BTC USD 52,502.2 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Persefahaman pembahagian kerusi UMNO-Pas (MN) capai 70 peratus

pudins70

Super Active Member
Messages
9,185
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,185
Reaction score
975
Points
121
ni ayat untuk menyedapkan halwa telinga je.. hakikatnya nanti UMNO akan tetap jadi parti yg pentingkan diri.. kita tengok Trgganu nanti mcm mana....

Susah untuk aku tidak bersetuju dengan statement bro..
 
Sponsored Post

pudins70

Super Active Member
Messages
9,185
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,185
Reaction score
975
Points
121
pendukung kuat MN kata takpe berentap di Kelantan & Terengganu sebab PH bukan laku kat sana

Kena berterima kasih kepada bangsa cina, kerana mereka kita boleh bersatu.
Kalau tidak mungkin jadi macam negara arab, perang saudara tak kesudah.
 

odin_kaa

Active Member
Messages
1,614
Joined
Dec 29, 2012
Messages
1,614
Reaction score
270
Points
51
Kena berterima kasih kepada bangsa cina, kerana mereka kita boleh bersatu.
Kalau tidak mungkin jadi macam negara arab, perang saudara tak kesudah.
saya risau perang saudara yang baru akan start balik tak lama lagi ... kena tunggu kesudahan riwayat bersatu-umno
 

zari83

Active+ Member
Messages
4,357
Joined
Nov 24, 2011
Messages
4,357
Reaction score
1,022
Points
111
yg mana skrg kerusi bwh MP bersatu teruskan je

baru boleh Muafakat

setuju, yg mana bersatu mmg menang pru14 tu biarlah bg kat bersatu, sama juga umno dan pas, buat apa nak tamak2, kalau nak tiga penjuru pun biarlah di kerusi2 katak umno-bersatu je.. sama2 kita muafakat beri laluan pada pemimpin2 yg berprinsip saja..
 

aim02Aug

Super Active Member
Messages
8,389
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,389
Reaction score
1,310
Points
151
setuju, yg mana bersatu mmg menang pru14 tu biarlah bg kat bersatu, sama juga umno dan pas, buat apa nak tamak2, kalau nak tiga penjuru pun biarlah di kerusi2 katak umno-bersatu je.. sama2 kita muafakat beri laluan pada pemimpin2 yg berprinsip saja..
kalo mcm tu wak jabit pon katak gaklah :ROFLMAO: - sudahlah ayat katak tu -mana2 pon ada katak:ROFLMAO:

dulu kan era reforbasi polo membuntuti "sifu dia" yg sedang mencaturkan perjalanan umno skrg - dulu sama2 merengkok ISA & sama2 disingkir umno:ROFLMAO:

btw tahniah bro umno dh PM - moga penyatuan ummat ini berkekalan dgn setiakawan & tolak ansur bersatu-pas-umno-bn-pn
 
Last edited:

zari83

Active+ Member
Messages
4,357
Joined
Nov 24, 2011
Messages
4,357
Reaction score
1,022
Points
111
kalo mcm tu wak jabit pon katak gaklah :ROFLMAO: - sudahlah ayat katak tu -mana2 pon ada katak:ROFLMAO:

dulu kan polo membuntuti "sifu dia" yg sedang mencaturkan perjalanan umno skrg - dulu sama2 merengkok & sama2 disingkir umno:ROFLMAO:

btw tahniah bro umno dh PM - moga penyatuan ummat ini berkekalan dgn setiakawan & tolak ansur bersatu-pas-umno-bn-pn

terima kasih, kita bg peluang kerajaan baru ni, yg penting kita tolak kaki lompat katak, buat masa ni kekalkan kestabilan politik yg ada..
 

WnB

Super Active Member
Messages
9,356
Joined
Dec 30, 2007
Messages
9,356
Reaction score
484
Points
91
Susah bro..parlimen yang geng UMNO lompat bersatu still UMNO cakap kerusi dia....

Kita tengok la nanti
sebab tu dah cakap... UMNO pentingkan diri sendiri...
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,270
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,270
Reaction score
15,432
Points
1,906

'Tiada kerjasama UMNO, BERSATU pada PRU-15'

September 8, 2021 @ 4:22pm

1631108328766.png


"Tidak ada apa-apa bentuk perbincangan mahupun persefahaman mengenai kerusi bagi menghadapi pilihan raya umum dengan BERSATU," katanya selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan Yang Ke-14, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Mohamad yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rantau berkata, UMNO akan bertanding atas kekuatannya sendiri bagi memenangi PRU-15 sekali gus membentuk kerajaan.

Beliau berkata, parti itu tidak boleh menang dengan terpaksa bersandarkan kepada kekuatan parti lain.

Katanya, keadaan itu akan mewujudkan situasi politik seperti sekarang apabila tiada parti politik yang dominan untuk membentuk kerajaan.
"Kita mahu menang atas diri kita sendiri, bukan nak menang bersandarkan kekuatan orang lain. Jika menang, kita boleh membentuk kerajaan, bukan menang tetapi terpaksa meminta belas kasihan orang, itu tidak betul.

"Itu punca jadi seperti hari ini dan rakyat mesti faham, jika memilih dalam pilihan raya nanti, pilih dalam keadaan begini, tidak ada parti yang dominan dan negara akan terus huru hara," katanya.

Mengulas tindakan PAS bergabung dengan Perikatan Nasional (PN), Mohamad berkata, pihaknya berharap parti rakan kerjasama dalam Muafakat Nasional (MN) itu dapat membuat pendirian.

Katanya, PAS perlu membuat keputusan sama ada mahu bersama MN ataupun PN bagi menghadapi PRU-15 termasuk pada peringkat DUN.

"Mereka (PAS) sudah menjadi anggota PN, persoalannya sekarang jika ada pertembungan antara BN dengan PN, PAS mahu sokong siapa kerana PAS adalah sebahagian daripada PN dan mereka juga jentera pilihan raya PN.

"Itu terpulang kepada PAS untuk memutuskan sama ada mahu bersama MN atau PN, tetapi jangan buat keputusan lambat selepas Parlimen dibubarkan.

"Jika mahu bersama kami, beritahu kami sekarang," katanya.

Mohamad yang juga Pengarah Pilihan Raya UMNO berkata, pembahagian kerusi yang diperuntukkan bagi menghadapi PRU-15 sudah dipersetujui di peringkat parti dalam BN.

"Kita perlu memperhalusi beberapa kerusi lagi kerana ada kerusi itu yang kita tewas tiga atau empat penggal. Jadi, perlu ubah suai, yang penting kita nak menang dan tubuhkan kerajaan.

"Soal calon pula, pucuk pimpinan belum menentukan siapa akan bertanding dan kawasan diwakili mereka," katanya yang mengesahkan perbincangan itu hanya membabitkan kerusi Parlimen dan bukan DUN.

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register