Pesara kerajaan mati ditetak, isteri cedera disamun

CG Sponsors




mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
10,688
Reaction score
657
Points
171
semua suspek suspek bangsa india 10 orang ni...mempunyai pelbagai kes jenayah

cmna ada kes jenayah bole keluar penjara, , then buat balik jenayah

samun..sampai tetak2 mati

aduhai
mesti ada lawyer geng kicap backup punya... mesti lepas punya....
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,399
Reaction score
11,760
Points
1,906
4 penyamun didakwa bunuh bekas penyelidik MARDI

December 9, 2020 10:04 AM

Rompak-bukit-bandaraya-bernama.jpg

Wan Hassan Wan Embong, 71, maut apabila ditetak dengan parang oleh penjenayah yang memasuki rumahnya dalam kejadian 3.30 pagi. (Gambar Bernama)

PETALING JAYA: Empat lelaki akan dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas tuduhan membunuh bekas penyelidik Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) di Bukit Bandaraya, Bangsar, 29 November lalu.

Ketua Polis Brickfields Anuar Omar berkata, suspek terbabit didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang jika sabit kesalahan boleh dihukum gantung sampai mati.

Wan Hassan Wan Embong, 71, maut apabila ditetak dengan parang oleh penjenayah yang memasuki rumahnya dalam kejadian 3.30 pagi.

Isterinya, Sarifah Yusof, 70, yang turut ditetak cedera di tangan kanan.

Anuar berkata, suspek sama juga akan didakwa atas tuduhan melakukan samun berkumpulan menggunakan senjata di Setapak, Kuala Lumpur mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan

 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
7,714
Reaction score
553
Points
121
4 penyamun didakwa bunuh bekas penyelidik MARDI

December 9, 2020 10:04 AM

View attachment 321338
Wan Hassan Wan Embong, 71, maut apabila ditetak dengan parang oleh penjenayah yang memasuki rumahnya dalam kejadian 3.30 pagi. (Gambar Bernama)

PETALING JAYA: Empat lelaki akan dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas tuduhan membunuh bekas penyelidik Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) di Bukit Bandaraya, Bangsar, 29 November lalu.

Ketua Polis Brickfields Anuar Omar berkata, suspek terbabit didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang jika sabit kesalahan boleh dihukum gantung sampai mati.

Wan Hassan Wan Embong, 71, maut apabila ditetak dengan parang oleh penjenayah yang memasuki rumahnya dalam kejadian 3.30 pagi.

Isterinya, Sarifah Yusof, 70, yang turut ditetak cedera di tangan kanan.

Anuar berkata, suspek sama juga akan didakwa atas tuduhan melakukan samun berkumpulan menggunakan senjata di Setapak, Kuala Lumpur mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan

Tak paham CMM. Yang betul si pembunuh tu cuma sorang saja kan.
Tapi habis semua 4 orang tu kena dakwa membunuh sekali.
Ke jadi rakan subahat pun dikira ada niat nak bunuh jugak?
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,399
Reaction score
11,760
Points
1,906
Tak paham CMM. Yang betul si pembunuh tu cuma sorang saja kan.
Tapi habis semua 4 orang tu kena dakwa membunuh sekali.
Ke jadi rakan subahat pun dikira ada niat nak bunuh jugak?
tn pudins, klu ada seksyen 34 KK tu biasanya rakan subahat (accomplice). rakan subahat tu liability dia sama dengan pelaku
mcm kes student upnm tu kan, ada sorang dituduh bawah seksyen 34 kk iaitu rakan subahat, juga liabilitynya sama dengan yg tertuduh bawah seksyen 302 KK

jap, nanti saya semak berita lain mengenai berapa orng suspek yg betul didakwa bawah seksyen 302kk dan juga seksyen 34kk
 
Last edited:

QIPIDELANA

Super Active Member
Joined
Dec 13, 2012
Messages
9,460
Reaction score
271
Points
96
Tak paham CMM. Yang betul si pembunuh tu cuma sorang saja kan.
Tapi habis semua 4 orang tu kena dakwa membunuh sekali.
Ke jadi rakan subahat pun dikira ada niat nak bunuh jugak?
Elokla semua skali sabit 302kk biar kena gantung semua tu.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,399
Reaction score
11,760
Points
1,906
4 didakwa bunuh Dr Wan Hassan


EMPAT lelaki dibawa ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur untu didakwa. FOTO EIZAIRI SHAMSUDIN

EMPAT lelaki dibawa ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur untu didakwa. FOTO EIZAIRI SHAMSUDIN
BERNAMA

Kuala Lumpur: Empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan membunuh bekas Pengarah Bahagian Teknologi Maklumat, Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) Dr Wan Hassan Wan Embong dalam kejadian samun pada 29 November lalu di rumahnya.

Pengawal keselamatan, S. Vickeswaran, 22, penghantar surat P. Kogilan dan penganggur M. Ravindran masing-masing berumur 23 tahun serta juruelektrik, T. Sugu, 27, hanya mengangguk faham selepas pertuduhan terhadap mereka dibacakan oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Wong Chai Sia.

Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada kesemua tertuduh kerana kes bunuh di bawah bidang kuasa Mahkamah Tinggi.

Mengikut pertuduhan, mereka didakwa dengan niat bersama melakukan bunuh dengan menyebabkan kematian terhadap Wan Hassan, 73, di Jalan Mambu, Bukit Bandaraya di sini, antara 3.35 pagi dan 4 pagi, 29 November lalu.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun sama, yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Wan Ahmad Hakimi Wan Ahmad Jaafar sementara kesemua tertuduh tidak diwakili peguam.

Wong menetapkan 9 Mac tahun depan untuk sebutan semula kes sementara menunggu laporan forensik.

Sementara itu, di Mahkamah Sesyen di sini, kesemua tertuduh mengaku tidak bersalah atas pertuduhan bersama-sama melakukan rompakan berkumpulan menggunakan parang dan tukul besi ke atas jurutera Mohd Muzaffar Zulkifli Martin, 33, membabitkan kerugian kira-kira RM38,000, pada hari sama (29 November).

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di Taman Tiara Titiwangsa, Setapak di sini, antara 4.12 pagi dan 5.30 pagi, mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Aiman Azahan tidak menawarkan jaminan dan Hakim Izralizam Sanusi memerintahkan kesemua tertuduh tidak dibenarkan ikat jamin serta menetapkan 9 Mac tahun depan untuk sebutan semula kes.

Sejurus prosiding berakhir, ibu Sugu dilihat meraung di luar mahkamah sambil ditenangkan oleh isteri tertuduh dan beberapa orang awam.

Media sebelum ini melaporkan, mangsa maut akibat ditetak dalam kejadian samun di rumahnya, manakala isterinya, Sarifah Yusof, 70, cedera akibat ditetak dengan parang di tangan kanan.

Mangsa dipercayai cuba melawan dengan dua lelaki tidak bertopeng yang memecah masuk melalui tingkap bahagian dapur banglo dua tingkat itu.




Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 9 Disember 2020 @ 11:43 AM

 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,399
Reaction score
11,760
Points
1,906
Tak paham CMM. Yang betul si pembunuh tu cuma sorang saja kan.
Tapi habis semua 4 orang tu kena dakwa membunuh sekali.
Ke jadi rakan subahat pun dikira ada niat nak bunuh jugak?

tn pudins, merujuk pada berita Harian Metro, ye keempat empat tertuduh didakwa dengan seksyen 302kk dibaca bersama seksyen 34kk
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
7,714
Reaction score
553
Points
121
tn pudins, klu ada seksyen 24 KK tu biasanya rakan subahat (accomplice). rakan subahat tu liability dia sama dengan pelaku
mcm kes student upnm tu kan, ada sorang dituduh bawah seksyen 34 kk iaitu rakan subahat, juga liabilitynya sama dengan yg tertuduh bawah seksyen 302 KK

jap, nanti saya semak berita lain mengenai berapa orng suspek yg betul didakwa bawah seksyen 302kk dan juga seksyen 34kk
Owh! Ingatkan yang hayun parang tu sorang yang kena. TQVM CMM.
 

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
972
Reaction score
441
Points
41
kawasan rumah org kaya mmg selalu kena attack

bos lama aku dulu.. perompak pecah masuk ikut bumbung kot..

habis anak beranak kena ikat.. lepas tu bila dapat tangkap pun

last kena buang kes je sbb konon tak cukup "bukti" ..

siap suspek senyum lagi dkt bos aku

moral of the story.. janganlah selalu tinggal orang tua sendirian..

selalu lah balik jenguk ye .. kalau ade duit lebih, letak guard 2 org..

kalau sorang takut dia bantai tidur je.. :p
 
Sponsored Post
Top
Log in Register