PKR Penang cakap Khalifah Lim DAP 'No Class"....

CG Sponsors




AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Nibong Tebal’s Tan defends Zahrain, labels CM leader without class
By ANDREA FILMER


[email protected]

GEORGE TOWN: Outspoken Ni bong Tebal MP Tan Tee Beng has thrown his support behind fellow PKR member Datuk Seri Zahrain Mohd Has him in his spat with Penang Chief Minis ter Lim Guan Eng.

He went a step further by labelling Lim as a leader without class who practised vengeful politics and hitting out at his party leaders in the state government for failing to assert their position in the state Pakatan Rakyat.

Tan warned that PKR would end up with nothing if the leaders are weak and continued to bend to Lim’s will.

“In Penang, PKR is like an opposition party. We MPs have no allocation and the state is not help ing us at all.

“In Selangor, the ruling party is PKR but all Pakatan MPs get a RM100,000 allocation for their constituency and RM50,000 for office expenses from the state government. In Penang, nothing ... zero,” Tan told a press conference yesterday.

He claimed that all seven DAP MPs, excluding Bukit Gelugor MP Karpal Singh who has his own funds as national chairman, received some forms of allocation from the state by being in charge of the state’s education funds, having access to the facilities of the Chief Minister’s office or for holding state executive posts.

“On top of this, all the allocations given out by the state is being portrayed as being given by the DAP.

“For positions in Penang Water Supply Corporation (PBA), Penang Development Corporation (PDA) and investPenang, PKR has to beg,” Tan said, adding that he was nominated by PKR to become a PBA director but was sidelined by Lim for constantly speaking out against him.

He accused Lim of putting the interest of his own party at the expense of other parties in Pakatan.

“Lim and his father (DAP adviser Lim Kit Siang) are trying to turn PKR into a ‘Malay party’ by sidelining all the Chinese in PKR so they can portray themselves as the heroes of the Chinese.

“I do not believe they even share our aspiration of taking over Putrajaya. If they did, why was Lim and three other Penang DAP MPs absent when we were defeated by one vote during the voting on the Supply Bill 2010 in Parliament (in December last year)?” he asked.

He said Lim always blamed others for his failure to do anything, including the previous government.

Claiming that Lim was now hiding behind Deputy Chief Minister I Mansor Othman’s ‘samping’, Tan said the Chief Minister was trying to create dissention within the state PKR by forcing a “face off” between his deputy and Zahrain.

Tan also lashed out at state PKR leaders, in particular Mansor, state executive councillor Abdul Malik Abul Kassim, state legislative Deputy Speaker Tan Hock Leong and Kebun Bunga assemblyman Jason Ong, for being Lim’s ‘yes’ men.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/2/1/nation/5588288&sec=nation
 
Last edited:
Sponsored Post

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Baru tau..rupanya Khalifah Lim ponteng masa undi PR kalah hari tu....
 

rizan

Active Member
Joined
Jan 8, 2007
Messages
1,138
Reaction score
13
Points
25
haiyaaaa..ini mcm manyak susah ooo..sama2 sendili pun mau gadoh..baru x sampai satu penggal pelintah sudah jadi kacau..wa igt itu lagi pru13 olang melayu talak mau sokong itu pr la maa..dap jugak lugiiii haiyaaaa
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Zahrain Dirujuk Kepada Lembaga Disiplin PKR
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: Akibat mengkritik keras kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim akan dirujuk kepada lembaga disiplin Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sambil menyifatkan tindakan Zahrain sebagai keterlaluan, Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyatakan sokongan padu parti itu kepada Lim.

"Bagi saya serangan yang dibuat terhadap YB (Yang Berhormat) Guan Eng adalah keterlaluan, kita tak setuju, kita tak sependapat dengan beliau yang terlalu keras.

"Jadi kami beri sokongan kepada YB Guan Eng... seperti mana YB Zulkifli (Noordin), Datuk Zahrain juga terpaksa berikan jawapan kepada lembaga disiplin," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR di sini hari ini.

Rabu lalu, Zahrain mengkritik keras kepimpinan Lim serta melabelkan Ketua Menteri itu sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis.

Bekas Ketua Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu turut dilaporkan mendakwa Lim menjadi bebanan kepada PR Pulau Pinang jika beliau terus memerintah dengan gaya diktatornya.

Zahrain turut mengakui bahawa kepimpinan Barisan Nasional (BN) sebelum ini jauh lebih baik dan telus jika dibandingkan dengan apa yang dilakukan Lim.

Selain itu, Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menyanggah beberapa isu yang dibangkitkan Zahrain.

"Hubungan kita dengan YB Guan Eng baik dan saya perhatikan dalam banyak hal beliau mentadbir Pulau Pinang dengan baik dan memuaskan.

"Datuk Zahrain bangkitkan mengenai tender terbuka iaitu kononnya tidak adil kepada orang Melayu, tapi melalui penjelasan yang kita dapat, majoriti kontrak kerajaan negeri yang dibuat melalui sistem tender terbuka diperoleh kontraktor bumiputera dan Melayu," katanya.

Dalam pada itu, mesyuarat MPP hari ini turut bersetuju untuk merujuk Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR, Datuk Zaid Ibrahim kepada lembaga disiplin kerana mengkritik parti yang dianggap tidak tegas mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu, Zulkifli Noordin.

"Kalau begini (rujuk ke lembaga disiplin) nampak lebih telus, kita nak jaga kewibawaan pimpinan parti supaya jangan ada orang yang boleh beri pendapat peribadi dengan menyerang sesiapa sahaja," katanya.

Anwar juga menegaskan parti itu mempunyai perlembagaan dan prinsip yang perlu dipatuhi dalam menangai pelbagai isu terutamanya yang melibatkan tindakan disiplin.

"Ingin saya memberi nasihat kepada pihak yang melobi supaya tindakan pemecatan segera dibuat... kita ada prinsip, kita mesti tunduk kepada perlembagaan dan peraturan.

"Jangan sampai sebab kita marah dan ada tuntutan (untuk pecat), kita ketepikan peraturan serta tak bagi ruang untuk seseorang itu bela diri," katanya.

Oleh yang demikian, sehingga kini seramai tiga orang pemimpin PKR telah dirujuk kepada lembaga disiplin parti itu untuk tindakan lanjut.

Anwar juga menafikan beliau dan pemimpin lain parti itu termasuk pimpinan Pakatan Rakyat tidak boleh dikritik.

"Saya tak ada masalah kalau nak kritik saya, kita beri ruang.

"Tapi menyerang YB Guan Eng dengan kata beliau amalkan diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis adalah tidak benar kerana selama ini memang ada perbincangan dibuat dalam banyak hal... tapi bagaimanapun pada akhirnya beliau akan buat keputusan sebagai Ketua Menteri," katanya.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/2/1/mstar_berita/20100131173221&sec=mstar_berita

satu lagi kena jawab dengan jawatankuasa disiplin...next?
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
Udah2 la aila..thread pasal pasir pun ko bg fakta merapu terus tak berjawab..ni nak melalak bukak thread apa2 ntah..tak menjejaskan harga barang pun isu2 camni..takde maknanya.dasar lembu2 umno.mahathir sendiri tuduh shaziman penipu.opppsss lupa plak..nazri ckp penyokong umno bodddohhh dan bangggnnggg
 

Abg_Aridz

Banned
Joined
Nov 18, 2009
Messages
217
Reaction score
6
Points
15
Lim Guang Eng mesti best menunggang kaldai - kaldai.... Yang penting sokongan kepada PR semakin kuat dan gah nampaknya.
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Udah2 la aila..thread pasal pasir pun ko bg fakta merapu terus tak berjawab..ni nak melalak bukak thread apa2 ntah..tak menjejaskan harga barang pun isu2 camni..takde maknanya.dasar lembu2 umno.mahathir sendiri tuduh shaziman penipu.opppsss lupa plak..nazri ckp penyokong umno bodddohhh dan bangggnnggg
bab pasir ya...hmmm yg mana aku merapu tu...?

nak aku bukak cerita ke...masa sorang MB Perak berkuasa..setiap hari paling kurang 50,000 tan pasir di angkut melalui Pelabuhan Lumut ke satu negara seberang....di korek dari hutan Perak Tengah...yang tanahnya diluluskan kepada seorang Exco...yang juga seorang MP?

sumber, isnyallah aku boleh bagi sumber...tak payah la tanya dari mana..tapi sesiapa yang tahu hal ni akan bersuara baik di mahkamah dunia mahupun akhirat.
 

andangsmile

Fun Poster
Joined
Sep 28, 2008
Messages
911
Reaction score
14
Points
15
bab pasir ya...hmmm yg mana aku merapu tu...?

nak aku bukak cerita ke...masa sorang MB Perak berkuasa..setiap hari paling kurang 50,000 tan pasir di angkut melalui Pelabuhan Lumut ke satu negara seberang....di korek dari hutan Perak Tengah...yang tanahnya diluluskan kepada seorang Exco...yang juga seorang MP?

sumber, isnyallah aku boleh bagi sumber...tak payah la tanya dari mana..tapi sesiapa yang tahu hal ni akan bersuara baik di mahkamah dunia mahupun akhirat.
ok lah aku mengalah ...

adakah ini ko nak beritahu PR tak bagus dan hampeh dan hanya BN yang layak dan bagus untuk pimpin malaysia?
pemimpin itu dipilih oleh rakyat so berapa ramai nye rakyat malaysia ni yg ***** dan hampeh kerana memilih pemimpin PR.pernah DR khir Toyo mengatakan PR selangor menipu rakyat hanya untuk kepentingan politik diaorang.. nampak nye aku sebagai pengundi PR selangor memang ***** dan *******. nampak nye untuk nampak cerdik dan bagus mungkin PRU 13 nanti aku akan undi BN so aku harap boleh lah ko bukak topik banyak2 tentang kebaikan dan kebijaksanaan BN dalam memimpin negara supaya aku sedar dan maklum akan kehebatan pemimpin BN.pedulikan lah tentang kehaprakan PR itu biarkan lah mereka ke*****an mereka
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
bab pasir ya...hmmm yg mana aku merapu tu...?

nak aku bukak cerita ke...masa sorang MB Perak berkuasa..setiap hari paling kurang 50,000 tan pasir di angkut melalui Pelabuhan Lumut ke satu negara seberang....di korek dari hutan Perak Tengah...yang tanahnya diluluskan kepada seorang Exco...yang juga seorang MP?

sumber, isnyallah aku boleh bagi sumber...tak payah la tanya dari mana..tapi sesiapa yang tahu hal ni akan bersuara baik di mahkamah dunia mahupun akhirat.
Yang ko nak kecoh pasal MB Perak tu apsal??dia takde kuasa dah pun skrg??shaziman camana??mahathir tuduh dia penipu..so camana tuh???pusing la selagi bleh pusing.umno parti penipu.ngan juak2 dia sekali kena kencing
 

MrKacanG

Super Active Member
Joined
May 24, 2008
Messages
5,061
Reaction score
31
Points
70
aku org penang biasa ja ....dah lama dah
 
Sponsored Post
Top
Log in Register