Petrol, diesel turun 15 sen seliter mulai 18 Nov

CG Sponsors




profesor

Active+ Member
Joined
May 7, 2007
Messages
3,446
Reaction score
265
Points
46
PUTRAJAYA: Kerajaan petang ini mengumumkan penurunan harga runcit petrol dan diesel, masing-masing sebanyak 15 sen seliter berkuat kuasa esok.

Harga petrol RON97 dikurangkan daripada 2.15 seliter kepada RM2, RON92 dikurangkan daripada RM2.05 seliter kepada RM1.90 seliter.

Manakala diesel pula daripada RM2.05 seliter kepada RM1.90 seliter.

Ia adalah penurunan kali kelima dibuat dengan pelarasan terakhir pada 1 November lalu apabila harga petrol RON97 dikurangkan daripada 2.30 seliter kepada 2.15 seliter, RON92 dikurangkan RM2.20 kepada RM2.05 seliter.

Manakala diesel pula daripada RM2.20 seliter kepada RM2.05 seliter.

Penurunan harga minyak itu diumumkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam kenyataan media di sini.

Harga bahan api itu telah dinaikkan sebanyak 78 sen sejak Jun lalu.

Penurunan sebelum ini dibuat pada 23 Ogos, 24 September dan 15 Oktober dan 1 November.
Sumber: Bharian Online
Setelah sekian lama menunggu.. harga barang biler lagi nak turun.. :-?
 
Last edited:
Sponsored Post

mim_enterprise08

Active Member
Joined
Jun 6, 2008
Messages
1,185
Reaction score
2
Points
25
xpayah nk tunggu la..kucing bertanduk pun belum tentu ikhlas nk turunkan diaorang ni...kene ade undang2 khas untuk tentukan harga semasa rasenyer kot...pastu ambil tindakan...tapi pegawai jage nnti jgn ngulor plak dah ler...:)):)):eek::)):eek::)):eek:
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
adeh...

baru isi rm30....

lambat laa prof bgtau...:">:">:">

:D
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,267
Reaction score
526
Points
176
dari mana sumber? tgk kat utusan n thestar online tak tulis apa2 pun
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Syukur.. boleh tambah penjimatan...
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,671
Reaction score
1,401
Points
201
heheheh tu le manusia ... sabaow2 jer la yer... entah nape masih ramai yg sokong paklah ni.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register