BTC USD 61,136.9 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pls.. Ada org nak jual tanah tapi geran belum ada

jai9313

Fun Poster
Joined
Feb 14, 2010
Messages
121
Reaction score
1
Points
15
sesapa boleh bagi komen dan pendapat untuk rujukan.. ada orang nak jual tanah seluas 12 ekar dengan harga RM190 000... tanah ini adalah kebun getah kedudukan tepi jalan dekat jeli katanya tapi yang menjadi kemuskilan saya harganya agak terlalu murah saya sms pada dia dan dia kata tanah ni belum ada geran lagi..

soalan saya.. adakah proses untuk memiliki tanah ini mudah.. dan berapakah agaknya jumlah wang yang perlu dikeluarkan untuk mengeluarkan geran tanah ini... apakah status tanah ini?

harap dapat jawapan dari senior2 disini ucapan terima kasih terlebih dashulu diucapkan kepada semua yang akan memberi komen tqvm
 
Sponsored Post

mim_enterprise08

Active Member
Joined
Jun 6, 2008
Messages
1,185
Reaction score
2
Points
25
mesti ade geran dulu bos..xde geran sape nk ngaku tu tanah dia..mane ble..macam ade sesuatu yg pelik jer..elok jgn beli or dapatkan kepastian dulu..:-?
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
kalau tanah kosong dalam 2-5k seekar..
ade getah kire mahal lagi la...setakat 10K ok la....lgpon tnh kat jeli kan...
kalu proses nak mhn tu senang, rasenye takde la org tu nak jual...
kalau kat johor,,berdasrkan pengalaman....tanah yg telah dimohon x boleh dimohon oleh org laen...perlu surat serahkuasa dr pemohon asal baru boleh mohon...kat kg, ayah aku pernah mohon tnh..tp x diusahakan...x dpt geran pon...lepas lebih 15 thn ayah aku mntk akak aku mohon...pegi pejabat tnh, dia ckp dah ade org mhn...kalau nak perlu kebenaran dulu....mntk la kbnrn ayah aku...hahaha..mcm tu la cerita nye...tp ni kat jhr la...
 

jai9313

Fun Poster
Joined
Feb 14, 2010
Messages
121
Reaction score
1
Points
15
kalau tanah kosong dalam 2-5k seekar..
ade getah kire mahal lagi la...setakat 10K ok la....lgpon tnh kat jeli kan...
kalu proses nak mhn tu senang, rasenye takde la org tu nak jual...
kalau kat johor,,berdasrkan pengalaman....tanah yg telah dimohon x boleh dimohon oleh org laen...perlu surat serahkuasa dr pemohon asal baru boleh mohon...kat kg, ayah aku pernah mohon tnh..tp x diusahakan...x dpt geran pon...lepas lebih 15 thn ayah aku mntk akak aku mohon...pegi pejabat tnh, dia ckp dah ade org mhn...kalau nak perlu kebenaran dulu....mntk la kbnrn ayah aku...hahaha..mcm tu la cerita nye...tp ni kat jhr la...

huiyoo susah sanagt ek.. anyway thank for the information
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
huiyoo susah sanagt ek.. anyway thank for the information

tambahan...risiko bila geran klua...silap hb, nama tn tanah asal..pastu tn tnh asal tak ngaku dah jual..ngaku tanah dia lagi...

tp kes bapa saudara aku..dia beli tanah tanpa geran...tanah kat johor...beli dari org trganu..dia jual sbb nak balik ganu...bapa saudara aku beli...dah lama kluar geran nama org tganu td..bapa saudara aku plak biar je tanah tu..tak pikir nak tukar nama...thn ni dia nak jual tanah tu...pegi cari org ganu tu kat ganu...jumpe..naseb bek dia nak tukar nama..lau dia xnak, sia2 jela..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register