Pengarah IRC dituduh tipu RM16 juta

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

TONG SWAN diiringi pegawai Suruhanjaya Syarikat Malaysia selepas mengaku tidak bersalah atas dakwaan menipu pelabur di Mahkamah Sesyen Ampang semalam.

AMPANG - Dua hari selepas dua pengarah syarikat Island Red Cafe Franchise Sdn. Bhd., dituduh melanggar Akta Syarikat 1965 dengan kerugian lebih RM21 juta, semalam giliran seorang lagi pengarah syarikat tersebut didakwa di Mahkamah Sesyen di sini atas tiga tuduhan menipu dan memperdayakan pelabur membabitkan RM16 juta.

Bagaimanapun, Ong Tong Swan, 33, mengaku tidak bersalah terhadap ketiga-tiga pertuduhan yang dibacakan di hadapan Hakim Azwarinda Affandi.

Pada 9 Februari lalu, Teow Wooi Huat, 44, dan anaknya, Teow Chee Chow, 21, selaku pengarah syarikat tersebut mengaku tidak bersalah di mahkamah yang sama atas tiga pertuduhan serupa
 
Sponsored Post

Malaysian71

Active Member
Joined
Feb 16, 2009
Messages
1,332
Reaction score
17
Points
30
Haa..amik ko satu kali...aku mmg dh agak dh IRC ni xleh g lame pun
 

nqfaq

Active Member
Joined
Sep 15, 2007
Messages
1,251
Reaction score
37
Points
30
nasib baikkkkk...kpd sapa2 yang nak open franchise cari franchiser yg betul2 ada credibility, jgn cari yg cap ayam... ni lah jadinya...
 

man_spaq

Super Active Member
Joined
Feb 14, 2009
Messages
5,865
Reaction score
16
Points
65
melayu laaa ramai jadi penyumbang pada cina s.e.t.a.n nih...
 

razlan_qnet

Active Member
Joined
Jul 27, 2009
Messages
1,028
Reaction score
0
Points
20
biasa la tu, skrg syarikat camni tumbuh cam cendawan kuar di kala hujan..
semua nk cari kesempatan jek, so kepada mereka yg mencari peluang tu jgn sampai terpedaya...

beringat sebelum terkena, jgn tgk keuntungan untuk short term jek, tp pandang terus masa hadapan anda... jaga nama anda sebaik2 nya kerana nama anda ada satu jek..

kepada yang terkena tu jgn putus asa, byk lagi peluang diluar sana...


fikirkan2 dan selamat beramal...
 

sprinter

Fun Poster
Joined
Aug 1, 2009
Messages
935
Reaction score
9
Points
15
kepada pelabur2 yg terkene tu harap bawak bersabar...peluang2 ada di kiri kanan anda....hati2 ye kwn2
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
keh keh keh....nak carik bisnes sampingan ni skang sangat sukar dah.semua org nak menipu jer.
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
muko mmg cino bukik...lahanat keparat jingga
 
Sponsored Post
Top
Log in Register