BTC USD 32,164.5 Gold USD 1,802.31
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PERHATIAN bagaimana utk mengenal GOLONGAN ANTI HADIS (GAH) berdakwah/berdakyah di CG

lizzqute

Super Active Member
Joined
Feb 8, 2010
Messages
9,786
Reaction score
58
Points
70
banyak lagi soalan aku nak tanya ko ni. tapi sebab dah pukul 3, aku stop dululah.

sesambil.

Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.

(A-li'Imraan 3:159)

assalamualaikum.:)cgrock


:):)cgrock Kasar aku agar mereka yang hatinya keras boleh terasa untuk memulakan pencarian dan belajar Alquran.... Yang baik tu datang dari Allah.. Yang macam Shial tu datang dari diri aku.. :">


Waalakumsalam sahabat.. Semoga sama2 mencari dan belajar Alquran lebih mendalam.. dan jadikan Alquran sebahagian dalam hidup kita..
 
Sponsored Post

putra1234

Legendary Member
Joined
Mar 8, 2010
Messages
11,572
Reaction score
1,182
Points
191
Bukan Undian.. Tapi Bermusyawarah... semasa musyawarah, di dalam tu ada di senaraikan ciri seorang pemimpin, dan mereka akan memilih siapa yang berhak mentadbir khilafah berlandaskan Aturan Alquran.

TaK Ada istilah undian... mana ada kebebasan memilih... jika ada kebebasan, tak guna la Allah turunkan Ayat bagaimana nak memilih ciri2 pemimpin... :) Orang bukan ISLAM tidak layak mencampuri urusan Islam.. Kerana mereka bukan golongan beriman Kepada Allah dan Rasulnya


Malaysia ni negara Islam ke?? nak tanya ko balik... apa buktinya malaysia ni negara Islam??



aku tanya ko soalan....
Ada tak Allah suruh kita pertandingkan Bacaan Alquran di dalam Alquran???

Jika tidak, adakah mempertandingkan bacaan Alquran ini idealogi Manusia @ Perintah Allah???

Jika Idealogy manusia, sama tak dengan sifat Jahiliyah???

Ko fikir sejenak.. soalan ni tak terlalu keras, maybe ko boleh brfikir dengan waras..

insyaallah, ada kelapangan aku jawab soalan ko bro.
 

lizzqute

Super Active Member
Joined
Feb 8, 2010
Messages
9,786
Reaction score
58
Points
70
insyaallah, ada kelapangan aku jawab soalan ko bro.

Jangan tanya aku bro.. Buka Alquran, dan cari jawapan dalam tu... Allah yang mengajar aku : Surah Ar-Rahman : ayat 2...
 

kalalah007

Junior Member
Joined
May 6, 2015
Messages
52
Reaction score
15
Points
11
dipalingkan daripadanya orang yang dipalingkan.

(سورة الذاريات, Adh-Dhaariyat, Chapter #51, Verse #9)
 

Hypnosis-Diri

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2014
Messages
8,232
Reaction score
654
Points
111
Nak jadi pembela ISLAM konon... Nak jadi Parti Islam Konon.. menggelarkan orang kafir... konon dia perjuangkan Islam.... Tapi.... sendiri duduk bertangkok atas nama Demokrasi.. Sama sama tempah tiket ke neraka dengan kaki zina, minum arak , dan puak2 parti lain yang ada kat Malaysia...

Bump thread ni jap. :))
 

ciksue01

Active Member
Joined
Jan 28, 2011
Messages
2,235
Reaction score
19
Points
25
satu persoalan yg terbelenggu
mcmana nak solat jika tak menggunakan hadis sbg panduan, sebab Al Quran tidak menjelaskan secara terperinci bab solat
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,804
Reaction score
1,673
Points
596
Banyak leh belajar ngan thread nie

Terima kasih yang berkongsi ilmu
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register