BTC USD 36,082.5 Gold USD 1,838.77
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peningkatan gerakan anti-vaksin membimbangkan

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,876
Joined
May 29, 2008
Messages
18,876
Reaction score
7,962
Points
481
Awards
1
IMG_20211201_154934.jpg


Takziah kpd keluarga..
Tidak sedar diri time badminton..

Jgn main-main..
 
Sponsored Post

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,876
Joined
May 29, 2008
Messages
18,876
Reaction score
7,962
Points
481
Awards
1
IMG_20211201_171608.jpg


Vaksin buatan malaysia "boosku"
 

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,876
Joined
May 29, 2008
Messages
18,876
Reaction score
7,962
Points
481
Awards
1
Dengar tuu !!!!

Ajum cucuk vaksin utk kanak2


IMG_20211201_193911.jpg
 

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,876
Joined
May 29, 2008
Messages
18,876
Reaction score
7,962
Points
481
Awards
1
Awat teruk sangat ni..
Nak melawan ckp kkm dah knpe ? Kkm lagi pakar dari kamu wahai mufti..

Hehe..

Nmpk apa sudah jdi ?
Mufti pun terpaksa buat luahan dkt media social ttg kebalnya "KKM"

Tp yg pelik, pahang okay je masuk masjid tanpa vaksin..

Ini semua keje giler..

Korang dh ambil vaksin, mati kne covid..
Tanam je lah..
Yang jenis x nak ambil vaksin mati kne covid..
Tanam je lah..

Sama je semua..


IMG_20211201_194707.jpg
 

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
52,500
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,500
Reaction score
1,793
Points
596
Awat teruk sangat ni..
Nak melawan ckp kkm dah knpe ? Kkm lagi pakar dari kamu wahai mufti..

Hehe..

Nmpk apa sudah jdi ?
Mufti pun terpaksa buat luahan dkt media social ttg kebalnya "KKM"

Tp yg pelik, pahang okay je masuk masjid tanpa vaksin..

Ini semua keje giler..

Korang dh ambil vaksin, mati kne covid..
Tanam je lah..
Yang jenis x nak ambil vaksin mati kne covid..
Tanam je lah..

Sama je semua..


IMG_20211201_194707.jpg
Bab nie bukan tekan kkm jer kene tekan menteri sama
 

siamanggagapp

Active+ Member
Messages
4,106
Joined
Jul 20, 2013
Messages
4,106
Reaction score
566
Points
71
Vaksin sedia ada mungkin tidak dapat melawan Omicron
AFP
FOTO HIASAN EPA


Hong Kong: Vaksin Covid-19 sedia ada mungkin tidak dapat melawan varian baharu Omicron dan suntikan baharu mengambil masa berbulan-bulan untuk dibangunkan, kata Ketua Pengeluar Vaksin Amerika Syarikat (AS), Moderna kepada Financial Times.
Ketua Eksekutif Moderna, Stephane Bancel berkata, data berhubung keberkesanan vaksin semasa terhadap varian baharu itu hanya akan diketahui dalam dua minggu lagi tetapi saintis tidak optimis mengenainya.
"Kesemua saintis yang ditemui... seperti menyatakan 'ia tidak akan menjadi baik'," katanya kepada akhbar itu.

Amaran Bancel itu dibuat ketika Menteri Kesihatan G7 mengadakan perbincangan tergempar mengenai varian baharu itu, yang kini menular ke seluruh dunia menyebabkan banyak negara menutup kembali sempadan mereka dan mengenakan sekatan perjalanan baharu.
Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) memberi amaran varian baharu Omicron berisiko 'sangat tinggi'.

Bancel berkata, penyelidik bimbang kerana 32 daripada 50 mutasi yang ditemui dalam varian Omicron adalah pada pepaku protein sebahagian daripada virus yang digunakan oleh vaksin untuk meningkatkan sistem imunisasi terhadap Covid-19.

Beliau berkata, kemungkinan berlaku 'penurunan material' dalam keberkesanan vaksin semasa terhadap Omicron.
Moderna katanya kini sedang membangunkan vaksin khusus untuk varian Omicron, begitu juga dengan pengeluar vaksin yang lain seperti Pfizer.
Bancel berkata syarikatnya boleh menghantar antara dua bilion dan tiga bilion dos pada 2022 tetapi adalah berbahaya untuk mengalihkan semua pengeluaran kepada suntikan khusus Omicron dengan jenis virus lain yang masih dalam edaran.

Disiarkan pada: November 30, 2021 @ 7:52pm
 
Last edited:

siamanggagapp

Active+ Member
Messages
4,106
Joined
Jul 20, 2013
Messages
4,106
Reaction score
566
Points
71
Apakah yg dimaksudkn dgn statement..

Bancel berkata, penyelidik bimbang kerana 32 daripada 50 mutasi yang ditemui dalam varian Omicron adalah pada pepaku protein sebahagian daripada virus yang digunakan oleh vaksin untuk meningkatkan sistem imunisasi terhadap Covid-19.

Adakah virus yg digunakan dlm vax tu brmutasi hingga trhasilnya varian omicron? Sebab dinyatakan 32 drpd 50 mutasi dlm omicron tu sama yg mcm dlm vax.

Mntk pencerahan, aku blur sket dgn statement tu.
 

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,876
Joined
May 29, 2008
Messages
18,876
Reaction score
7,962
Points
481
Awards
1
Semoga cepat sembuh..

Pesakit sendiri mengaku kesan dari vaksin pfizer..

Tak pasti 2nd dose atau 3rd dose..


IMG_20211202_115044.jpg

IMG_20211202_114924.jpg

IMG_20211202_115139.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register