Article Discussion : Pen’China’an Malaysia – Adakah Mitos atau Satu Realiti ?

CG Sponsors




lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,459
Reaction score
1,078
Points
151
politik dan agama tidak bole dipisahkan

ko ni, aku tgh sapot melayu islam
Ko kata aku berpolitik plak

mufti pun penah ckp haram
Takkan kita nak lawan mufti?
View attachment 255852
Ang kurang2 la main politik, troll ang tu, br org akan polo ang.....komen ang selalu sinis dn niat ang tu terpampang dlm sinis yg ang bwk.....
 
Sponsored Post

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
964
Reaction score
436
Points
41
aku suka baca tulisan dia ni .. sebab ruang lingkup dia besar - geo politic , bukan sekadar berlegar dlm gelangang politic msia je .. biasa org akan nampak dia mcm kecam d4p tp sebenarnya dia cerita benda yg lagi besar

aku cadangkan pihak berwajib sergah jugak geng2 seperatist dkt borneo tu.. sbb majority org dia jugak yg beria2 ni

jangan sampai dia jv dgn geng tanah besar.. sok2 bila dah dapat dia kata pulak nenek moyang dia orang asal pastu nak halau org tempatan.. ye, aku tak tuduh, tp sekadar beringat sebelum kena
 

wanchaidek

Active+ Member
Joined
Oct 8, 2012
Messages
3,415
Reaction score
116
Points
33
1 topik yang baik untuk diulas bersama. PARK
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,600
Reaction score
451
Points
131
aku rasa xde masalah bab perpaduan sgt kot,segelintir je yg mcm perkauman tp kebanyakan cina malaysia bagus sebenarnye diorg hormat kaum2 lain,cuma bab patriotisma je kurang,jgn kata cina,india melayu pun same ade jugak mcm tu, bahasa jiwa bangsa, kalau yg ckp BI tu baru nak belajar x kisah sbb dia nk belajar,tapi dlm negara malaysia ni ada bahasa kebangsaan....
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,600
Reaction score
451
Points
131
dan pendapat aku parti2 politik x salah,xkisah la DAP,MCA,PAS,UMNO,PAN, same je semua tu,yg beza kepimpinan,sbb tu kalau nk pangkah tengok dulu pemimpinnya bukan partinya....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register