BTC USD 61,120.6 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Polis nafi operasi roboh tokong di Sungai Besi

hiduprakyat

Super Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
5,740
Reaction score
425
Points
91
Polis nafi operasi roboh tokong di Sungai Besi
FB_IMG_1632875409032.jpg
FB_IMG_1632875411668.jpg
FB_IMG_1632875413774.jpg

KUALA LUMPUR – Polis menafikan terdapat sebarang tindakan untuk merobohkan mana-mana tokong dalam satu rusuhan yang terjadi di Jalan Sungai Besi, Salak Selatan di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Muhammad Idzam Jaafar berkata, sewaktu kejadian tiada sebarang operasi perobohan kuil dilakukan sebaliknya hanyalah kerja-kerja pembinaan pagar penghadang jalan.

“Sewaktu kejadian, pihak Pejabat Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (PTG) telah menjalankan operasi membuat pagar penghadang ‘Hoarding’ bagi membina jalan sebagai laluan untuk ke sekolah berhampiran.

“Semasa operasi sedang berjalan, terdapat lebih kurang 30 lelaki dan wanita yang membawa kayu serta besi telah bertindak menghalang dan memecahkan mesin jentolak selain menyerang anggota polis yang bertugas di tempat kejadian,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut beliau, susulan kejadian itu, seramai empat individu lelaki berusia 19 hingga 50 tahun telah ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 148 dan Seksyen 186 Kanun Keseksaan.

“Satu video berkaitan isu ini telah dikesan dimuat naik di laman Facebook bagi tujuan meraih simpati serta dieksploitasi dan sehubungan dengan itu pihak polis menasihatkan orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekulasi, andaian atau pendapat yang boleh menimbulkan kekeliruan, kegusaran juga menggugat ketenteraman awam.

“Pihak polis Daerah Cheras menafikan terdapat tindakan untuk merobohkan mana-mana tokong dalam kejadian tersebut,” tegas beliau.

Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan diminta untuk menghubungi Pegawai Penyiasat Kanan, Asisten Superintenden Mohamad Sukri Ishak di talian 013-216 5881 atau mana-mana balai polis yang berdekatan bagi membantu siasatan. – K! ONLINE
 
Sponsored Post

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,729
Reaction score
2,533
Points
201
org ramai marah sbb polis cam x tegas bile tangani dorg yg cuba menyerang staf awam bertugas.... cam manja2 gitu... cer org melayu... AK47 terus dorang kuarkan....
Betoi dh tu, silap2 ocp dia kena tukar nie....
 

wlp

Fun Poster
Joined
Feb 12, 2008
Messages
300
Reaction score
56
Points
20
Polis bukan tak mau tegas dan balun cina komunis yg menghalang kerja penjawat awam tapi jika pihak polis bertegas akan ada campur tangan politik org melayu sendiri dari pemerintah dulu sampai sekarang .....akan berlaku rusuhan kaum dan menghuru hara tanah melayu ini wlaupun cina komunis ini bersalah. Tapi org melayu ok je utk dibalun....kerana negara tidak akan menjadi huru hara.....akhirnya yg menang komunis/ltte yg kalah org melayu lagi. Mana ada pemimpin melayu UMNO/PKR/Amanah/PAS berani kutuk dgn lantang rusuhan cina komunis ini. Begitu lah melayu merempat ditanah melayu sendiri akibat perebutan gila kuasa pemimpin parti melayu dn demi menjaga hati kominis / ltte yg minoriti keran undi juga Kat negara luar (faham faham je) org minoriti disembelih nya lagi lagi pulak org islam
 
Last edited:

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
23,285
Reaction score
3,531
Points
201
org ramai marah sbb polis cam x tegas bile tangani dorg yg cuba menyerang staf awam bertugas.... cam manja2 gitu... cer org melayu... AK47 terus dorang kuarkan....
SERANG POLIS....kalau kat US dah mati semua tu
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,355
Reaction score
1,715
Points
111
Biar je lah kena beduk dengan cina-cina tu.

Kang nanti cina-cina tu soal, "Gaji you sapa bayar?" dah tak boleh jawab pulak.

Itu belum lagi tanya nama bapak. "You punya bapak nama apa?" hehehehe
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
23,285
Reaction score
3,531
Points
201
Biar je lah kena beduk dengan cina-cina tu.

Kang nanti cina-cina tu soal, "Gaji you sapa bayar?" dah tak boleh jawab pulak.

Itu belum lagi tanya nama bapak. "You punya bapak nama apa?" hehehehe
ahahahaha....dah terjadi kan benda ni......hahahahaha...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register