BTC USD 63,474.3 Gold USD 1,770.45
Time now: Jun 1, 12:00 AM

politik disalah guna?

politik disalah guna????


  • Total voters
    0

rizq_6241

Fun Poster
Joined
Feb 17, 2010
Messages
911
Reaction score
1
Points
15
sebelum apa2 saya nk jelaskn dahulu saya tidak meyokong mana2 parti politik di malaysia...nk kata saya bebas pn tkpe...saya tk kisah....:D

pada pandagan saudara2 sekalian....apa keadaan politik di negara kita ini....dilandasan sebenar atau hanyut jauh dh drpd islam....


dari pandagan saya....
bagi saya politik negara kita ini telah banyak dicemari dngan pelbagai masalah...boleh dikatakan semua parti menggunakan apa saja cara untuk meraih undi...tidak kira cara itu kotor atau tidak....PR dan BN....ini parti campuran terkuat didalam negara kita....PAS dan UMNO....parti yg konon2nya menegakkan islam....walhal tidak....sebagai contoh mereka bersengkongkol dgn org yg tidak menegakkan agama islam....contoh....UMNO brsengkongkol dengan pakatan didalam BN untuk memerintah negara...tetapi tidak dapat melaksanakn hukum Allah iaitu hukum hudud....PAS bersengkongkol dgn pakatan didalam PR...kononnya hendak melaksanakn hudud ketika memerintah tetapi setelah karpal singh bersuara tentang hudud terus tunduk kepada kehendak karpal.....ini menunjukkan kedua2 parti ini sama sahaja sebenarnya....tidak dapat dinafikan mereka mungkin nk memperjuangkn islam..tetapi cara mereka itu yg salah...sepatutnya kedua2 parti tersebut sepatutnya bergabung....menyatukan semua umat islam dinegara ini(bkn melayu je india muslim,cina muslim dan sapa2 la yg bergama islam) dalam satu pertubuhan dan melaksanakn hukum2 Allah tanpa perlu tunduk kepada sesiapa....disebabkn kedua2 parti ini umat islam dinegara ini berpecah....sebagai contoh di suatu kampung(tidak boleh sebut kampungnya) terdapat dua buah surau...satu untuk parti pas dan satu lagi parti umno....patut ini berlaku..bkn ke sepatutnya mereka bergabung shaja sembahyang disuatu tempat...sampai mak angkat saya berkata....dulu kampung ini nk didirikan masjid tapi ditolak oleh kedua2 parti tersebut kerana tidak sefahaman...subahanallah....begitu truknya parti di malaysia ini....sebagai umat islam kita sepatutnya bersatu...bukan bermusuhan....ingat la pesan Rasulluallah S.A.W..jaga la silaturahim sesama kamu kerana jika terputusnya silaturahim itu lebih dari 3 hari dan salah seorang darpd kamu mati...nescaya kamu tidak akan membau syurga.....fikirkn la wahai saudara2 ku sekalian....


psst=kepada pro pembangkang dengan pro kerajaan jgn terlalu taksub dengan parti politik itu...tidak ada gunanya...lebih baik kita tegakkn islam itu sendiri.....
 
Last edited:
Sponsored Post

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
kamu ni kena update banyak perkara ni. kebanyakkan isu-isu lama yang sudah lapok sudah berkali-kali dijawab dengan hujjah.
 

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
itu sebagai contoh wahai saudara....

contoh yang sudah ketinggalan zaman. cuba beri contoh yang up to date sket. kita ni sudah berada di tahun 2010. dunia di hujung jari je. click je sudah dapat pelbagai maklumat terkini.

melainkan kita malas je.
 

zuljaalaa

Legendary Member
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
macam biasa lah ayat "saya tidak menyokong mana2 parti" aku tau dah dari parti mana :))
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,048
Reaction score
244
Points
133
Apa TT bawa isu yg dah tak larat org nak komen, banyak kali sgt keluar.

Kan PAS dah ajak semua bersatu bawah Islam & PAS sanggup bubar, kalau UMNO perjuangkan Islam.

Tapi UMNO mahu PAS tinggalkan dasar Islam & bergabung di bawah Ketuanan UMNO Assobiyah yg Rasulullah tak mengaku dari golongan nya, mana boleh!!!...
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
ni tak sokong mane2 ni mesti suria PERKASA hitam :))
 

rizq_6241

Fun Poster
Joined
Feb 17, 2010
Messages
911
Reaction score
1
Points
15
contoh yang sudah ketinggalan zaman. cuba beri contoh yang up to date sket. kita ni sudah berada di tahun 2010. dunia di hujung jari je. click je sudah dapat pelbagai maklumat terkini.

melainkan kita malas je.

yg dihujung jari itu pn belum tntu betul...penuh dengan tokok tambah.....:">

takpe la saudara nk contoh terbaru...PAS tidak meyuruh anwar ibrahim melakukan angkat sumpah tentang kes liwatya dan terus mempercayai beliau...UMNO terus bermuka2 dengan org MCA....cmni boleh ke saudara....:D
 

rizq_6241

Fun Poster
Joined
Feb 17, 2010
Messages
911
Reaction score
1
Points
15
macam biasa lah ayat "saya tidak menyokong mana2 parti" aku tau dah dari parti mana :))

parti mana saudara...tolong jelaskn...saya nk tahu saya dari parti mana jgk...sebab saya tk thu tp saudara tahu...:eek:
 

rizq_6241

Fun Poster
Joined
Feb 17, 2010
Messages
911
Reaction score
1
Points
15
Apa TT bawa isu yg dah tak larat org nak komen, banyak kali sgt keluar.

Kan PAS dah ajak semua bersatu bawah Islam & PAS sanggup bubar, kalau UMNO perjuangkan Islam.

Tapi UMNO mahu PAS tinggalkan dasar Islam & bergabung di bawah Ketuanan UMNO Assobiyah yg Rasulullah tak mengaku dari golongan nya, mana boleh!!!...

ada bukti nk sahihkn benda ni bro....tkpe la umno tk nk...tapi kita seru smua rakyat yg beragama islam join....tk payah kita bersepakat dengan kafir laknat DAP....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register