BTC USD 21,362.1 Gold USD 1,826.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pengubahan wang haram: Syed Saddiq didakwa

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1

Syed Agil Jamalullail

· 8m ·
Hari ke-2 kes rasuah Saddiq, si Gobind cuba utk pertikai pintasan SPRM terhadap perbualan whatsapp, kononnya adalah tak sah.

"Apa punca kuasa utk siasat telefon dan periksa data peribadinya?"

"Tidak ada peruntukan khusus utk pintas imej rakaman perbualan seorang".

Saksi ke-4 pendakwaan, Wan Mohd Firdaus, pgwai forensik SPRM belum jawab, sedang kelihatan berfikir. Gobind terus pressure.
"Kenapa senyap?"
"Tak ada punca kuasa kan?"
"Kamu tak ada kuasa utk buat pintasan"

Wan firdaus kemudian menjawab , sebenarnya mesej tu di-ekstrak, bukan pintasan.

Seksyen 90A(a) Akta Keterangan 1950, SPRM boleh siasat rakaman perbualan seseorang utk tujuan siasatan.

Lepas tu Gobind jem, dia cuba usulkan yg perbualan whatsapp tak ada kaitan dgn duit yg hilang dlm peti besi.

Wan Firdaus cakap ada user bernama “Hidayah Saddiq 2” dlm WhatsApp group “Ocean 17” tulis:
"Pening betul... tadi dlm video call, dia cakap tu duit parti".

Semalam je dah ada satu bukti perbualan group whatsapp tu bincangkan mcm mana nak reka/spin alasan utk duit hilang, dan hari ni ada bukti perbualan yg menunjukkan duit tu.

Jenuh la Gobind nak spin
1f606.png
 
Sponsored Post

cotek21

Fun Poster
Messages
548
Joined
Dec 28, 2020
Messages
548
Reaction score
222
Points
33
biar betul tn cotek ni :D
tuan mmg support dia all the way

you're not being sarcastic aren't you?
A ahh
Supporter ss

Jgn kecam ss tau,
Die pinjam je tu .
Lepas dapat dividen asb bulan januari die pulang balik.

Duit haram masuk tabung , bg sedekah. Apa salahnya pinjam sikit
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1
A ahh
Supporter ss

Jgn kecam ss tau,
Die pinjam je tu .
Lepas dapat dividen asb bulan januari die pulang balik.

Duit haram masuk tabung , bg sedekah. Apa salahnya pinjam sikit

ok ok tn cotek, i believe you :D
it's really nice to have avid ss supporter here

surely we can learn one or two about ss
:D
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1

Aliff Ahmad

4j ·

BENARKAH BOLEH KENA KANSER SELEPAS DIPANGGIL SPRM?

Cerita yang kita dengar dan baca adalah :
1. Saddiq buat police report kehilangan duit sebanyak beberapa ratus ribu. Katanya untuk renovation rumah.
2. Bila orang tanya kenapa cash. Mana dapat cash. Dia kata tu duit ayah dan mak dia pula.
3. Lepas tu kata duit PPBM pula. Then PPBM kata Saddiq rembat duit PPBM.
4. Duit itu dia letak dalam ASB dia!

Kenapa mak dan ayah Saddiq dipanggil? Pastilah disebabkan dia yang claim duit itu milik ibu dan ayah dia.

Kan?

Alih-alih, mak dia kena kanser!

Pada aku, Saddiq patut salahkan diri dia sendiri sebab dia yang melibatkan ibu dan ayah dia. Lagi satu, tunggang mak nak meraih simpati bukanlah cara anak jantan.

Kes adik Bella dia tak bersuara kan? Syed Azmi sedara atau rakan Comango?
1f61c.png


1655976098246.png
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1

Lim Sian See

Semalam jam 11:18 PG ·

If Syed Saddiq had been honest with the RM250k out of the RM1.12mil that he took from his party and not claim that it was renovation money that came from his parents then his mom would not have been questioned by MACC.

Now she claims she was diagnosed with cancer a second time after MACC finished questioning her - which she claims was a stressful and frightening ordeal.

Of course it is stressful and frightening because your son asked you to lie to the authorities.

Lying in your MACC statement is an offence and could have landed his parents in jail should MACC decide to press charges.

What a useless and disgusting son who unnecessarily dragged in and subjected their parents to such an ordeal just because you wanted to lie to the public.

Until his mother got cancer a second time.

It's all on you, bro.

A person who is willing to sell out his own parents for personal benefit is not fit to be a leader because he will also be willing to sell out anything including the country.
https://malaysiagazette.com/.../saya-kena-kanser-kali.../

Full story on how he created fake story and asked his parents to lie:
https://www.facebook.com/lim.siansee/posts/pfbid02T5k9KRJzppAfgMyTX8UCK8GcSrC2Bd3a9S5o1KjhvKXrEgQhsTPD55nyKsaCZ3eFl




Jika Syed Saddiq jujur dengan RM250k daripada RM1.12mil yang diambil dari pihaknya dan tidak mendakwa ia ialah wang renovation yang datang daripada ibu bapanya maka ibunya tidak akan disoal oleh SPRM.
Sekarang dia mendakwa dia didiagnosis menghidap kanser buat kali kedua selepas SPRM selesai mempersoalkannya - yang dia dakwa adalah cobaan yang menegangkan dan menakutkan.
Sudah tentu ia stress dan menakutkan kerana anak anda meminta anda menipu kepada pihak berkuasa.
Menipu dalam kenyataan SPRM anda adalah satu kesalahan dan boleh mendaratkan ibu bapanya dalam penjara sepatutnya SPRM memutuskan untuk mendakwa.
Anak lelaki yang tidak berguna dan menjijikkan yang tidak perlu diheret masuk dan menjatuhkan ibu bapa mereka kepada cobaan sebegitu hanya kerana anda mahu menipu kepada orang awam.
Sehingga ibunya mendapat kanser buat kali kedua.
Semuanya atas awak, bro.
Orang yang sanggup menjual ibu bapanya sendiri untuk kepentingan peribadi tidak sesuai menjadi pemimpin kerana dia juga sanggup menjual apa sahaja termasuk negara.
https://malaysiagazette.com/.../saya-kena-kanser-kali.../
Cerita penuh tentang bagaimana dia mencipta cerita palsu dan meminta ibu bapanya untuk menipu:
https://www.facebook.com/lim.siansee/posts/pfbid02T5k9KRJzppAfgMyTX8UCK8GcSrC2Bd3a9S5o1KjhvKXrEgQhsTPD55nyKsaCZ3eFl

·
Sembunyikan Terjemahan
·

1655976770655.png
 

SMI6

Active+ Member
gem
Messages
4,800
Joined
Jan 3, 2016
Messages
4,800
Reaction score
1,244
Points
116

I suspected Syed Saddiq, 2 others conspired over missing funds, cop tells court​


Screenshot-2022-0623-192057.jpg


KUALA LUMPUR: A police officer investigating missing funds from a safe belonging to Syed Saddiq Syed Abdul Rahman told the High Court today that he suspected the latter and two others had conspired to steal the money.

Investigating officer Ahmad Marzuqi Ibrahim said in his witness statement that he suspected this because, aside from former minister Syed Saddiq, only Siti Nurul Hidayah and Lim Hooi Sean knew the combination for the safe.


Marzuqi said there was no trace of the safe being forced open and that only Syed Saddiq’s fingerprints were found on it.

“I suspected that the trio were involved. I have sent a letter to obtain certain information from Bank Negara but have yet to receive a response until today,” he said.


Marzuqi, who is the fifth witness in Syed Saddiq’s trial, said the deputy public prosecutor had agreed that he investigate the allegation that a sum of RM250,000 was missing from a safe in the Muar MP’s home under Section 48 and 4(1) of the Anti-Money Laundering, Anti-Terrorism Financing and Proceeds of Unlawful Activities Act 2001.
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1

Laporan polis dibuat terhadap Guan Eng, Syed Saddiq kerana subjudis​


-
June 24, 2022 10:30 PM


lim-guan-eng-n-syed-saddiq-collage-240622.jpg


Pengadu menggesa Jabatan Peguam Negara mengambil tindakan terhadap Lim Guan Eng dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kerana menghina mahkamah.


PETALING JAYA: Dua laporan polis telah dibuat terhadap bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman secara berasingan susulan komen dibuat mengenai kes mahkamah melibatkan dua pemimpin tersebut.

Kedua-dua laporan itu dibuat di balai polis Putrajaya, menurut sumber rapat.

Laporan pertama, yang dibuat terhadap Lim, adalah berdasarkan artikel di mana bekas menteri kewangan itu dipetik sebagai berkata, keterangan saksi dalam perbicaraan rasuahnya adalah semata-mata satu rekaan dan konspirasi politik.

Pengadu mendakwa, tindakan Lim adalah subjudis kerana perbicaraannya masih belum selesai.




Kata sumber itu, pengadu mahu Jabatan Peguam Negara mengambil tindakan terhadap Lim kerana menghina mahkamah.

Lim dibicarakan atas tuduhan menggunakan kedudukannya untuk meminta komisyen 10% daripada keuntungan projek terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion, dan menerima RM3.3 juta sogokan daripada seorang ahli perniagaan.

Dia juga didakwa atas dua pertuduhan menyalahgunakan tanah negeri bernilai RM208.7 juta secara tidak jujur kepada dua syarikat.
Laporan kedua dibuat terhadap Syed Saddiq dan peguam kepada bekas menteri belia dan sukan itu.

Ini selepas peguamnya dalam video YouTube mendakwa, pertuduhan yang dikenakan terhadap Ahli Parlimen Muar itu bermotifkan politik.

Syed Saddiq menghadapi empat pertuduhan pecah amanah jenayah, penyelewengan dana, dan pengubahan wang haram lebih RM1 juta milik Pemuda Bersatu.





 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
108,375
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
108,375
Reaction score
17,396
Points
2,566
Awards
1

MACC lodges reports over Guan Eng and Syed Saddiq's statements for contempt​

June 25, 2022 @ 8:28am
LIM_GUAN_ENG_1656116914.jpg


A police report was lodged by the MACC against Lim Guan Eng (centre) and Syed Saddiq Syed Abdul Rahman for contempt of court. - NSTP/EIZAIRI SHAMSUDIN


KUALA LUMPUR: The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has lodged two police reports related to two on-going high profile corruption cases involving former ministers for contempt of court.

The reports were over statements made concerning the trials involving former Penang chief minister Lim Guan Eng and former Youth and Sports minister Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Both reports against Lim and Syed Saddiq were lodged by MACC investigation officers at the Presint 7 police station near Putrajaya yesterday. (June 24)

According to the report against Lim, the complainant said he saw an online news article regarding Lim's statement denying the prosecution's witness' allegations against him.



The report alleged that Lim had described the testimony made by prosecution witness Datuk Zarul Ahmad Mohd Zulkifli as false, fabricated, and a political conspiracy.

The complainant said this action was sub-judicial as the trial is still ongoing.

Lim is facing four charges of using his position as the then chief minister to solicit gratification to help Consortium Zenith Construction to secure the undersea tunnel project.

Lim is alleged to have sought 10 per cent of the profit to be made by the company from its owner, Zarul.

He is also accused of receiving RM3.3 million for himself and causing two plots of land belonging to the state government to be disposed to two companies linked to the tunnel project.

Lim made the statement during a press conference near the Kuala Lumpur Court Complex after his case was adjourned for the day.

Meanwhile, the report against Syed Saddiq claimed a lawyer Lim Wei Jiet made the sub-judicial remarks by describing the charges against Syed Saddiq as politically motivated.

The complainant said the trial of the case has not yet begun and this action may disrupt the judicial process of the case.

Syed Saddiq is charged, as the then Armada chief entrusted with control of Armada funds, of abetting Rafiq Hakim Razali, Armada's assistant treasurer at the time, with Criminal Breach of Trust (CBT) of RM1 million of the organisation's funds.

He also faces two counts of engaging in money laundering, namely two transactions of RM50,000, believed to be proceeds of unlawful activities, from his Maybank Islamic Bhd account into his Amanah Saham Bumiputera account.


 

rinoa99

Active Member
Messages
1,017
Top Poster #3
Joined
Jun 5, 2022
Messages
1,017
Reaction score
150
Points
33

Aliff Ahmad

4j ·

BENARKAH BOLEH KENA KANSER SELEPAS DIPANGGIL SPRM?

Cerita yang kita dengar dan baca adalah :
1. Saddiq buat police report kehilangan duit sebanyak beberapa ratus ribu. Katanya untuk renovation rumah.
2. Bila orang tanya kenapa cash. Mana dapat cash. Dia kata tu duit ayah dan mak dia pula.
3. Lepas tu kata duit PPBM pula. Then PPBM kata Saddiq rembat duit PPBM.
4. Duit itu dia letak dalam ASB dia!

Kenapa mak dan ayah Saddiq dipanggil? Pastilah disebabkan dia yang claim duit itu milik ibu dan ayah dia.

Kan?

Alih-alih, mak dia kena kanser!

Pada aku, Saddiq patut salahkan diri dia sendiri sebab dia yang melibatkan ibu dan ayah dia. Lagi satu, tunggang mak nak meraih simpati bukanlah cara anak jantan.

Kes adik Bella dia tak bersuara kan? Syed Azmi sedara atau rakan Comango?
1f61c.png


1655976098246.png

kelakar juga mak si ss ni ya
 

rinoa99

Active Member
Messages
1,017
Top Poster #3
Joined
Jun 5, 2022
Messages
1,017
Reaction score
150
Points
33

Lim Sian See

Semalam jam 11:18 PG ·

If Syed Saddiq had been honest with the RM250k out of the RM1.12mil that he took from his party and not claim that it was renovation money that came from his parents then his mom would not have been questioned by MACC.

Now she claims she was diagnosed with cancer a second time after MACC finished questioning her - which she claims was a stressful and frightening ordeal.

Of course it is stressful and frightening because your son asked you to lie to the authorities.

Lying in your MACC statement is an offence and could have landed his parents in jail should MACC decide to press charges.

What a useless and disgusting son who unnecessarily dragged in and subjected their parents to such an ordeal just because you wanted to lie to the public.

Until his mother got cancer a second time.

It's all on you, bro.

A person who is willing to sell out his own parents for personal benefit is not fit to be a leader because he will also be willing to sell out anything including the country.
https://malaysiagazette.com/.../saya-kena-kanser-kali.../

Full story on how he created fake story and asked his parents to lie:
https://www.facebook.com/lim.siansee/posts/pfbid02T5k9KRJzppAfgMyTX8UCK8GcSrC2Bd3a9S5o1KjhvKXrEgQhsTPD55nyKsaCZ3eFl




Jika Syed Saddiq jujur dengan RM250k daripada RM1.12mil yang diambil dari pihaknya dan tidak mendakwa ia ialah wang renovation yang datang daripada ibu bapanya maka ibunya tidak akan disoal oleh SPRM.
Sekarang dia mendakwa dia didiagnosis menghidap kanser buat kali kedua selepas SPRM selesai mempersoalkannya - yang dia dakwa adalah cobaan yang menegangkan dan menakutkan.
Sudah tentu ia stress dan menakutkan kerana anak anda meminta anda menipu kepada pihak berkuasa.
Menipu dalam kenyataan SPRM anda adalah satu kesalahan dan boleh mendaratkan ibu bapanya dalam penjara sepatutnya SPRM memutuskan untuk mendakwa.
Anak lelaki yang tidak berguna dan menjijikkan yang tidak perlu diheret masuk dan menjatuhkan ibu bapa mereka kepada cobaan sebegitu hanya kerana anda mahu menipu kepada orang awam.
Sehingga ibunya mendapat kanser buat kali kedua.
Semuanya atas awak, bro.
Orang yang sanggup menjual ibu bapanya sendiri untuk kepentingan peribadi tidak sesuai menjadi pemimpin kerana dia juga sanggup menjual apa sahaja termasuk negara.
https://malaysiagazette.com/.../saya-kena-kanser-kali.../
Cerita penuh tentang bagaimana dia mencipta cerita palsu dan meminta ibu bapanya untuk menipu:
https://www.facebook.com/lim.siansee/posts/pfbid02T5k9KRJzppAfgMyTX8UCK8GcSrC2Bd3a9S5o1KjhvKXrEgQhsTPD55nyKsaCZ3eFl

·
Sembunyikan Terjemahan
·

1655976770655.png

baik punya perli
yang ni kelakar...

Of course it is stressful and frightening because your son asked you to lie to the authorities.
 
Sponsored Post

Top
Log in Register