BTC USD 38,080.8 Gold USD 1,830.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

penunggu perigi

kancil biru

Legendary Member
gem
Messages
11,641
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
Pada suatu ketika di Jepun hiduplah seorang lelaki yang sederhana, namanya Oda. Ia memiliki seorang isteri yang sangat cantik dan sangat disayanginya.

Namun sang isteri mempunyai perangai yang buruk, iaitu teramat cerewet sekali.

Selain itu sang isteri tersebut juga suka mengumpat dan bercakap dengan kuat hingga boleh menyakitkan telinga. Jiran tetangga tidak mahu dekat dengannya. Sebenarnya, Oda sangat menyayangi isterinya itu, tapi para tetangganya yang merasa terganggu menghasut Oda supaya meninggalkan isterinya itu.

Akhirnya Oda pun termakan kata-kata tetangganya. Ia berfikir bagaimana cara untuk melenyapkan isterinya dari muka bumi.

Suatu hari Oda mengajak isterinya berjalan-jalan ke kuil tua di tengah hutan. Ketika melalui bahagian belakang kuil tersebut, Oda melihat sebuah perigi buta yang tak digunakan lagi. Maka ia berpura-pura mengajak isterinya melihat burung di pohon besar dekat perigi itu. Lantas dengan pantas Oda menolak isterinya itu masuk ke perigi.

Sepuluh minit pertama Oda merasa sangat bahagia kerana sepanjang hidupnya baru kali ini ia merasakan suasana yang begitu tenang tanpa celoteh isterinya.

Sepuluh minit kedua, Oda mulai merasa sepi juga karena tidak biasa dengan kesunyian.

Akhirnya sepuluh minit ketiga dengan rasa ragu-ragu Oda kembali menuju perigi buta tersebut. Ia menurunkan tali timba dan berteriak menyuruh isterinya naik.

Begitu terkejutnya Oda ketika yang naik bukan isterinya melainkan makhluk menyeramkan dengan bulu lebat di seluruh tubuhnya, dialah makhluk penunggu perigi buta itu.

Oda lantas bertanya, “Kenapa kamu yang naik??”

Lantas makhluk itu pun dengan wajah pucat ketakutan menjawab, “Aku takut la, di bawah tu ada manusia… dah la cakap kuat cerewet pulak tu…
 
Sponsored Post

skala

Fun Poster
Messages
128
Joined
Oct 6, 2008
Messages
128
Reaction score
0
Points
10
Hantu perigi pun takleh tahan kena bebel.....
 

Rizza

Active+ Member
Messages
2,560
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,560
Reaction score
7
Points
25
lah baru nk takut sikit
lupe plak sect cerite lawak
 

rizal72

Fun Poster
Messages
950
Joined
Jul 14, 2008
Messages
950
Reaction score
1
Points
15
musti hantu perigi tu ikut oda balik......huhuhu
 

GT

CG Top Poster Club
gem
Messages
38,557
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Bini dia tu dah gila agaknya..... tu yang membebel jer...
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
gem
Messages
14,648
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
ades....sakit2....:)):)) msti pedas ayat bebelan dia...:))
 

mtjeneym

Fun Poster
Messages
997
Joined
Jul 12, 2008
Messages
997
Reaction score
2
Points
15
kwang kwang kwang........ hantu pun cabut.....
 

sevenx17

Active+ Member
Messages
2,792
Joined
Apr 15, 2008
Messages
2,792
Reaction score
0
Points
20
hhhehehhee...baik le si oda tu slamatkan penungu perigi tu je
 

holighoz

Fun Poster
Messages
533
Joined
Jan 20, 2008
Messages
533
Reaction score
2
Points
15
ingatan utk para isteri...
jangan kuat bebel...
HANTU pun boleh takut...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register