BTC USD 17,345.8 Gold USD 1,798.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
33,546
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
33,546
Reaction score
4,418
Points
261
Awards
1
Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.

Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022
 
Sponsored Post

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
41,216
Joined
Jul 1, 2008
Messages
41,216
Reaction score
4,290
Points
261
Awards
1
Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.

Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022


dia ni nak cerita dia berkuasa ke... atau agama islam adalah benar sebenarnya..

ayat dia mcm org Islam yg da kembali ke islam
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,035
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,035
Reaction score
25,550
Points
2,836
Awards
1
Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.


Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022


Jagalah solat sebetulnya supaya diri terhindar daripada maksiat dan anasir jahat
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
33,546
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
33,546
Reaction score
4,418
Points
261
Awards
1
Ustad kazim byk culas solat kot
 

Niyang

CG Top Poster Club
gem
Messages
44,308
Joined
May 13, 2009
Messages
44,308
Reaction score
2,137
Points
261
Awards
1
org eropah mane nk caya black magic ni... dorg x cukup ilmu santet.. ni level2 makcik bawang jerk...
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,035
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,035
Reaction score
25,550
Points
2,836
Awards
1
org eropah mane nk caya black magic ni... dorg x cukup ilmu santet.. ni level2 makcik bawang jerk...

Sihir Hitam ni kuat belah Afrika dan Asia je
Belah Eropah tak kuat
 

safuans

Active Member
Messages
2,047
Joined
Mar 13, 2009
Messages
2,047
Reaction score
459
Points
41
Orang yang tak pernah dengar pasal dunia sihir ni memang ada yang tak percaya kewujudan sihir.
Sedangkan dalam Quran pun ada ayat pasal sihir, tapi dia tetap tak percaya.

konon-konon pandai sangat, padahal dialah orang yang paling bodoh di jagat raya.
Pernah bertekak ngan orang camni depan2, pentingkan diri dan berlagak sombong. sampai sanggup tolak ayat Al-Quran mengenai kewujudan sihir.
Kalau jumpa orang gini, menjauhlah. supaya kebodohan dia tak hinggap kat kita semua.
____________________
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,035
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,035
Reaction score
25,550
Points
2,836
Awards
1
Orang yang tak pernah dengar pasal dunia sihir ni memang ada yang tak percaya kewujudan sihir.
Sedangkan dalam Quran pun ada ayat pasal sihir, tapi dia tetap tak percaya.

konon-konon pandai sangat, padahal dialah orang yang paling bodoh di jagat raya.
Pernah bertekak ngan orang camni depan2, pentingkan diri dan berlagak sombong. sampai sanggup tolak ayat Al-Quran mengenai kewujudan sihir.
Kalau jumpa orang gini, menjauhlah. supaya kebodohan dia tak hinggap kat kita semua.
____________________

Kalau dah ada dalam Al-Quran tu
Beriman saja lah sihir tu wujud
Kalau nak takwil sihir tu wujud
Situ boleh nampak dah bab rukun Iman nya
Beriman kepada Al-Quran tu salah satu dalam Rukun Iman ke 3
 
Sponsored Post

Top
Log in Register