BTC USD 58,532.0 Gold USD 1,797.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pendedahan exclusive : Anwar dedah bukti kukuh kroni umno dpt kontrak 2 billion

sutranilam

Active+ Member
Joined
Oct 18, 2007
Messages
4,575
Reaction score
318
Points
41
Ini lah yang di banggakan oleh tukang tukang sorak UMNO dan pencacai pencacai yang kononnya memperjuangkan ketuanan melayu.Tiga kontrak kementerian pertahanan berjumlah dua billion di beri kepada satu orang sahaja yang menggunakan 3 buah syarikat tapi alamatnya sama.Ini lah ketuanan melayu ala UMNO.

Saksikan video ini.

http://www.youtube.com/watch?v=aJvroiOqZXw&feature=player_embedded#!
 
Sponsored Post

ohusa

Active Member
Joined
Feb 3, 2010
Messages
1,501
Reaction score
0
Points
20
selagi tak tukar..tiap-tiap hari kena tipu dengan 'ketuanan melayu'...
 

usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
kui3 ketuanan melayu lah katakan.............melayu mana yg dia tlg?apa kemudahan yg melayu dapat duduk kat tanah air sendiri?
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
Ini lah yang di banggakan oleh tukang tukang sorak UMNO dan pencacai pencacai yang kononnya memperjuangkan ketuanan melayu.Tiga kontrak kementerian pertahanan berjumlah dua billion di beri kepada satu orang sahaja yang menggunakan 3 buah syarikat tapi alamatnya sama.Ini lah ketuanan melayu ala UMNO.

Saksikan video ini.

http://www.youtube.com/watch?v=aJvroiOqZXw&feature=player_embedded#!

Peringatan Kepada Umat Islam Yg Mencintai Islam...Hayatila Kata2 Jib Sebagai PM Yg Mengejek-ejek Dan Permainkan Penubuhan Negara Islam Ni...Sad But True!
Kenyatan biadap Chua ini disambut Najib dengan kenyataan berikut:

“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."

Tidak cukup dengan itu, Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):

“Itu sebab Karpal berkata ‘melangkah mayat saya’. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,
Surah Al-Maaidah Ayat 57

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.


Jelas Terbukti Amco Mengejek-ejek Dan Permainkan HUDUD ALLAH!!!:(scam

Khairy: BN mungkin hilang 50 kerusi...

http://www.malaysiakini.com/news/145844

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, sebanyak 50 kerusi parlimen BN yang sedia ada berada dalam bahaya sekiraya Umno masih lagi berkhayal boleh menang dalam pilihan raya tanpa sokongan bukan Melayu.

Katanya, sekiranya tidak ada usaha untuk mengamalkan kepimpinan yang inklusif lagi moderat, kepimpinan Melayu Umno akan hilang pada pilihan raya akan datang "bagai pintu tak berpasak, perahu tak berkemudi."

"Kita harus belajar dari keputusan pilihanraya umum yang lalu di mana jelas kita hampir kalah sebab hilang sokongan bukan Melayu," katanya yang juga ahli parlimen Rembau.

Ketika berucap dalam mesyuarat agung 2010 pergerakan itu, Khairy berkata, keadaan itu bermakna, untuk menang mestilah dengan sokongan dari semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

"Kalau kita mengharapkan undi orang Melayu semata-mata, kita harus ingat bahawa hanya 73 kerusi parlimen sahaja yang mempunyai majoriti dominan Melayu 70 peratus ke atas. Inilah hakikat dan realitinya," katanya.



kahkahkah

sekiranya apa yg dikatakan oleh KJ ni benar...maka ada logiknya kata2

Chua Soi Lek dlm AGM MCA tempoh hari..

kurang percaya??

mari kita congak...

07b6f30a.jpg


amco bertanding sebanyak 117 kerusi...dan sekiranya 73 kerusi yg mejoriti melayu masih dipegang oleh amco...maka secara logiknya

117-73=44

jadi 44 buah kerusi tersebut akan dimenangi oleh PAS sebab 44 kerusi tersebut tidak mempunyai undi mejoriti melayu 70% kerana undi bkn melayu merupakan undi penentu...

PAS pertandingkan sebanyak 67 kerusi dan PAS menang sebanyak 23 kerusi...jadi

67-23=44

secara logiknya 44 kerusi yg amco kalah tadi telah pon terkalih kepada PAS...disebabkan tu la PAS hanya pertandingkan cuma 67 buah kerusi saja...LOGIK!!!

kerusi selebihnya yakni 6 buah kerusi tu akan dimenangi oleh PKR...sebab kawasan amco mana pulak DAP nak bertanding...dah tentu la PKR...

so sekarang bila PR menang kedudukan kerusi adalah seperti berikut:

PAS = 67
PKR = 37
DAP = 28

kedudukan PAS yg kini menjadi teraju PR disokong sendiri oleh

Presiden MCA, Chua Soi Lek:

“Kami merasakan jika Pakatan berkuasa, PAS akan berada di tempat kapten...PAS tidak akan melupakan dasar autokratik Islam dan jangan terkejut jika PAS memperoleh kuasa, ia akan kembali keterbelakang,” - Chua Soi Lek

disambut Najib dengan kenyataan berikut:

“Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."

Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):

“Itu sebab Karpal berkata ‘melangkah mayat saya’. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,852
Reaction score
40
Points
130
"tuan" je la yang masyuk,
orang bawah-bawah ni diutamakan
untuk merana je :((
 

PipFX

Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
2,206
Reaction score
120
Points
33
Kejelikan UMNGOK makin teserlah..berlindung disebalik "Ketuanan Melayu"...seorang Melayu menjadi tuan,1000 orang Melayu hidup terseksa....UMNGOK haram jadah..perompak dan penindas rakyat..
:(scam:(scam:(scam
 

MaMuk

Active+ Member
Joined
Sep 10, 2007
Messages
3,627
Reaction score
16
Points
25
tapi sure takkan ada tindakan punya.... ketuanan melayu lar katakan.
 

nalia70

Fun Poster
Joined
Nov 19, 2008
Messages
882
Reaction score
2
Points
15
Kejelikan UMNGOK makin teserlah..berlindung disebalik "Ketuanan Melayu"...seorang Melayu menjadi tuan,1000 orang Melayu hidup terseksa....UMNGOK haram jadah..perompak dan penindas rakyat..
:(scam:(scam:(scam

rasuah sudah jadi darah daging pemimpin umnog........hanya tau mau idop seorg aje:mad:
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register