pengalaman patah tulang,

CG Sponsors




apoilenjau

Active+ Member
Joined
Jan 17, 2011
Messages
3,492
Reaction score
8
Points
25
pernah patah tangan masa tahun 1997, tangan kiri. tulang ada patah 1 dan ada retak 1. kes sbb jatuh dm longkang hehe. lepas tu terus je cepat2 bawa berubat dgn tukang urut tradisional patah tulang x pegi pun klinik.tangan aku kena urut 2-3 kali juga dlm seminggu tu. pakcik tu balut tangan aku dgn kulit pokok kekabu tapi sebelum tu sapu dulu ramuan cuka + ragi kat tangan baru balut. seminggu lepas tu dah baik. alhamdulillah.

kejadian kedua pd tahun 2004 tulang belikat kt bahu aku terkehel @ jatuh. sbb kes jatuh moto. kiri juga. p hospital doktor x leh buat apa nnt akan elok sendiri tapi ambik masa dlm 3 bulan juga nk sembuh, dia kata klau tangan boleh la simen, nurse suruh berubat kampung je. aku pun berubat tapi dgn pakcik yg dulu tu mcm x serasi jd berubat kt orang lain pulak. alhamdulillah sebulan dah sihat semula kembali kpd normal.
 
Sponsored Post

apoilenjau

Active+ Member
Joined
Jan 17, 2011
Messages
3,492
Reaction score
8
Points
25
semalam aku ter'cedera' selepas tergelincir dari tangga kat tempat keje :(:)(:)(( sakit wooooooo!!!!!

pagi tadi gi hospital untuk x-ray kot2 la patah ke retak ke sebab pergelangan tgan kanan berdenyut2 dan bengkak..

lepas x-ray,sah la tulang jari kelingking dan jari manis retak dekat2 tulang pergelangan sendi..~X(~X(~X(

22 hari mc daaa....tangan masih berdenyut2,kebas,5 jari sakit2 :((

terbatas pergerakan kalu biarkan tangan bersimen gini... insya allah esok gi jumpe bomoh tulang "paklong mi"..:)) xsanggup aku nk tggu 2 mggu bru buleh bukak simen ni..

sebelum di"simen"



selepas di"simen"



ada cara tertentu ke kalu nak berwudhu kalu tgn berbalut gini?? help plizzzzzz.....
islam itu mudah dan tidak membebankan umatnya. berwuduk pada anggota yg mampu saja, yg berbalut tu x kena air pun x mengapa dimaafkan.
 

keding

Fun Poster
Joined
Dec 17, 2011
Messages
995
Reaction score
4
Points
15
hati2 lah lepas ni.. seksa patah tulang ni.. kurang2 tiga bulan bersimen..

tangan kiri patah jatuh motor..

tangan kanan siku terkehel. skg npk mcm dua siku, sebab dlu taknak hantar operate.
skg dah ok cume kanan kantoi sikit..
 

TITANIUM

Super Active Member
Joined
Feb 25, 2008
Messages
6,359
Reaction score
11
Points
65
TT patah tulang peha...
diorg letak plate sampai ke lutut tak?
 

2bz4money

Legendary Member
Joined
Aug 24, 2006
Messages
10,612
Reaction score
2,068
Points
191
hati2 lah lepas ni.. seksa patah tulang ni.. kurang2 tiga bulan bersimen..

tangan kiri patah jatuh motor..

tangan kanan siku terkehel. skg npk mcm dua siku, sebab dlu taknak hantar operate.
skg dah ok cume kanan kantoi sikit..
aku dah terseliuh kepala lutut kanan dan ibu jari kaki kiri dah lebih seminggu..waktu kena dah terhenjut2 dan malamnya tak boleh jalan. berurut2 ckit dan kini dah bole berjalan..inilah sebahagian nikmat sakit dan kita kena byk bersabar ..:)
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
40,943
Reaction score
1,058
Points
201
aku alhamdulillah...Patah x pernah... tp tulang belakang diambik dan diganti dgn tulang kaki pernah... baru setahun kes idap penyakit...ermmm... belakang masui implant rod dan 12 skru... pakar cakap mmg tanam terus x buang... tp kalo nk buang pun bley... tp aku rase leceh nk operate lagik...nk tgg sembuh lagik.. tulang kaki yg diambik tuh pun, beri kesan sampai arinih maybe slamanyer kot..kaki kiri kebas2.... men futsal pun x bape besh dah.. men badminton pun limit jerk skarg sedih lo... tp redha n terima jerk ketentuan Illahi...
 

fadli1982

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Dec 6, 2008
Messages
21,597
Reaction score
249
Points
128
aku pernah retak pergelangan kiri jer.now da ok.
 

keding

Fun Poster
Joined
Dec 17, 2011
Messages
995
Reaction score
4
Points
15
aku dah terseliuh kepala lutut kanan dan ibu jari kaki kiri dah lebih seminggu..waktu kena dah terhenjut2 dan malamnya tak boleh jalan. berurut2 ckit dan kini dah bole berjalan..inilah sebahagian nikmat sakit dan kita kena byk bersabar ..:)
uuugh.,baca dari crite nko pun dah rase ngilu2. kene lutut lagi seksa. tak lama lagi baik tu.. insyaallah.yup btl. masa tu lah kita sedar betapa nikmatnya waktu sihat badan kita..:D
 

carnationmyra

CG Top Poster Club
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
aku penah patah tulang peha....patah tebu.... bese la tu rasa sengal2 kot..sebab da hanpir 2 tahun...stil rasa sengal2 lagi nih....buh besi kat dalam....xmo kuarkan....
 

wira_laju

Active+ Member
Joined
Nov 20, 2011
Messages
3,353
Reaction score
99
Points
30
aku ader patah tulang belakang,kat pinggang(t4).dah 12 thn ..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register