BTC USD 63,005.3 Gold USD 1,780.49
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Perniagaan bengkel tayar/servis

dausbiz

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,225
Reaction score
1,746
Points
596
mungkin jugak.. buat kerja suka2 hujung minggu kan.. sbb skrg kerja makan gaji, timbul pulak keinginan nak berniaga..

Keinginan berniaga memang best

Tapi wajib penuhkan ilmu di dada tentang biz yang akan diceburi:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

jom

Active+ Member
Joined
Jun 18, 2012
Messages
2,640
Reaction score
95
Points
30
Terima kasih.. bukannya apa, heboh di media perdana mengatakan bumiputra agak kurang dalam perniagaan tayar, jadi disitu timbul pulak minat nk ceburi perniagaan ni.


aku setuju org melayu buat..:)cgrock:)cgrock
 

thezul

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2010
Messages
3,048
Reaction score
47
Points
30
klau bro berani... bro pegi keja dlu kedai tayar, dlm 3 bulan ok kot... baru sng dpt exp

P keja kt bengkel ilmu bukak psang tayar leh la blajar..klau ilmu urus bisnes xkn tokey nk ajar..nk² lg mlayu..nnt msti dia tkot kau buka bengkel dkat ngn kdai dia..dh kena bersaing pulak
 

thezul

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2010
Messages
3,048
Reaction score
47
Points
30
Terima kasih.. bukannya apa, heboh di media perdana mengatakan bumiputra agak kurang dalam perniagaan tayar, jadi disitu timbul pulak minat nk ceburi perniagaan ni.

Kedai tayar blambak bos..kt 1 area je msti ada 3,4 bijik..nk saing dgn cina pulak tu..klau org dok kl pon sanggup p kdai papan kt klang sana sbb nk hrga murah..cuba fikir..perang hrga kena main..realiti bisnes ni
 

digolbot

Fun Poster
Joined
Dec 9, 2009
Messages
131
Reaction score
0
Points
10
insyaAllah.. ilmu perniagaan tu insyaAllah adalah sedikit memandangkan pekerjaan skrg ni pun ada berkaitan dgn operasi, sales, servis dsbnya.. terima kasih semua sebab beri pandangan2.. sangat2 hargai..
 

dauskupang

Super Active Member
Joined
Sep 20, 2012
Messages
5,237
Reaction score
268
Points
81
jangan bertindak melulu bro...

dapatkan pengalaman dlu..

nanti kene kencing basah lencun...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register