BTC USD 23,472.9 Gold USD 1,865.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PM arah polis ambil tindakan terhadap fitnah ejen Israel

wlp

Fun Poster
Messages
367
Joined
Feb 12, 2008
Messages
367
Reaction score
92
Points
30
hadi makin merapu
mahiadin senyap saja hadi pula macam tak puas hati
tak ada ka pas pantai barat ganti presiden
kalau tak ada bukti tak kan Tuan Guru nak fitnah.......fikir fikir kan . Dana/Duit parti pembangkang nak urus aktiviti kau ingin turun dari langit ka .....Pihak barat dan yahudi sentiasa berfikir bagaimana nak hapuskan islam di Nusantara ni sebagaimana depa campurtangan urusan di Timur Tengah agar Israel selamat dari org islam arab...... Al quran dah terang terang kata perangai pihak kristian dn yahudi kita yg terlalu leka dn bergaduh berebut kerusi
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
35,396
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
35,396
Reaction score
4,599
Points
261
Awards
1
Siasat juga kaitan pimpinan PH dengan pihak Israel

November 30, 2022

DEWAN Pemuda PAS Terengganu mengambil maklum siasatan berkenaan YAB Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) Perdana Menteri ke-10 sebagai ejen Israel oleh Polis Bukit Aman walaupun telah diperintahkan untuk menukarkannya kepada menyiasat MP Baling atas tuduhan yang sama.

Mungkin kerana tiada bukti kukuh yang diperolehi kerana ianya berbentuk fitnah yang sengaja direka oleh Ketua Penerangan PKR.

Kita juga mengalukan siasatan terbuka kepada Tuan Guru Presiden PAS seperti yang telah diucapkan oleh beliau apabila diajukan persoalan oleh wartawan berkenaan isu ini.

Di samping itu, Pemuda PAS Terengganu juga mendesak pihak berkuasa menyiasat beberapa perkara yang mengaitkan PH dan Israel sebelum ini. Antaranya adalah:

1. Kenyataan DSAI ketika ditemu ramah oleh Wall Street Journal pada 26 Januari 2012 yang menyatakan

“I support all effort to protect the security of the state of israel,”

“Saya menyokong semua usaha untuk melindungi keselamatan Negara Israel”



2. Dana IRI (International Republican Institute)- sebuah badan pemikir yang berpangkalan di Amerika Syarikat yang telah diterima oleh pimpinan PH untuk menjatuhkan kerajaan ketika itu kerana ia adalah kerja jahat dan melanggar kedaulatan negara Malaysia.


3. Begitu juga ramalan daripada gereja besar Israel untuk penyokong PH pada PRU.


Tidak mungkin kesemua perkara di atas berlaku secara spontan melainkan sudah ada kerjasama dan hubungan yang erat antara negara Israel dan pimpinan PH di Malaysia.

Kita memohon pihak berkuasa mengambil tindakkan sewajarnya kepada mereka yang bersalah dalam menggadai kedaulatan negara kepada kuasa asing.

Daulat Pertiwiku, Selamatkanlah Malaysia.

MOHD HARUN ESA
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu – HARAKAHDAILY 30/11/2022
 

makcikcomei

Active+ Member
Messages
2,688
Joined
Dec 3, 2010
Messages
2,688
Reaction score
756
Points
81
bila kenduri dn kematian pandai pula cari pak lebai masjid ....tak tau pula kalau ko tak cari pak lebai
melainkan ko bkn org islam atau cybertrooper non muslim
Mati bukan urusan lebai bang. Itu fardhu kifayah bagi setiap orang Islam.

Nak buat kenduri tak perlu lebai pun.
 

makcikcomei

Active+ Member
Messages
2,688
Joined
Dec 3, 2010
Messages
2,688
Reaction score
756
Points
81
Heb
Siasat juga kaitan pimpinan PH dengan pihak Israel

November 30, 2022

DEWAN Pemuda PAS Terengganu mengambil maklum siasatan berkenaan YAB Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) Perdana Menteri ke-10 sebagai ejen Israel oleh Polis Bukit Aman walaupun telah diperintahkan untuk menukarkannya kepada menyiasat MP Baling atas tuduhan yang sama.

Mungkin kerana tiada bukti kukuh yang diperolehi kerana ianya berbentuk fitnah yang sengaja direka oleh Ketua Penerangan PKR.

Kita juga mengalukan siasatan terbuka kepada Tuan Guru Presiden PAS seperti yang telah diucapkan oleh beliau apabila diajukan persoalan oleh wartawan berkenaan isu ini.

Di samping itu, Pemuda PAS Terengganu juga mendesak pihak berkuasa menyiasat beberapa perkara yang mengaitkan PH dan Israel sebelum ini. Antaranya adalah:

1. Kenyataan DSAI ketika ditemu ramah oleh Wall Street Journal pada 26 Januari 2012 yang menyatakan

“I support all effort to protect the security of the state of israel,”

“Saya menyokong semua usaha untuk melindungi keselamatan Negara Israel”



2. Dana IRI (International Republican Institute)- sebuah badan pemikir yang berpangkalan di Amerika Syarikat yang telah diterima oleh pimpinan PH untuk menjatuhkan kerajaan ketika itu kerana ia adalah kerja jahat dan melanggar kedaulatan negara Malaysia.


3. Begitu juga ramalan daripada gereja besar Israel untuk penyokong PH pada PRU.


Tidak mungkin kesemua perkara di atas berlaku secara spontan melainkan sudah ada kerjasama dan hubungan yang erat antara negara Israel dan pimpinan PH di Malaysia.

Kita memohon pihak berkuasa mengambil tindakkan sewajarnya kepada mereka yang bersalah dalam menggadai kedaulatan negara kepada kuasa asing.

Daulat Pertiwiku, Selamatkanlah Malaysia.

MOHD HARUN ESA
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu – HARAKAHDAILY 30/11/2022
Hebat betul lebai, benda tahun 2012 pun depa korek lagi
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
35,396
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
35,396
Reaction score
4,599
Points
261
Awards
1
Propa kempen tioman kata kan 😂

2012 tu masa pas kawen dgn pkr hehe
 

notepad

Legendary Member
gem
Messages
11,539
Joined
Sep 17, 2011
Messages
11,539
Reaction score
1,264
Points
206

Ahli Parlimen Pas nafi tuduh Anwar sebagai ejen Israel​


-
30 November 2022

Hassan-saad.jpg

Hassan Saad
KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Pas Hassan Saad menafikan pernah mengeluarkan kenyataan mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ejen Israel.

Hassan yang memenangi kerusi Parlimen Baling pada Pilihan Raya Umum ke-15 berkata, video menggunakan gambar beliau sebagai latar belakang telah mengaitkan Anwar dengan Israel dikesan tular sejak 27 November lalu.


“Kesan penyebaran video dengan suara latar seorang wanita itu membuatkan ada yang mempercayainya walaupun jelas ia bukanlah kenyataan atau suara milik saya.

“Justeru saya menafikan sekeras-kerasnya sebarang kenyataan seperti mana didakwa dan ditularkan dalam video berkenaan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau memohon semua pihak supaya menyiasat terlebih dahulu sebelum mudah mempercayai apa-apa berita atau maklumat.

Media semalam melaporkan pihak polis telah menerima laporan berhubung kenyataan yang dikaitkan dengan Ahli Parlimen Baling itu terhadap Perdana Menteri sebagai ejen Israel.

Setiausaha Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Noorsiah Saaduddin, berkata, siasatan dikendalikan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT), Bahagian Pendakwaan/Undang-undang (D5), Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Bukit Aman.

Katanya, kes itu diklasifikasikan di bawah Seksyen 504, Seksyen 500 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Anwar dilaporkan telah menghantar surat tuntutan kepada Hassan dan memberi masa tiga hari supaya menarik balik dengan serta-merta kenyataan dan audio fitnah mengaitkan pelantikannya dengan pengaruh Israel.

Anwar yang mengemukakan surat tuntutan (LOD) melalui firma guaman SN Nair & Partners, turut menuntut Hassan membuat permohonan maaf tanpa syarat dalam cara dan bentuk yang akan diluluskan peguam beliau serta disiarkan dalam akhbar dan media pilihannya.

Selain itu, Hassan diminta mengemukakan aku janji bertulis untuk tidak mengulangi mana-mana dakwaan dan komen seperti dalam perkataan serta audio memfitnah berkenaan.-MalaysiaGazette


 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
125,444
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
125,444
Reaction score
21,325
Points
2,866
Awards
1

Aidil Khalid

· 1h ·

REFORMIS | Ini cara mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir ketika menjawat jawatan perdana menteri ke-7. Beliau tak arah polis tangkap dan siasat orang yang membangkitkan isu mengenai dirinya. Bahkan beliau beritahu polis agar jangan tangkap orang yang mengkritik atau mencacinya, sebab pemimpin mesti terbuka untuk dikata (yang baik mahupun yang buruk).
https://www.malaysiakini.com/news/445860

1669895767080.png
 
Sponsored Post

Top
Log in Register