Percubaan pertama menghidupkan orang yang mati akan dilakukan tahun ini

CG Sponsors




safuans

Active Member
Joined
Mar 13, 2009
Messages
1,522
Reaction score
270
Points
41
kalo orang islam...kena yakin..apabila mati...roh di cabut dari jasad...roh akan berada di alam barzakh...mustahil roh akan dapat kembali semula k bumi...:)

Nampaknya kita kena menuntut ilmu lagi kalau nak tahu pasal roh..

Sebab pemahaman kita mengenai roh masih cetek sebenarnya :(

Sebab roh adalah termasuk dalam ilmu yang dirahsiakan Allah. kalau tak bincangkan pun tak apa.
cukup sekadar kita tahu pasal akhirat, dan lepas mati kita akan ke alam barzakh. adanya titian sirat dan lain2 yang bukan mengenai roh. #:-S
 
Sponsored Post

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,048
Reaction score
2,955
Points
201
Nampaknya kita kena menuntut ilmu lagi kalau nak tahu pasal roh..

Sebab pemahaman kita mengenai roh masih cetek sebenarnya :(

Sebab roh adalah termasuk dalam ilmu yang dirahsiakan Allah. kalau tak bincangkan pun tak apa.
cukup sekadar kita tahu pasal akhirat, dan lepas mati kita akan ke alam barzakh. adanya titian sirat dan lain2 yang bukan mengenai roh. #:-S
ada tuan...ilmu nya...tuntut lah ilmu itu....

rukun iman yang 6 ada percaya kepada benda-benda ghaib...

jadi kita kena yakin dan percaya wujudnya roh...

roh ni dari mana..x ada siapa yang tahu...kerana Allah dah terangkan dalam Al Quran urusan roh hanya Allah sahaja yang tahu...cuma setelah roh tu di cabut dari jasad...roh akan di kembalikan ke alam barzakh...tidak ada hubungan dah dgn dunia...

di mana alam barzakh...tak perlu kita tanya...sdngkan manusia nak cari di mana langit pertama pun masih belum jumpa...

yang perlu kita tahu dan kita imani roh itu wujud...itu lah sbb rukun iman...:):)

sebagaimana kita rasa lapar, marah, sedih...kita dpt rasa..ttp tak dpt buktikan di mana rasa sedih tu, d mana rasa lapar tu...

kita boleh rasa kehadirannya...ttp kita x dpt membuktinya...

jadi roh adalah yang menghidupkan jasad...bila roh keluar...maka jasad pun akan mati...itu semua orang akui...
 

noblegold

Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
1,916
Reaction score
53
Points
40
DALAM AKU ADA DIA , DAN DALAM DIA ADA KITA ADA SEMUA

Takde Dia macamana nak ada nya kita. Yang hidup pun takkan ada
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,048
Reaction score
2,955
Points
201
DALAM AKU ADA DIA , DAN DALAM DIA ADA KITA ADA SEMUA

Takde Dia macamana nak ada nya kita. Yang hidup pun takkan ada
membawa pentaskiran yang berbeza-beza....

insha Allah minta dengan Allah untuk di terangkan pintu hati bagi memahami ilmu2 yang tidak boleh di buktikan dengan pandangan mata kasar
 

satsepit

Active+ Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
3,802
Reaction score
230
Points
43
org islam juga kena oercaya dajjal mampu menghidupkn org yg telah mati
 

safuans

Active Member
Joined
Mar 13, 2009
Messages
1,522
Reaction score
270
Points
41
ada tuan...ilmu nya...tuntut lah ilmu itu....

rukun iman yang 6 ada percaya kepada benda-benda ghaib...

jadi kita kena yakin dan percaya wujudnya roh...

roh ni dari mana..x ada siapa yang tahu...kerana Allah dah terangkan dalam Al Quran urusan roh hanya Allah sahaja yang tahu...cuma setelah roh tu di cabut dari jasad...roh akan di kembalikan ke alam barzakh...tidak ada hubungan dah dgn dunia...

di mana alam barzakh...tak perlu kita tanya...sdngkan manusia nak cari di mana langit pertama pun masih belum jumpa...

yang perlu kita tahu dan kita imani roh itu wujud...itu lah sbb rukun iman...:):)

sebagaimana kita rasa lapar, marah, sedih...kita dpt rasa..ttp tak dpt buktikan di mana rasa sedih tu, d mana rasa lapar tu...

kita boleh rasa kehadirannya...ttp kita x dpt membuktinya...

jadi roh adalah yang menghidupkan jasad...bila roh keluar...maka jasad pun akan mati...itu semua orang akui...
Ala tuan ni buat2 tak tahu pulak

sebab dek salah tulah saya cakap :))
 

cre8tive

Legendary Member
Joined
Oct 14, 2008
Messages
17,158
Reaction score
613
Points
161
Saintis silap.
Takde guna preserve jasad.
Sdg'n yg hidup itu roh. Yg kekal itu roh.
Roh itulah yg perlu diperangkap dan dipreserve dan saintis tahu nak kawal roh. Saintis mesti ada ilmu berkenaan roh.
Ini tak mungkin berlaku.
Sbb Allah dh bgtau roh tu urusan Dia.
So manusia tak boleh masuk campur. Melainkan sedikit sahaja yg manusia tahu ttg roh.

Tp biasalah saintis barat tak ngaji dulu. Tak semua perkara boleh diteroka oleh manusia.
 

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,048
Reaction score
2,955
Points
201
Saintis silap.
Takde guna preserve jasad.
Sdg'n yg hidup itu roh. Yg kekal itu roh.
Roh itulah yg perlu diperangkap dan dipreserve dan saintis tahu nak kawal roh. Saintis mesti ada ilmu berkenaan roh.
Ini tak mungkin berlaku.
Sbb Allah dh bgtau roh tu urusan Dia.
So manusia tak boleh masuk campur. Melainkan sedikit sahaja yg manusia tahu ttg roh.

Tp biasalah saintis barat tak ngaji dulu. Tak semua perkara boleh diteroka oleh manusia.
kajian ilmu manusia ni terbatas....

jangan pula ada yang jadi pengikut Allah terhasil dari gelombang....

aku x boleh nak hadam lah....manusia belajar tinggi...tp dalam kecerdikan itu ada ***** yang bertingkat-tingkat...

itu pun ramai lg orang dok sokong dia....
 

myalizee83

Active+ Member
Joined
Jun 9, 2008
Messages
2,678
Reaction score
15
Points
25
Ade jugak yg kt indon tu dah tanam beberapa hari blh idup lagi. Patutnye dah x de napas dlm tu pelik jugak. Lain kali kena kompom betul2 mati baru tanam. Kesian org yg kena tanam tue.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register