BTC USD 57,175.0 Gold USD 1,779.73
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peniaga temui cicak berkepala dua

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KANGAR 20 Dis. - Seorang peniaga barangan telekomunikasi di sini terkejut apabila menjumpai seekor cicak yang mempunyai dua kepala di Taman Sena di sini hari ini.

Mohd. Roslan Hashim, 41, berkata, kepala cicak 'kedua' itu terdapat di bahagian ekor cicak tersebut yang ditangkap olehnya pada malam Khamis lalu berhampiran kedainya.

Katanya, pada mulanya dia tidak mempercayai terdapat cicak berkepala dua apabila ada pelanggan yang melihat cicak itu dan memberitahunya.

''Mereka ingin meminjam kamera untuk mengambil gambar cicak berkepala dua itu.

''Apabila melihat sendiri baru saya percaya kerana pada bahagian ekor cicak itu memang terdapat bentuk seakan-akan kepala dengan bentuk seperti mata dan mulut," katanya di sini hari ini.

Menurut Roslan, kewujudan cicak berkepala dua itu menjadi tarikan apabila pelanggan yang datang ke kedainya kehairanan melihat cicak yang unik tersebut.

''Saya meletakkannya di dalam bekas kaca serta memberikannya makan serangga.

''Pada penglihatan saya cicak itu berada dalam keadaan sihat kerana ia sangat aktif," katanya.

Tambahnya, dia bercadang menghantar cicak itu kepada mana-mana pihak yang berminat membuat kajian mengenainya.

''Saya tidak berminat untuk menjual cicak ini kerana bagi saya ia sangat istimewa dan sukar ditemui.

''Cicak ini akan dipamerkan di kedai saya agar pelanggan yang datang dapat melihat keunikannya," katanya.

 
Last edited:
Sponsored Post

peija06

Super Active Member
Messages
6,506
Joined
Feb 19, 2007
Messages
6,506
Reaction score
78
Points
70
jual je lah kat tokey2 sana..
klo simpan lama2 blh makan daging xde masalah pon..:p
 

@sap_plan

Fun Poster
Messages
128
Joined
Dec 20, 2008
Messages
128
Reaction score
1
Points
15
haha..ada Ong baik punya..lepas nie tokey berluamba2 nak dapatkan cicak nie..hehehe..terhangat di pasaran
 

miXxer

Legendary Member
Messages
13,252
Joined
Nov 12, 2007
Messages
13,252
Reaction score
63
Points
120
ekor cicak tu ada ketumbuhan kot.. tu yg kembung semacam..
 

GT

CG Top Poster Club
Messages
38,557
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
ni memang kembar siam tak jadi nie.... :)):)):))
 

tudung87

Legendary Member
Messages
12,870
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
xkan la dia ovum dia terbelah dua kot..:)):))
jadik kembar siam yg xda mata...
hahahahha..:))
 

adamma

CG Top Poster Club
Messages
23,639
Joined
Mar 7, 2007
Messages
23,639
Reaction score
39
Points
120
tringat aku pd cartoon catdog tv9 lak
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register