PLUS tunggu greenlight utk naikkan kadar tol

CG Sponsors




moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
Bermula Jan 1 PLUS boleh menaikkan kadar tol tetapi perlukan greenlight dari kabinet.

Wajar ke PLUS naikkan kadar tol lagi? Ikut perjanjian PLUS Expressways Bhd boleh menaikkan 10% kadar tol bagi setiap 3 tahun. Last skali kadar tol dinaikkan pada Jan 1 2005 dan jika tidak gomen kena bayar compensation.

Jika dilihat jumlah kenderaan yg semakin byk menggunakan plus highway, ditambah pula keuntungan meningkat dari masa ke semasa, rasanya tak wajar kadar tol dinaikkan.

FAKTA:

Jan 1 - Sep 30 2008 keuntungan bersih PLUS ialah RM783 juta dari keuntungan kasar RM2.2 billion.


Ape komen korang? :-?
 
Sponsored Post

hazri99

Active Member
Joined
Nov 30, 2007
Messages
1,576
Reaction score
2
Points
25
naik lg.. mau gamuk semua...
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
28,896
Reaction score
1,026
Points
201
hehehe rata2 aku tengok kt berita dia org ni untung tahunan mesti kene ada walaupon terpaksa naikkan kadar tol untung kene ada nak kasi mkn kroni2 keparat tu... mcm tnb sendiri .. kata rugi la ape la .. tapi untung akhir tahun berape juta? x ke keparat namenyer tu
 

fnd75

Active Member
Joined
Apr 25, 2006
Messages
1,938
Reaction score
36
Points
35
lepas ni balik kl ikut jalan lama le... mujur minyak dh murah sikit :(
 

Moktey

Active Member
Joined
Dec 18, 2007
Messages
1,021
Reaction score
5
Points
25
Plus nak menindas rakyat bukan nak membantu rakyat
 

tengkubasri

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jan 16, 2008
Messages
9,336
Reaction score
5
Points
70
pergh naik lg.. yg rebet tol tu peciter...
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
naek muto jela...keta aku simpan jek..
 

g_kan

Active Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
2,279
Reaction score
180
Points
33
PLUS - memPLUSkan kesakitan rakyat..
 

GoldFinger

Active Member
Joined
Jan 27, 2008
Messages
1,814
Reaction score
6
Points
25
Bermula Jan 1 PLUS boleh menaikkan kadar tol tetapi perlukan greenlight dari kabinet.

Wajar ke PLUS naikkan kadar tol lagi? Ikut perjanjian PLUS Expressways Bhd boleh menaikkan 10% kadar tol bagi setiap 3 tahun. Last skali kadar tol dinaikkan pada Jan 1 2005 dan jika tidak gomen kena bayar compensation.

Jika dilihat jumlah kenderaan yg semakin byk menggunakan plus highway, ditambah pula keuntungan meningkat dari masa ke semasa, rasanya tak wajar kadar tol dinaikkan.

FAKTA:

Jan 1 - Sep 30 2008 keuntungan bersih PLUS ialah RM783 juta dari keuntungan kasar RM2.2 billion.


Ape komen korang? :-?

Rakyat Tunggu March 2009 untuk Gulingkan Umno. Kemenangan PR dalam PRK Kuala Terengganu menguatkan lagi peralihan Kuasa dari BN kepada PR ...dan bukannya dari dollah kepada RosNajib..harap maklum .... mode melompat masih segar di kalangan MP BN ..just wait and see this election !
 

ruspadu

Fun Poster
Joined
Feb 7, 2007
Messages
593
Reaction score
2
Points
15
Ikut perjanjian PLUS Expressways Bhd boleh menaikkan 10% kadar tol bagi setiap 3 tahun. Last skali kadar tol dinaikkan pada Jan 1 2005 dan jika tidak gomen kena bayar compensation.

:-?
ini lah perjanjian **** kjaan......:mad::mad:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register