BTC USD 40,090.5 Gold USD 1,828.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PM : tak semestinya org melayu!!! - DR M

kawe78

Active Member
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
Sesiapa boleh jadi PM asalkan 'Bangsa Malaysia': Dr Mahathir

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata sesiapa saja, baik Melayu atau bukan Melayu, boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia asalkan dia 'Bangsa Malaysia'.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, undang-undang negara ini menetapkan bahawa siapa saja boleh menjadi perdana menteri tetapi dia mestilah pemimpin sebuah parti yang mendapat sokongan majoriti.

“Jika kita cakap mengenai PM bukan Melayu, kita dianggap bersifat perkauman.


hohohoh dah bukan pintu dah tu wooiiiiiii~X(
kalau bukan melayu tapi muslim ok jgk!

nie bukan melayu tapi 'BANGSA MALAYSIA':mad::mad::mad:

naik cemas kawe weiiiii

"Kita tidak boleh menyoal sama ada dia Melayu atau bukan Melayu,” katanya kepada pemberita selepas berucap pada siri Wacana Perdana “Bangsa Malaysia” di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas sama ada Malaysia sudah bersedia mempunyai seorang perdana menteri daripada kalangan bukan Melayu ekoran pemilihan Barack Obama sebagai orang kulit hitam pertama menjadi Presiden Amerika Syarikat.

Dalam ucap utamanya sebelum itu, Dr Mahathir berkata parti berasaskan kaum dalam Barisan Nasional (BN) masih relevan untuk menangani isu perkauman.

“BN telah membuktikan bahawa sejak 50 tahun lalu, parti itu telah mengurangkan perbahasan mengenai perkauman, dan telah membangunkan negara ini ke tahap yang ada pada masa ini,” katanya.

Dr Mahathir juga menolak andaian kononnya prestasi buruk BN dalam pilihan raya lepas disebabkan rakyat menolak politik berasaskan kaum.

“Ini tidak betul. Macam mana mereka boleh kata penolakan itu disebabkan parti berasaskan kaum kerana parti yang mendapat sokongan seperti Pas, DAP dan Keadilan juga berasaskan kaum.

“Kenapa mereka tak suka kontrak sosial...ia kerana (faktor) kaum. Kenapa mereka mahu PM bukan Melayu, ia juga kerana (faktor) kaum,” katanya.

Dr Mahathir berkata langkah untuk mengatasi isu itu perlu dilakukan secara perlahan dan rakyat perlu berkorban.

“Ini hanya dapat dilakukan bukan menerusi parti pembangkang tetapi dengan kembali kepada parti berasas kaum, BN. Sama ada suka atau tidak, saya rasa parti berasaskan kaum masih relevan,” katanya. - Bernama
 
Last edited:
Sponsored Post

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
mahathir oh mahathir.....

hik3...

tunggu geng pro Dr.M kasi komen jap....
 

kawe78

Active Member
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
mahathir oh mahathir.....

hik3...

tunggu geng pro Dr.M kasi komen jap....


cam mana la kalau kaum depa yg naik jd PM woiiiii:eek:
terbela ke kita seperti kita bela deorg:eek:

kalau kaum lain tapi muslim tak pe la... ade nilai2 islamnya
kalau tidak apa jadi :((
 

kawe78

Active Member
Joined
Feb 15, 2006
Messages
1,487
Reaction score
4
Points
25
kawe78, mido, ajam-24

pakcik tolong...
apa dah jadi nie...
islam bukan lagi keutamaan... terbukti sudah:(:)(:)((
 

zkry

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 12, 2007
Messages
6,718
Reaction score
109
Points
78
Statement dari orang yang dah nyanyok....:mad::mad::mad:
 

fareast262

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2007
Messages
4,010
Reaction score
7
Points
25
ni yang bikin panas nih si TUN nih...
aku pown penyokong kuat dier gak nih...
mau jugak aku paling tadah nih....hehehe
 

tokmat™

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Dec 23, 2005
Messages
33,932
Reaction score
277
Points
136
Kesian Tun...
Saat2 begini, usianya yg semakin lanjut, sewajarnya Tun lebih memencilkan dirinya.....
Sentiasa terus bermunajat kepada Allah.....
Dalam usia yang demikian, Tun akan memberikan jawapan yang kurang bernas lagi.... :(
 

zkry

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 12, 2007
Messages
6,718
Reaction score
109
Points
78
Kesian Tun...
Saat2 begini, usianya yg semakin lanjut, sewajarnya Tun lebih memencilkan dirinya.....
Sentiasa terus bermunajat kepada Allah.....
Dalam usia yang demikian, Tun akan memberikan jawapan yang kurang bernas lagi.... :(

Tuu lah pasal...aku kata dia dah menghampiri penyakit nyanyok...:mad::mad:
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
kah kah kah kah!!!

mana pergi semua pejuang-pejuang bangsa Melayu!!

jom perangi Tun!! Tun sudah lupa perjuangan Melayu!!

woi, cepatlah pejuang-pejuang Melayu!!! jom sanggah Tun!! Tun ialah penderhaka dan pengkhianat Melayu!!

kah kah kah kah!!!
 

razif1224

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2006
Messages
5,113
Reaction score
38
Points
70
Aku x pasti... sebagai politician aku rasa dia mmg ada strateginya...
pepandai la dia main tarik tali... itu kalau di x nyanyuk lagi la..
kalau tak.. pepaham je la...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register