BTC USD 60,213.6 Gold USD 2,411.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peniaga Bazar Ramadan Tolong Jangan SCAM Pembeli!

tak payah beli.

salah satu juadah berbuka yang kena boikot orang yang meniaga air balang dengan harga merepek.

kalau dah seikat jual rm5-rm6 giler ke apa. air pun belum tentu guna air masak.

guna air paip, naya dekat pembeli.
setuju....pewarna dan perisa je lebih....baik minum teh o je kat rumah...ada juga khasiat...
 
Sponsored Post

Tak reti masak tambah lagi kedekut bahan tapi harga boleh tahan mahal kira masalah jugak tu.
Sebab mereka tgk org lain niaga....habis Ramadhan...org niaga bazar leh raya sakan..byk untung...so mereka target nak untung besar lah..sebab tu kualiti....harga....takde kesian punya....mereka jadi keras buat mcm tu ...sebab ramai yg tak berapa cerdik yg dok beli....
 
Acara tahunan

B27-B89-C2-B2-FD-421-F-8598-3-FE53-D19815-F.jpg
 
alhamdulillah setakat ni apa yg saya beli kat bazar ramadhan worth the money
lauk lauk sedap dan kuih muih pun awesome


tak sabar tunggu kedatangan Ramadhan dan bazar ramadhan
Kalau bazaar Ramadhan kat pekan kecil, In Sha Allah menu sedap, ada rasa dan masih berbaloi.
Tapi kalau kat bandar besar susah nak dapat macam ni.
 
Sy ni takde la tau sgt baca tulisan arob

Tp tau la ada perintah dlm quran dlm translasi bahasa melayu
Jgn menukar menipu timbangan dlm jualan

Itu salah satu perintah tuhan

Sbb tu sy kata kita kene baca quran dlm bahasa yg di fahami

Konsep kamal altartuk tu betul sgt
Sampai azan pun kene guna bahasa yg kita mudah paham
Mari lah menuju kejayaan
Baru la org dtg sejid 😂
 
Sy ni takde la tau sgt baca tulisan arob

Tp tau la ada perintah dlm quran dlm translasi bahasa melayu
Jgn menukar menipu timbangan dlm jualan

Itu salah satu perintah tuhan

Sbb tu sy kata kita kene baca quran dlm bahasa yg di fahami

Konsep kamal altartuk tu betul sgt
Sampai azan pun kene guna bahasa yg kita mudah paham
Baru la org dtg sejid 😂
ni mesti pasal semalam ni kan
tulisan arab, baca quran dlm bhs difahami
kamal ataturk
belum settled lagi ek
:D

come on la, azan dlm bhs arab biarkan lah ia
alquran dlm bhs arab, biarkan lah ia


tuan nak baca terjemahan, bacalah
sapa tak faham, bacalah terjemahan

tapi takkan lah sampai nak ubah azan dlm bhs turki
takkan nak ubah quran tu pada bhs yg kita faham
alquran milik Allah dan dari Allah
Dia yg tentukan
dan sapakah kita?
kita hambaNya
kena sedar kedudukan kita siapa
 
ni mesti pasal semalam ni kan
tulisan arab, baca quran dlm bhs difahami
kamal ataturk
belum settled lagi ek
:D

come on la, azan dlm bhs arab biarkan lah ia
alquran dlm bhs arab, biarkan lah ia


tuan nak baca terjemahan, bacalah
sapa tak faham, bacalah terjemahan

tapi takkan lah sampai nak ubah azan dlm bhs turki
takkan nak ubah quran tu pada bhs yg kita faham
alquran milik Allah dan dari Allah
Dia yg tentukan
dan sapakah kita?
kita hambaNya
kena sedar kedudukan kita siapa
Nanti dia minta alunan azan ditukar ke irama RAP untuk tarik anak muda datang masjid.
Ikut tekak dia je
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register