BTC USD 68,492.4 Gold USD 2,343.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat

akudotcom

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
50,888
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
50,888
Reaction score
6,228
Points
881
Awards
1
Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.

Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022
 
Sponsored Post

Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.

Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022


dia ni nak cerita dia berkuasa ke... atau agama islam adalah benar sebenarnya..

ayat dia mcm org Islam yg da kembali ke islam
 
Penyihir Rusia sukar sihir Muslim yang jaga solat



September 6, 2022

Ahli sihir Rusia, Zhanna Khushnir muncul dalam video tular terkini menceritakan pengalamannya dalam menghadapi golongan umat Islam. (FOTO askara.co)
Oleh ZULHAIDI MANSOR

MOSCOW: Tular sebuah video di Twitter mengenai seorang penyihir atau ahli sihir Rusia, Zhanna Kushnir menceritakan pengalamannya dalam sebuah wawancara yang mengakui dirinya sukar untuk menyihir Muslim yang menjaga solat.

Dalam video berkenaan, dia menceritakan bahawa amat sukar untuk mempengaruhi Muslim berbanding penganut agama lain kerana bagi Kushnir, umat Islam sentiasa menunaikan solat wajib setiap hari.


“Mereka (Muslim) sentiasa berada dalam sejenis ‘kubah pelindung’ dan sangat sukar untuk menyusup masuk (melalui sihir) ke dalam diri mereka.

“Ini kerana umat Islam sentiasa menghadap Allah SWT dalam solat,” katanya.

Mengulas lanjut, Kushnir berkata, ritual doa bukan satu gangguan seperti penganut Kristian yang hanya datang ke gereja ketika hidup mereka ditimpa kesusahan.


Hal ini menurutnya, berbeza dengan orang Islam yang beriman dan mempunyai hubungan yang utuh dengan Allah SWT.

“‘Pelindung’ mereka (orang Islam) ialah Allah SWT yang melindungi mereka yang menyembahnya.

“Allah SWT sangat melindungi. Jadi, menyerang seorang Muslim yang taat apabila dia berpegang kepada agamanya adalah sangat sukar,” akui Kushnir.

Dalam Islam, khususnya terkandung dalam kitab suci al-Quran kaedah bagi mengelakkan sihir, salah satu caranya adalah memohon perlindungan kepada Allah SWT dengan mengamalkan ayat-ayat Al-Quran seperti Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas.

Dengan izin Allah SWT, insya-Allah, Allah SWT akan memberikan kesembuhan. Justeru, umat Islam hendaklah yakin sebagaimana Allah SWT berfirman dalam surah Al-Isra’ ayat 82 yang bermaksud: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”. – HARAKAHDAILY 6/9/2022


Jagalah solat sebetulnya supaya diri terhindar daripada maksiat dan anasir jahat
 
Orang yang tak pernah dengar pasal dunia sihir ni memang ada yang tak percaya kewujudan sihir.
Sedangkan dalam Quran pun ada ayat pasal sihir, tapi dia tetap tak percaya.

konon-konon pandai sangat, padahal dialah orang yang paling bodoh di jagat raya.
Pernah bertekak ngan orang camni depan2, pentingkan diri dan berlagak sombong. sampai sanggup tolak ayat Al-Quran mengenai kewujudan sihir.
Kalau jumpa orang gini, menjauhlah. supaya kebodohan dia tak hinggap kat kita semua.
____________________
 
Orang yang tak pernah dengar pasal dunia sihir ni memang ada yang tak percaya kewujudan sihir.
Sedangkan dalam Quran pun ada ayat pasal sihir, tapi dia tetap tak percaya.

konon-konon pandai sangat, padahal dialah orang yang paling bodoh di jagat raya.
Pernah bertekak ngan orang camni depan2, pentingkan diri dan berlagak sombong. sampai sanggup tolak ayat Al-Quran mengenai kewujudan sihir.
Kalau jumpa orang gini, menjauhlah. supaya kebodohan dia tak hinggap kat kita semua.
____________________

Kalau dah ada dalam Al-Quran tu
Beriman saja lah sihir tu wujud
Kalau nak takwil sihir tu wujud
Situ boleh nampak dah bab rukun Iman nya
Beriman kepada Al-Quran tu salah satu dalam Rukun Iman ke 3
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register