Pinjaman Berjumlah RM59 Juta Pelajar Lulus Kelas Pertama Dilupuskan Tahun Ini

CG Sponsors




BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Pinjaman Berjumlah RM59 Juta Pelajar Lulus Kelas Pertama Dilupuskan Tahun Ini

TEMERLOH, 23 Nov (Bernama) -- Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) melupuskan pinjaman berjumlah RM59 juta kepada 2,162 pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta yang mendapat keputusan Kelas Pertama bagi tempoh Januari hingga Julai tahun ini.

Pengerusinya, Datuk Ismail Mohamed Said menasihatkan pelajar terbabit supaya menghubungi PTPTN bagi urusan pembatalan kontrak yang ditandatangani sebelum ini semasa mereka membuat pinjaman.

"Jika mereka gagal menghubungi PTPTN, kontrak tersebut dikira terus berjalan dan mereka perlu menjelaskannya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kembara Muhibbah 1Malaysia Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi di sini pada Selasa.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata lebih 190,000 peminjam yang dihubungi langsung tidak memberi maklum balas terhadap surat yang dihantar PTPTN berhubung pembayaran balik pinjaman mereka.

"Saya menasihati mereka supaya menghubungi, atau datang ke pejabat PTPTN untuk berunding soal pembayaran balik pinjaman tersebut, jika tidak, tindakan undang-undang akan diambil ke atas mereka terbabit," katanya.

-- BERNAMA
 
Sponsored Post

BlackPepper

Active+ Member
Joined
Oct 26, 2009
Messages
4,906
Reaction score
50
Points
30
aritu kata caj 1% tu berkuatkuasa serta merta betul ke... canne nk cek...:-?:-?
 

gadgetmall

Super Active Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
7,064
Reaction score
32
Points
70
aku apply bulan 8..
smpai skang xdpt2 lagi..
pihak kolej salahkan ptptn,
tnye ptptn plak,die kate kolej xbagi document..

mcm *******..
aku yg merane tnggu duet.
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
Tahniah kepada yg berjaya..:)cgrock
 

BlackPepper

Active+ Member
Joined
Oct 26, 2009
Messages
4,906
Reaction score
50
Points
30
Hari tu kata akhir bulan 10...skrg ni dh nk masuk bulan 12..tak turun2 pun...
dlm minggu lepas ada masuk berita.. menteri da masuk campur pasal benda ni... pastu dorang nk serta merta kuatkuasa... pastu dorang nk buat pelarasan yg lepas2 punya... :-?
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
pancing tak habis habis..nak pru dah ke ni? ahaks
 
Sponsored Post
Top
Log in Register