Penjelasan JAKIM Isu Kopi McDonald's Di Dakwa Mengandungi Lemak Khinzir

CG Sponsors




cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
50,449
Reaction score
6,371
Points
1,746
hahaha orang macam ni lawak.

Kita: Bro, jom pergi mekdi
Dia : Eh taknaklah, aku boikot mekdi. Ni jihad yang aku mampu buat
Kita: Jomlah, aku belanja
Dia : Ko belanja? Betul? Ok jom!
haha mmg takleh blah la org mcm ni :D
 
Sponsored Post

yongyap

Active+ Member
Joined
Nov 4, 2009
Messages
3,241
Reaction score
173
Points
33
Saya tak pernah minum kopi mc d

Slalu layan french fries ngan double cheese burger slalu

Harap sangat Jakim pantau sebab makanan mc donald nie slalu orang ambik
boikot la mcd..x payah kebuloq la...
baik pi makan nasi kandaq
 

yongyap

Active+ Member
Joined
Nov 4, 2009
Messages
3,241
Reaction score
173
Points
33
hahaha orang macam ni lawak.

Kita: Bro, jom pergi mekdi
Dia : Eh taknaklah, aku boikot mekdi. Ni jihad yang aku mampu buat
Kita: Jomlah, aku belanja
Dia : Ko belanja? Betul? Ok jom!
klu ade anak bini teringin sangat mcd.... makan la... gembirkan depa
bende bukan haram cuma kita boikot jer..
payah kala ada fikiran skeptikal cam ni hahahaha
 

none

Super Active Member
Joined
Nov 14, 2007
Messages
7,935
Reaction score
136
Points
73
Aku dah bertahun kot xjejak mcd ni...

Umpama burung pipit yg cuba memadam api, menguna paruhnya.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
50,449
Reaction score
6,371
Points
1,746
klu ade anak bini teringin sangat mcd.... makan la... gembirkan depa
bende bukan haram cuma kita boikot jer..
payah kala ada fikiran skeptikal cam ni hahahaha
apa yg saya faham tu gini, si A mengajak B makan kat McD. maksudnya bayar sendiri sendiri la kan.

B tolak, kata nya dia boikot dan ni je jihad yg mampu dia buat. maksudnya B mmg betul betul nekad boikot McD sebab B justified tindakannya boikot tu sebagai jihad..

tapi A kata bukan sendiri sendiri bayar ni, tapi A nak belanja B.

oh dengar gitu B terus setuju, sanggup je dia makan McD tu. yg nekad boikot demi jihad tu dah hilang entah kemana hanya kerana A nak belanja B :) :)
 

yongyap

Active+ Member
Joined
Nov 4, 2009
Messages
3,241
Reaction score
173
Points
33
apa yg saya faham tu gini, si A mengajak B makan kat McD. maksudnya bayar sendiri sendiri la kan.

B tolak, kata nya dia boikot dan ni je jihad yg mampu dia buat. maksudnya B mmg betul betul nekad boikot McD sebab B justified tindakannya boikot tu sebagai jihad..

tapi A kata bukan sendiri sendiri bayar ni, tapi A nak belanja B.

oh dengar gitu B terus setuju, sanggup je dia makan McD tu. yg nekad boikot demi jihad tu dah hilang entah kemana hanya kerana A nak belanja B :) :)
iman senipis kulit bawang jangan diuji.... huhuu
 

yongyap

Active+ Member
Joined
Nov 4, 2009
Messages
3,241
Reaction score
173
Points
33
Aku dah bertahun kot xjejak mcd ni...

Umpama burung pipit yg cuba memadam api, menguna paruhnya.
full respect!!!
saya boikot tn..
tp bila lalu depan mcd
anak2 dan wife2 sedih dengar rengekannya...
lantas saya pon tumpang sekaki niat utk menggembirakannya
huhu
 

afshaman

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2013
Messages
2,695
Reaction score
129
Points
33
kadang org malaysia / melayu / Islam ni tak tahu sbb apa boikot...kita boikot sbb :

1. Mc D menyumbang pada economy Israel (jumlah yg besar)

2. Makanan Mc D tak berkhasiat dan tidak baik utk kesihatan terutama kanak2

kawan pun dah lama tak makan Mc D ni...anak2 pun bila tunjuk pasal palestin...terus tak mintak dah...bukan nak menyekat periuk nasi sapa2...cuma selagi boleh elak...kawan akan elak...
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
27,088
Reaction score
594
Points
171
aku buat sendiri je yg mana mampu. mcm kentang tu. pasaraya byk jual beli jr satu bungkus. burge beli jr forzen daging ramli. klu teringin masak je. cume duk mencari resepi nak buat ayam mcm GCB x jmpe3 lagi
 

Deenz Work

Active+ Member
Joined
Apr 5, 2013
Messages
2,588
Reaction score
16
Points
25
Pegi mekdi beli aiskrim je.. jangan besok2 keluar viral kata aiskrim pula tak halal.. #:-S
 
Sponsored Post
Top
Log in Register