BTC USD 49,182.1 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peragut dipenjara 15 tahun, 10 sebatan

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
JOHOR BAHRU - Seorang penganggur Mohd. Ariffin Anang yang menyebabkan kematian seorang ibu mengandung semasa tindakannya meragut wanita itu Mei lalu dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Batu Pahat di sini semalam.

Hakim Mohd. Haldar Abdul Aziz menjatuhkan hukuman penjara selama 15 tahun bagi kesalahan pertama dan penjara 10 tahun dan 10 sebatan bagi kesalahan kedua dengan kedua-dua hukuman itu berjalan secara serentak bermula tarikh dia ditangkap pada 6 Mei sebaik Mohd. Ariffin, 25, mengubah pengakuannya kepada bersalah secara tiba-tiba semalam.

Mohd. Ariffin sebelum ini mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan iaitu menyebabkan kematian Jamilah Selamat (gambar kecil), 32, yang mengandung dua bulan di hadapan rumah nombor 24 Jalan Kaloi, Taman Air Hitam, Batu Pahat pukul 7.15 malam 3 Mei lalu.

Dia juga didakwa pada masa dan tempat yang sama menyebabkan cedera kepada mangsa ketika merompak harta Jamilah iaitu antaranya beg tangan, telefon bimbit dan dompet.

Tertuduh yang berada di kandang tertuduh kelihatan bersahaja apabila memberitahu peguam belanya, Ng Lam Hua yang dia mahu mengubah pengakuannya.
 
Sponsored Post

kalau

CG Top Poster Club
Messages
48,563
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
patut nyer sebat 2 kali sehari selama

mamat tue dipenjara........baru ngam........
 

hamtaro77

Active Member
Messages
2,266
Joined
Oct 28, 2008
Messages
2,266
Reaction score
25
Points
35
rasakan ko...
padan muka...
macam dah tak da keje lain keje lain nak buat:mad::mad:
lagi elok lau tamatkan riwayat dia terus...
 

shahru98

Fun Poster
Messages
331
Joined
Sep 29, 2009
Messages
331
Reaction score
42
Points
20
ragut2...bahaya tol skrg ni...kang dlm penjara xtau die nak ragut apa lak pastu..
 

none

Super Active Member
Messages
8,230
Joined
Nov 14, 2007
Messages
8,230
Reaction score
335
Points
91
semoga memberi kesedaran pada dirinya sendiri...
dan yg penting kepada peragut2 yg belum tertangkap...
dan yg paling2 penting utk pergut yg kot ada kat cg forum ni..:-?
 

zuljaalaa

Legendary Member
Messages
11,897
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
kadang2 dorang ni terdesak..
kos hidup tinggi.. mungkin gaji dier rendah.. salah kerajaan gak yang asyik dok naikkan jer harga barang.. huhuhu kerajaan gak yang salah
 

GrandTurismo

Active Member
Messages
1,597
Joined
Sep 15, 2009
Messages
1,597
Reaction score
2
Points
25
Mohd. Ariffin sebelum ini mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan iaitu menyebabkan kematian Jamilah Selamat (gambar kecil), 32, yang mengandung dua bulan di hadapan rumah nombor 24 Jalan Kaloi, Taman Air Hitam, Batu Pahat pukul 7.15 malam 3 Mei lalu.

Tertuduh yang berada di kandang tertuduh kelihatan bersahaja apabila memberitahu peguam belanya, Ng Lam Hua yang dia mahu mengubah pengakuannya.

Dah ler sebabkan kematian, pastu slamber ubah pengakuan...patutnya sebat sampai mati baru btul
 

alhakim

Fun Poster
Messages
474
Joined
Oct 14, 2008
Messages
474
Reaction score
98
Points
20
kalau hukum hudud... potong tangan dan bunuh balik ni...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register