BTC USD 41,608.1 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PLUS beri diskaun tahun depan

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR - Pemandu kenderaan ringan yang menggunakan Lebuh Raya UtaraSelatan (PLUS) dan Expressway Lingkaran Tengah Sdn. Bhd. (Elite) bakal menikmati diskaun bayaran tol sebanyak 10 peratus sepanjang dua tahun bermula 1 Januari 2009.

Ia sah di antara pukul 12 tengah malam hingga 7 pagi.

Sempena musim perayaan utama pula, pemandu kenderaan kategori itu (Kelas 1) juga diberi diskaun tambahan 10 peratus lagi bagi Aidilfitri, Tahun Baru Cina, Deepavali dan Hari Krismas, kata Pengarah Urusan PLUS Expressways Bhd. (PLUS), Noorizah Abd. Hamid di sini semalam.

"PLUS mahu memberi nilai tambah kepada pengguna lebuh raya lebih-lebih lagi ketika keadaan ekonomi negara yang tidak menentu dan semakin mencabar.

"Bagaimanapun, diskaun ini dikira ketika setiap kali pemandu melalui tol keluar dari lebuh raya," katanya pada majlis Program Insentif Perjalanan PLUS di sini yang disempurnakan oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed.

Nak bagi biar ikhlas dan sama rata sama rasa. kalau bagi hanya diantara jam 12 malam hingga jam 7 pagi tak mustahil dimasa tu akan bertambah sesak dan dipenghujung waktu semua memandu laju sebab nak sampai ke pondok tol sebelum jam 7 pagi. Kena kaji semula nie jangan sebab segelintir pemandu yang mengejar diskaun ada yang yang jadi mangsa pula
 
Sponsored Post

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,886
Reaction score
8,267
Points
716
yeah yeah!!
tahun depan..jom jadi kelawaqman ...miahahhaa :eek:
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
9,074
Reaction score
382
Points
91
1. dengar dalam berita, hanya 10% shj yg guna highway dari jam 12 mlm ker 7 og... So takkan golongan nie jer yg dapat???

2. term pun tak jelas lg nie... masuk selepas 12 tgh mlm, keluar sblm 7 pg, atau tak kisa keluar bila2.. atau, masuk bila2.. .tp keluar kena di antara jam 12 tgh mlm - 7 pg...

3. mmg betullaaa agaknya.... 10 % org, lagi 90% PLUS bg kat HANTU kot..
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
1. dengar dalam berita, hanya 10% shj yg guna highway dari jam 12 mlm ker 7 og... So takkan golongan nie jer yg dapat???

2. term pun tak jelas lg nie... masuk selepas 12 tgh mlm, keluar sblm 7 pg, atau tak kisa keluar bila2.. atau, masuk bila2.. .tp keluar kena di antara jam 12 tgh mlm - 7 pg...

3. mmg betullaaa agaknya.... 10 % org, lagi 90% PLUS bg kat HANTU kot..

dah tentu masuk lepas jam 12 dan kena keluar sebelum jam 7 pagi berikutnya...tak kan depa nak kasi sampai 7 pagi 5 hari kemudian

~X(
 

aygabg

Active Member
Joined
May 22, 2007
Messages
1,826
Reaction score
9
Points
25
pengganti samy vello dah ditemui,elok lah dia bertanding presiden MIC nanti,confirm menang..kaki putar belit cam samy vello gak,,:eek:
 

ridersenja

Active Member
Joined
Jul 24, 2007
Messages
1,090
Reaction score
23
Points
25
klu pemandu tu mengantuk pon terpaksa drive gak utk kejar sblm 7am. klu bhenti tido kt rnr takot telajak sampai pagi. Huh, sungguh membahayakan...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register