Perdana Menteri sementara (Najib) umum RM4j untuk masyarakat Sikh

CG Sponsors




haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
Koh Jun Lin
2:34PM Apr 14 2013

Pemimpin kerajaan sementara BN Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan peruntukan berjumlah RM3.84 juta kepada 10 kumpulan masyarakat Sikh sempena sambutan Vaisakhi hari ini.
Ia termasuk peruntukan bagi membina kuil baru di tiga lokasi – Bayan Baru, Subang dan Shah Alam – serta naiktaraf kuil sedia ada di Petaling Jaya, serta kajian untuk sejarah Sikh.

Najib berkata beliau berhasrat agar sumbangan kerajaan sebelum ini kepada masyarakat Sikh dan juga serta pengumuman baru itu akan membantu membina kepercayaan di antara dua badan tersebut.

Najib dalam ucapannya berkata beliau tidak dapat menahan diri dari memberi peringatan mengenai kepentingan untuk menyokong kerajaan BN.

Katanya, kerajaan BN mampu menjadi pelaksana dan akan memimpin golongan Sikh ke arah Malaysia yang lebih maju.

Najib turut membangkitkan mengenai sumbangan BN kepada masyarakat Sikh sebelum ini, termasuk menaiktaraf tempat pembakaran mayat Sikh di Jalan Loke Yew, melantik warga Sikh ke jawatan tinggi dalam pentadbiran awam dan memberi bangunan kepada Majlis Gurdwara Malaysia di Sentul.

Majlis Gurdwara Malaysia merupakan penerima paling besar dalam pengumuman hari ini – dengan menerima RM1.69 juta.


.
 
Sponsored Post

boyz371

CG Top Poster Club
ForexMart Fans
Joined
Aug 24, 2010
Messages
28,564
Reaction score
279
Points
131
aik duit sape lak ni?
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
duit sape yg dia cagarkan ni ?????
kialau BN x menang, mungkin x dapat la duitnye tu...
tapi sebab die bg based atas dasar kerajaan, PR mungkin juga kene teruskan pemberian ni
 

Scorpions10

Legendary Member
Joined
Jan 29, 2010
Messages
16,345
Reaction score
56
Points
120
dia dh bukan lg PM..mn blh lg bg peruntukan kerajaan..sprm??
 

Loan2012

Fun Poster
Joined
Sep 24, 2012
Messages
861
Reaction score
1
Points
15
kialau BN x menang, mungkin x dapat la duitnye tu...
tapi sebab die bg based atas dasar kerajaan, PR mungkin juga kene teruskan pemberian ni
suka2 dia je si najib ni ye
mcm duit ayah dia dr bank dia jnji itu ini:(scam

dah la bkn pm btul skrg ni...
 

khai1001

Fun Poster
Joined
Nov 24, 2012
Messages
358
Reaction score
2
Points
15
Kaum Sikh pakai lilit kepala, dan dan menunjukkan aku melayu takkan tak tutup kepala kut...pakai songkok okla..mana mak mah.
 

coq_kodok

Active Member
Joined
Feb 28, 2013
Messages
1,128
Reaction score
22
Points
25
bila masa plak ko pegang kerajaan pak jib oiiii....duit judi genting highland ka???
 

mhassan

Fun Poster
Joined
Apr 22, 2011
Messages
478
Reaction score
0
Points
10
kerajaan malaysia kan hak milik umno sampai kiamat...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register