BTC USD 60,202.9 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Penulis nafi buku punca bunuh

voda

Active Member
Paid Membership
Joined
Feb 23, 2010
Messages
2,322
Reaction score
83
Points
35
ne_05.1.jpg

SHARHAN menyangkal dakwaan bukunya menjadi punca seorang anak membunuh ibunya Isnin lalu.

BESUT – Penulis buku Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhlus Halus menyangkal dakwaan mengatakan buku tulisannya itu menjadi punca kepada tindakan seorang anak membunuh ibunya di Felda Chini Timur 1, Pahang kelmarin.

Sharhan Shafie yang berkelulusan Bahasa Arab dan Pengajian Islam dari Universiti Al-Azhar, Mesir kesal jika ada di kalangan ahli keluarga mangsa mengesyaki isi kandungan buku tulisannya itu telah mendorong pada tindakan suspek yang membunuh ibunya.

Menurut beliau, buku sulung yang ditulisnya itu langsung tidak mengandungi unsur-unsur kurafat yang boleh mendorong seseorang untuk bertindak di luar kawalan termasuk membunuh.

Malah kata Sharhan, dalam proses penulisan buku itu, beliau banyak membuat rujukan kepada tokoh-tokoh agama termasuk mufti dari beberapa buah negeri bagi memastikan buku yang ditulis itu tidak mengandungi perkara yang bercanggah dengan agama.

Beliau memberitahu, tujuan utama penulisan buku yang diterbitkan pada tahun 2005 itu ialah semata-mata untuk berdakwah selain menggalakkan umat Islam yang menghidap penyakit menggunakan al-Quran dan hadis sebagai rawatan.

“Cara terapi al-Quran ini mengelakkan umat Islam menggunakan kaedah rawatan khurafat dan karut serta lebih banyak menghabiskan wang.

“Kalau dilihat, hari ini ramai di kalangan umat Islam yang gemar mengamalkan perubatan mengunakan kaedah menurun dengan jin sebagai pendamping yang salah di sisi agama Islam,” kata beliau kepada Kosmo! di sini semalam.
 
Sponsored Post

insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
apa kaitan nya ngan buku ni? kat umah aku ada buku ni....aku baca..takde yg tak elok.....semua panduan ayat2 al-quran utk hindarkan gangguan jin
 

perwira

Active+ Member
Joined
Aug 9, 2010
Messages
2,715
Reaction score
12
Points
25
keluarga budak tu baca ke x buku tu..ni mesti main terjah je
 

Sasuke Kun

Fun Poster
Joined
Jul 10, 2008
Messages
647
Reaction score
0
Points
10
ustaz aku ni.itu la bila belajar dgn buku tanpa berguru tu umpama berguru dgn syaitan.Isi kandungan buku takdak langsung yg salah,yg salah hanya pembaca yg tak fhm dan ini dgn mudah mengundang bisikan syaitan.
 

Kiswah

Fun Poster
Joined
Sep 5, 2010
Messages
143
Reaction score
0
Points
10
saya tak rasa ni disebab buku tu... rasanya budak ni ada salah menuntut n dibisik oleh syaitan.
 

estacoco

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
7,567
Reaction score
28
Points
70
saya tak rasa ni disebab buku tu... rasanya budak ni ada salah menuntut n dibisik oleh syaitan.

maybe la pastu bila kata gila isim, buku yg ada sipi2 jadi mangsa laa. anyway wallahualam
 

prazi

Active Member
Joined
Sep 17, 2006
Messages
1,168
Reaction score
2
Points
25
aku rasa budak ni ada masalah mental. maybe dia minat kat sorg pompuan pastu pompuan tak nak dia. kah kah.

p/s: budak kg aku mslh cam ni tapi tak de la sampai bunuh org.
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
nak tulis buku kena berhati2....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register