Penulis blog hina Almarhum Sultan Iskandar ditahan

CG Sponsors




Status
Not open for further replies.

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
Oleh Azida Shaharuddin
[email protected]

JOHOR BAHRU: Selepas dua hari menyembunyikan diri, penulis blog Aduka Taruna, akhirnya ditahan polis petang semalam bagi membantu siasatan berhubung kenyataan menghina Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar dan kerajaan negeri.

Lelaki berusia 28 tahun itu ditahan di sekitar Kota Bharu, Kelantan, kira-kira jam 4 petang sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, ketika dihubungi mengesahkan penahanan penulis blog itu yang disiasat mengikut Seksyen 233(3) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Jika sabit kesalahan, penulis terbabit boleh didenda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya, selain dikenakan denda tambahan RM1,000 setiap hari dalam tempoh kesalahan.

Mohd Mokhtar berkata, lelaki terbabit dibawa ke IPD Muar kerana laporan awal yang dibuat terhadapnya, diterima IPD berkenaan.

Selain itu, IPD Kluang menerima 23 laporan yang dibuat orang awam serta ahli politik berhubung kenyataan penulis blog berkenaan; IPD Batu Pahat (empat); Johor Bahru Selatan (tiga) dan satu di IPD Seri Alam.

Sumber
 
Sponsored Post

matlan

Passed Away
Joined
Apr 11, 2007
Messages
7,279
Reaction score
165
Points
73
x do kejo cari kerejooo.... banganggggg:mad:
 

Firma

Super Active Member
Joined
Mar 9, 2007
Messages
5,310
Reaction score
242
Points
73
ni la satu contoh kerja *****....
 

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
popular plak aduka taruna ni.. ke b4 ni mmg dia terkenal?
 

RINI ROSES

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
17,170
Reaction score
6
Points
115
takziah aku ucapkan pada aduka teruna!
 

Putra_Quezee

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Feb 7, 2008
Messages
1,287
Reaction score
19
Points
25
ish... duk elok2 duk p cari pasal.. ha karang sapa susah... eh tapi kan dia dah minta maaf kat blog dia... kira ok gak la... tak jadi la q nak marah dia sgt... harap lepas ni dia sedar dan berubah la...
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
bawak ke IPD Muo? selamat la ko......karang ko tau la makna mamposs yg ko bangga sangat dalam goblog ko tu.....mamposs la ko...
 

rocketeer999

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2009
Messages
4,482
Reaction score
150
Points
33
cantekkk.....biar die rase skit...ckp dlm blog bergegar2....geram plak aku, wat malu bangsa , agama , negara jeeeee
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post
Top
Log in Register