 2007
Messages
1,519
Reaction score
8
Points
25
Salam semua..tora datang lagi!

Kali ni nak jual barang baiiiik jugak..aircond mudahalih.
Sape2 tak tau meh saya citer sikit..aircond ni compressor die duk dalam badannye, tak mcm aircond biase compressor duk luar rumah. Jadi tak yah nak menebuk sana-sini kalo nak gune aircond. Kuasa hp 1.0 sama mcm aircond biase. Sistem air buangan elba ni die boleh kering sendiri atau boleh buang sendiri..tadah kat tupperware or sambung paip getah. Bunyi jer la kuat sikit sebab ade kompressor dalam nye. Kalau nak servis pon sama cam aircond biasa gak. Senang dan mudah..boleh guna mana2 jer. Kat bilik tido, ruang tamu, dapur, majlis kawin kalo pengantin panas hehe.. kat showroom. Aku jual sebab ade 2 biji pakai kat ostel..memang syok sebab senang ko nak bawak ke sana ke mari.

Aircond ni masih baru. Lom sampai setahun. Untuk cod sahaja area ktrg dan juga penang.

[/IMG]

Harga beli: RM1590, harga jual: RM1100

:)cgrock
 
Sponsored Post

iswaraburuk

Legendary Member
Joined
Sep 11, 2009
Messages
10,534
Reaction score
72
Points
120
wah..aku penah pakai aircond mcm ni hehe..dah jual.
 

jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,722
Reaction score
316
Points
91
tahap kesejukan nih adakah meyamai aircond biasa... hehe
 

dan50

Super Active Member
Joined
Aug 22, 2010
Messages
6,493
Reaction score
117
Points
73
hos dia mmg kena hala keluar ke?kena letak sebelah tingkap yea, berat bapa ni?bunyi bising tu boleh ganggu tido ke tak, sori byk soklan plak tt
 

mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
10,449
Reaction score
601
Points
171
aku pernah guna.... natanggg ni kuat guna current.. tarik hampier 10Amp
 

slvrchair

Active+ Member
Joined
Aug 7, 2008
Messages
4,552
Reaction score
311
Points
56
ekon mana ader yg save letrik...sme jenis ekon mencekik letrik...lagi tinggi hp dier lagi mencekik letrik ekon tuh

hehe sape biasa pkai ekon tau la...goodluck tt..skg ni musim panas...pakai ekon pn sodap..huhu
 

mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
10,449
Reaction score
601
Points
171
sebab dia tarik 10Amp tu kerana dia takder masa untuk idle(releks) tidak mcm splitter unit sebab angin luar masuk semasa portable aircond ni buang haba panas melalui hos... tu sbb kuat makan current
 

buya

Active Member
Joined
Feb 1, 2007
Messages
1,519
Reaction score
8
Points
25
hos dia mmg kena hala keluar ke?kena letak sebelah tingkap yea, berat bapa ni?bunyi bising tu boleh ganggu tido ke tak, sori byk soklan plak tt
Aaa..sebab udara panas kuar ikut hos tu. tang bunyi tu atas orang la..ikut halwa telinga masing2. Aku lena jer tido sampai pagi .. Aircond ni aku letak sebelah tv bole jer nengok tv dengan aman..awal2 ko pakai memang mengganggu, lame2 ok je.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register