Penipuan jenis Baru menerusi EMel..Hati-hati semua..

CG Sponsors




azmie82

Fun Poster
Joined
Feb 29, 2012
Messages
992
Reaction score
0
Points
10
aku bru dpt yg bm ni hari tu

Assalammuailaikum,

Saya ingin merpenalkan diri saya terlebih dahulu. Nama saya Puan Zannierah Binti Moksin from Malaysia. Untuk makluman saya penghidap kanser di tahap yang serius. Dan doktor telah mengesahkan bahawa saya tidak akan dapat bertahan hidup lebih lama. Dengan murah hati nya saya ingin mendermakan segala yang saya miliki dan ini adalah keinginan yang saya dan arwah suami saya telah rancang sebelum ini. Memandangkan kami tiada di kurniakan cahaya mata.

Dengan murah hati nya dan keikhlasan hati saya dan arwah suami saya. Dan saya percaya allah maha mengetahui niat saya ini. Dengan ini, saya menghulurkan atau menyumbangkan sejumlah wang sebanyak £1,000.000.00 (satu Juta Paun) kepada anda. Dalam memudahkan semua urusan antara saya dan anda, saya akan meminta peguam saya menyediakan segala dokumen yang berkenaan. Dan dengan izin allah semua urusan akan berjalan dengan lebih lancar, dan pindah hak milik di antara kita tidak akan bermasalah. Semoga allah memberkati segala kerjasama dari anda dan gunakan lah pemberian saya ini dengan bijaksana.

Salam,
Puan Zannierah Binti Moksin.
Reply to: [email protected]
 
Sponsored Post

kamus

Freshie
Joined
Jan 27, 2012
Messages
25
Reaction score
0
Points
3
kawan2 semua jgn la percaya dgn segala bentuk permintaan belas kasihan dlm email ni .. bole dikatakan 100% semua penipu ..
 

rumijuli

Fun Poster
Joined
May 20, 2008
Messages
184
Reaction score
0
Points
10
aku bru dpt yg bm ni hari tu

Assalammuailaikum,

Saya ingin merpenalkan diri saya terlebih dahulu. Nama saya Puan Zannierah Binti Moksin from Malaysia. Untuk makluman saya penghidap kanser di tahap yang serius. Dan doktor telah mengesahkan bahawa saya tidak akan dapat bertahan hidup lebih lama. Dengan murah hati nya saya ingin mendermakan segala yang saya miliki dan ini adalah keinginan yang saya dan arwah suami saya telah rancang sebelum ini. Memandangkan kami tiada di kurniakan cahaya mata.

Dengan murah hati nya dan keikhlasan hati saya dan arwah suami saya. Dan saya percaya allah maha mengetahui niat saya ini. Dengan ini, saya menghulurkan atau menyumbangkan sejumlah wang sebanyak £1,000.000.00 (satu Juta Paun) kepada anda. Dalam memudahkan semua urusan antara saya dan anda, saya akan meminta peguam saya menyediakan segala dokumen yang berkenaan. Dan dengan izin allah semua urusan akan berjalan dengan lebih lancar, dan pindah hak milik di antara kita tidak akan bermasalah. Semoga allah memberkati segala kerjasama dari anda dan gunakan lah pemberian saya ini dengan bijaksana.

Salam,
Puan Zannierah Binti Moksin.
Reply to: [email protected]

Mel ni aku dapat dlm spam pada 24 okt.....

Salam hormat.

Dengan izin dan limpah dan kurnia Yang Maha Kuasa saya masih lagi berpeluang meneruskan hidup ini.Walau saya tahu entah esok atau luasa masa akan datang dan saya akan dipanggil untuk menemui yang Kuasa. Saya tahu hari demi hari kondisi tubuh saya semakin lemah dan penyakit cancer yang saya tanggung semakin parah .Saya pasrah pada ajal dan maut tapi sebagai manusia ada hajat yang tidak kesampaian. Bagaikan tak terasa begitu cepat masa berlalu tannpa saya dapat mengejarnya Sebagai insan biasa di bumi ALLAH saya tahu saya tak dapat lari dari melakukan kesilapan .Hari demi hari berlalu dan saya tetap seperti dan doktor juga memberitahu yang saat itu semakin dekat.Seperti yang saya katakan saya reda Tiada apa yang tinggal hanya lah sedikit harta yang akan saya sumbangkan untuk bantuan kemanusiaan kepada yang memerlukan dari saya dan juga allahyarham suami mandangkan kami tidak mempunyai pewaris.


Saya tidak mengharapkan apa-apa sebagai balasan cuma dengan izin ALLAH sedikit sumbangan yang akan saya salurkan ke jalan yang benar akan menjadi amal jariah untuk saya dan Almarhum suami insyallah. Dana simpanan kami sebanyak £ 2,000,000.00 (Dua Juta Great Britain Pounds) telah saya berikan amanah dan kuasa kepada peguam saya untuk menguruskan hal selebihnya sehingga ianya dapat dipindahkan kepada pewaris saya yang amanah dan bertanggungjawab demi menunaikan niat saya dan arwah suami saya untuk membantu projek amal kepada yang memerlukan.Harapan saya ianya dapat dilakukan sebelum saya menutup mata.Semoga ALLAH SWT memberi petunjuk dan membantu kita bersama-sama melakukan amal jariah......Amin...
Sekian,

Puan Haryati Ahmad.
From: Malaysia.
Email:[email protected]
 

afifdaud

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 28, 2010
Messages
32,516
Reaction score
235
Points
123
ni bukan penipuan style baru
ni mmg style menipu guna cara emel
cuma lenggok ayat je diperbaharui
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
penipuan untuk untung juta-juta adehhh jangan terperangkap
 

powell

Active+ Member
Joined
Sep 30, 2009
Messages
4,406
Reaction score
68
Points
30
msih ramai yg x alert dgn email2 scam mcm ni..kna sbar2kn..
 

rosdi80

Active Member
Joined
Aug 21, 2008
Messages
1,421
Reaction score
0
Points
20
Hari2 dapat emel macam ni.

Ada yang kata dari Maybank,Cimb,Public Bank,AirAsia dan banyak lagi.

Terus delete jer...
 

art_director

Active+ Member
Joined
Jan 20, 2008
Messages
3,464
Reaction score
99
Points
40
Aku kalau dapat email scam nak bagi duit aku suka reply balik. Ayat dia lebey kurang gini lepas translate BM:

Saya adalah org yg berada dan berkemampuan dan saya tak perlukan duit yg kemenangan yg tak seberapa ini.

Sila dermakan duit kemenangan saya tu ke badan2 kebajikkan spt rumah anak2 yatim, rumah org tua atau rumah pesakit pemulihan dadah ke HIV. anda pilih la sendiri

Semoga dengan duit yg saya dermakan itu dan pihak tuan sekali akan mendapat pahala dari tuhan. Semoga hasil wang itu akan membantu meringankan kesusahan yg dihadapi oleh org2 yg susah.

Ini adalah amanah saya sebagai pemenang duit tersebut. Dengan ini saya juga memberi 10% dari hasil duit tersebut kepada pihak tuan sebagai upah untuk menjalankan amanah saya ini.

Sekian terima kasih.


(kalau ko org yg scam tu ko terbakar tak baca ayat mcm ni? hahaha)
 

aidilmart

Fun Poster
Joined
Aug 7, 2011
Messages
818
Reaction score
2
Points
15
ni semua keje awang hitam....
aku slalu reply, aku nak lbih byk lagi dari tuh hehehe...
baru puas hati, asyk nyePAM email jer kije hikhik
 
Sponsored Post
Top
Log in Register