BTC USD 52,189.4 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pendedahan rasuah VVIP besar-besaran oleh Twitter EdisiSiasat

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,399
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,399
Reaction score
2,966
Points
201
Ambil tindakan jika dakwaan Twitter edisi_siasatmy benar
624-E3-AE5-DB25-40-CA-A996-E0-EA5-E156-D58.jpg


KUALA LUMPUR – Siasatan perlu dilakukan ke atas pendedahan yang dibuat di laman Twitter dikenali sebagai @edisi_siasatmy yang mendakwa segelintir pegawai kanan Polis Diraja Malaysia (PDRM) terlibat dengan skandal rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, PDRM terlebih dahulu perlu mengesahkan sama ada dakwaan yang tular di media sosial itu benar atau sebaliknya sebelum tindakan lanjut dilakukan.


“Jika pegawai-pegawai yang didakwa itu benar-benar terlibat, PDRM perlu mengambil tindakan tegas bagi mengelak imej dan reputasi PDRM terus tercalar.

“Kesemua sumber maklumat itu perlu disiasat benar atau palsu. Pengendali Twitter itu juga ada memberi kenyataan kes yang sama turut melibatkan pengurusan tertinggi sebuah badan pencegah rasuah,” ujarnya dalam sidang akhbar hari ini.

Terdahulu, beliau mempengerusikan Mesyuarat Agung Tahunan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC), di Alam Damai dekat sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendedahan oleh laman Twitter tersebut berkenaan skandal penyalahgunaan kuasa oleh pegawai-pegawai dalam beberapa jabatan penguatkuasa di negara ini.

Beliau yang juga presiden MCCC menjelaskan, sekiranya dakwaan itu bercanggah dan palsu, pegawai-pegawai yang dikaitkan dengan dakwaan itu boleh mengambil tindakan saman sivil.

“Daripada sudut perundangan, mereka boleh mengambil tindakan saman jika maklumat itu palsu, namun kalau benar semua bukti perlu dikumpulkan untuk menentukan sama ada jenayah itu benar berlaku atau sebaliknya,” ujarnya.

Terdahulu, pengendali laman Twitter dikenali sebagai @edisi_siasatmy membuat pendedahan yang mengejutkan dengan mendakwa terdapat pegawai tinggi PDRM, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan beberapa jabatan penguatkuasa lain terlibat dengan skandal rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa dengan melindungi sindiket. – K! ONLINE

Oleh NOR AZIHAN BINTI MD. GHAZALI
25 Oktober 2021, 7:52 pm
Gambar: Twitter
 
Sponsored Post

jaih

Legendary Member
Messages
10,165
Joined
Jan 14, 2006
Messages
10,165
Reaction score
532
Points
171
fuh petik nama direct... kental betul nih
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,399
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,399
Reaction score
2,966
Points
201
Ada duit semua bole
Keluargakitaperihatin
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Messages
23,899
Joined
Jan 12, 2008
Messages
23,899
Reaction score
3,797
Points
201
Ambil tindakan jika dakwaan Twitter edisi_siasatmy benar
624-E3-AE5-DB25-40-CA-A996-E0-EA5-E156-D58.jpg


KUALA LUMPUR – Siasatan perlu dilakukan ke atas pendedahan yang dibuat di laman Twitter dikenali sebagai @edisi_siasatmy yang mendakwa segelintir pegawai kanan Polis Diraja Malaysia (PDRM) terlibat dengan skandal rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, PDRM terlebih dahulu perlu mengesahkan sama ada dakwaan yang tular di media sosial itu benar atau sebaliknya sebelum tindakan lanjut dilakukan.


“Jika pegawai-pegawai yang didakwa itu benar-benar terlibat, PDRM perlu mengambil tindakan tegas bagi mengelak imej dan reputasi PDRM terus tercalar.

“Kesemua sumber maklumat itu perlu disiasat benar atau palsu. Pengendali Twitter itu juga ada memberi kenyataan kes yang sama turut melibatkan pengurusan tertinggi sebuah badan pencegah rasuah,” ujarnya dalam sidang akhbar hari ini.

Terdahulu, beliau mempengerusikan Mesyuarat Agung Tahunan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC), di Alam Damai dekat sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendedahan oleh laman Twitter tersebut berkenaan skandal penyalahgunaan kuasa oleh pegawai-pegawai dalam beberapa jabatan penguatkuasa di negara ini.

Beliau yang juga presiden MCCC menjelaskan, sekiranya dakwaan itu bercanggah dan palsu, pegawai-pegawai yang dikaitkan dengan dakwaan itu boleh mengambil tindakan saman sivil.

“Daripada sudut perundangan, mereka boleh mengambil tindakan saman jika maklumat itu palsu, namun kalau benar semua bukti perlu dikumpulkan untuk menentukan sama ada jenayah itu benar berlaku atau sebaliknya,” ujarnya.

Terdahulu, pengendali laman Twitter dikenali sebagai @edisi_siasatmy membuat pendedahan yang mengejutkan dengan mendakwa terdapat pegawai tinggi PDRM, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan beberapa jabatan penguatkuasa lain terlibat dengan skandal rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa dengan melindungi sindiket. – K! ONLINE

Oleh NOR AZIHAN BINTI MD. GHAZALI
25 Oktober 2021, 7:52 pm
Gambar: Twitter
Check terus akaun bank polis tu.....harta dia...dan akaun luar negara ada tak
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,676
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,676
Reaction score
16,562
Points
2,376
Benda ni mcm sensasi je.. lepas 2 ke 3thn tiada tindakan susulan.. kase colos

Skrip sama
Orang dan waktu serta tempat je berbeza
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,399
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,399
Reaction score
2,966
Points
201
Tuduhan bermotip kan politik aje ni
 

AdiWalter

Fun Poster
Messages
571
Joined
Jul 15, 2021
Messages
571
Reaction score
77
Points
20
mesti owner account tak duduk malaysia..kalau kat malaysia..kejap je kene cekup..aku suspek dia duduk kat mane2 pulau
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,809
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,809
Reaction score
22,056
Points
1,671
Kaw2 ES ni spill tea. Berbaldi2 tumpah
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register